Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325 -> M52b28?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ufo777
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 371
    • Pohjanmaa

    E30 325 -> M52b28?

    Voiko muutoskatsastaa E30 325:nen M52B28 koneella?

    Jos olen ymmärtänyt oikein niin ei onnistu. Eli vääntö menee yli. Eli 230 (etan kone) x 20%, eli 276nm ja M52b28:ssa on 280nm. Pitääkö tämä paikkansa?
    Last edited by ufo777; 03-02-2006, 19:20.
    Nykyinen: Audi S6 4.2 V8

    Ex autot: Peugeot 205 1.9GTI, Ford Escort 1.6GL, Seat Ibiza 1.5 SXI, BMW E30 316 2.3, Audi Coupe GT 2.0, BMW M5, BMW E30 323 M20B25, BMW E30 316 1.8, Volvo S40 2.0, BMW E36 328 Coupe, Alfa 156 2.0 JTS, Audi A4 1.8T Quattro, BMW Z3 2.8
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    #2
    Vääntöä saa olla niin paljon ku vaan löytyy, sitä ei ole rajattu onneksi.. eli kyllä sen saa..

    kun saa olla 204hp ja siinä on 193hp.. Mutta miten meenasit toteuttaa ajoneston ohituksen?? täysin uudella ruiskulaitteistolla??
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • ufo777
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2003
      • 371
      • Pohjanmaa

      #3
      Originally posted by jmp2002
      Vääntöä saa olla niin paljon ku vaan löytyy, sitä ei ole rajattu onneksi.. eli kyllä sen saa..

      kun saa olla 204hp ja siinä on 193hp.. Mutta miten meenasit toteuttaa ajoneston ohituksen?? täysin uudella ruiskulaitteistolla??

      Jahaa, kiitos. Luulin että se 20% koskee sekä väntöä että hevosvoimia.
      En kyllä tiedä yhtään mitään tuosta ajonesto:sta. Tuli vaan tälläinen ajatus mieleen ku näin halvan moottorin/vaihteiston myytävänä. Vaikuttaa siltä että M50B25 maksaa yhtä paljon tai enemmän ku M52B28 vaikka se on vanhempi kone.
      Nykyinen: Audi S6 4.2 V8

      Ex autot: Peugeot 205 1.9GTI, Ford Escort 1.6GL, Seat Ibiza 1.5 SXI, BMW E30 316 2.3, Audi Coupe GT 2.0, BMW M5, BMW E30 323 M20B25, BMW E30 316 1.8, Volvo S40 2.0, BMW E36 328 Coupe, Alfa 156 2.0 JTS, Audi A4 1.8T Quattro, BMW Z3 2.8

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #4
        ...........
        Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:54.
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • jmp2002
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 5727
          • Rovaniemi

          #5
          Originally posted by muggo
          Köhköh, 320iS + 20%, mutta enivei..
          Juu, muistan kyllä tuon, mutta sehän vaatii abs-jarrut..
          E30 325i Touring -89
          E30 325i touring -88 m50tbo
          G20 330e M-Sport -20

          Comment

          • jvakeva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2433
            • Kouvola

            #6
            halvemmaksi tulee hommata m50b25.. multa LÖYTYISI PELTISARJALLA, lastulla, ym paskalla.. todin, vasta, kun talli valmistuu.. ei sitä v8sia viitti käydä taivasalla asentamaan..
            B10 V8 # 108
            saab r560 8X4

            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4645
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by jmp2002
              Juu, muistan kyllä tuon, mutta sehän vaatii abs-jarrut..
              Verrataan aina mallisarjan tehokkaimpaan, 320iS mallisarjan tehokkain => ABS:t pakko laittaa ja maksimitehot ~230hp. 320iS ja 325 erot ABS, paksu takavakaaja (14,5mm), iso jarrupääsylinteri (löytyy muovipuskurisista 325:sta) ja lukkoperä.

              Ajonesto taitaa olla jonkinmoinen ongelma noissa uudemmissa M50:ssä (vai oliko se ny M52), eikös sen pitäis hoitua kun purkaa e36:sta virtalukolta koneeseen päin kaiken ja lyö ne E30:iin? Toki helpommin sanottu kuin tehty..
              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                #8
                Originally posted by Jonsku
                iso jarrupääsylinteri (löytyy muovipuskurisista 325:sta)
                Onko isompi se 22mm??
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • Sene
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 925
                  • Enschede, The Netherlands

                  #9
                  Turnermotorsportti tms myi jossain jenkkilässä noihin ajoneston ohituslastuja. En kyl nyt muista oliko listassa tuo m52 eikä nyt aikaa ettiskellä.
                  F11 LCI 535xi


                  Ex.

                  E36 320i sedan
                  E36 LCI 328i coupe
                  E61 LCI 530xi

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4645
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by jmp2002
                    Onko isompi se 22mm??
                    Jep, RealOEM:stä löytyy tarkemmin että milloin siihen siirryttiin..
                    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • himonussija
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2005
                      • 392
                      • Finland

                      #11
                      Kertokaas mikä noissa ajonestoissa on niin hankalaa, kun monet luopuu moottorin vaihdoista niiden takia? Miksei esim. tässä tapauksessa tuota 2,8 moottoria voisi heittää M20B25:n tilalle? Eikö moottorin ohjausboksit pidä jokatapauksessa vaihtaa?

                      Asiasta mitään tietämättä tätä kysyn...

                      Comment

                      • easy_ac
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 452
                        • Tampere

                        #12
                        selittäiskö joku tarkemmin miten tuo ajonesto toimii.

                        Comment

                        • jazma
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1115
                          • Oulu

                          #13
                          No eikö se volkkareissaki toimi kun vaihtaa mittariston ja virtalukon luovuttaja-autosta niin loppuu ne tappelut.. Miksei bemarissakin toimisi?
                          Tuossa tuo kuuluisa avo...
                          e30 318i

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #14
                            Originally posted by jazma
                            No eikö se volkkareissaki toimi kun vaihtaa mittariston ja virtalukon luovuttaja-autosta niin loppuu ne tappelut.. Miksei bemarissakin toimisi?
                            Tuossa tuo kuuluisa avo...
                            Ei taida e36 mittaristo ihan helpolla istua e30:seen... Vaatii alkuperäisen virta avaimenkin TBmw:n mukaan.

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5152
                              • Kouvola, Savisto

                              #15
                              Originally posted by Bmw Master
                              Ei taida e36 mittaristo ihan helpolla istua e30:seen...
                              Se on vaan osaamisesta kiinni
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎