memebuy23buy

"325 e30 käyntihäiriö, ratkennut: Virranjakaja"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • viritteliä
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 97
    • seinäjoki

    #16
    mulla teki aikoinaan juuri samaa (m20b25) ja siihenki ettittiin vikaa kissojen ja koirien kans mutta loppujen lopuksi (2kk etsinnän jälkeen) vika löytyi vauhti pyörältä. siinä laatikossa on ne kaksi anturia niin ota perän puoleinen anturi irti ja pyydä kaveria pyörittämään konetta kampiakselin päästä hitaasti ja samalla katto siihen anturin reikään tasku lampulla niin sieltä pitäis tulla näkyviin sellainen pieni tappi (n:3-4mm leveä ja 5-6mm pitk&#228 joka saattaa olla poikki/kulunu niin paljon että se mangneetti anturi ei tunnista sitä enää korkeilla kierroksilla. ittellä se toimi kans tyhjä käynnillä ja pienillä kierroksilla ihan normaalisti mutta ku sai vähä enemmän kierroksia niin silloin se hukkas sen tapin paikan jolloin se sammui.
    ittellä ei auttanu pelkästään sen tapin korjaus se anturi oli saanu vähä siipeensä mutta ku ne vaihtoi keskenään jonka jälkeen rupes toimimaan.

    edittiä: muistaa vaihtaa myös niiden johtojen paikkaa

    Comment

    • 525tds
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2003
      • 491
      • Leppäkoski

      #17
      katoppa onko lähtenyt keinuja irti?
      "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

      Comment

      • jarkko eronen
        Newbiemmer
        • Mar 2006
        • 17

        #18
        Originally posted by viritteliä
        mulla teki aikoinaan juuri samaa (m20b25) ja siihenki ettittiin vikaa kissojen ja koirien kans mutta loppujen lopuksi (2kk etsinnän jälkeen) vika löytyi vauhti pyörältä. siinä laatikossa on ne kaksi anturia niin ota perän puoleinen anturi irti ja pyydä kaveria pyörittämään konetta kampiakselin päästä hitaasti ja samalla katto siihen anturin reikään tasku lampulla niin sieltä pitäis tulla näkyviin sellainen pieni tappi (n:3-4mm leveä ja 5-6mm pitkä) joka saattaa olla poikki/kulunu niin paljon että se mangneetti anturi ei tunnista sitä enää korkeilla kierroksilla. ittellä se toimi kans tyhjä käynnillä ja pienillä kierroksilla ihan normaalisti mutta ku sai vähä enemmän kierroksia niin silloin se hukkas sen tapin paikan jolloin se sammui.
        ittellä ei auttanu pelkästään sen tapin korjaus se anturi oli saanu vähä siipeensä mutta ku ne vaihtoi keskenään jonka jälkeen rupes toimimaan.

        edittiä: muistaa vaihtaa myös niiden johtojen paikkaa
        tota pitää testata!

        Comment

        • Japi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 276
          • Espoo

          #19
          Originally posted by jarkko eronen



          -auton saa käyntiin virtalukonpohjasta kun kääntää meisselillä aivan älyttömän varovasti elikkä niin jotta se just ja just starttaa mut menee yrittäissä sitä aina joku vartti ja johdoista suoraankin oon startannu mut ei sen helpompaa!! auto jyrskyttää tyhjäkäynillä niin kuin ei mitään vikaa ois ja vaikka kuinka kauan mut sit kun laittaa kaasua niin kierrokset nousee kerran ja sit sammuu!
          Kaasuläpän asentotunnistin tarkastettu?
          Tämä oire viittaisi sen toimimattomuuteen...
          "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
          -Tuntematon
          ex-E30 318i -87
          droF Mondeo STW (eka ja vika...)

          Comment

          • jarkko eronen
            Newbiemmer
            • Mar 2006
            • 17

            #20
            Originally posted by 525tds
            katoppa onko lähtenyt keinuja irti?
            äänen perusteella ei pitäs olla!

            Comment

            • jarkko eronen
              Newbiemmer
              • Mar 2006
              • 17

              #21
              Originally posted by Japi
              Kaasuläpän asentotunnistin tarkastettu?
              Tämä oire viittaisi sen toimimattomuuteen...
              en oo muuta kun puhistanu liittimet! miten testataan?

              Comment

              • jarkko eronen
                Newbiemmer
                • Mar 2006
                • 17

                #22
                TUASSEN LISÄÄ:

                -mielen kiintoisia tunteja taas tallilla.. nyt se sit hävitti kipinän virranjakajalta eteen päin! vika selvis pyörijästä siihen oli sulannu reikä sen metallilätkän alle mihin kannen nasta ottaa kiinni!! ja se vissiin löi sitten kipinän sen reijän kautta ylähihnapyörän pultin kantaan! voiskohan koko auton vittuilu johtua tuosta jos se aikasemmin sai jaettua jotenkin sitä kipinää eteen päin mut ylemmillä kieroksilla se sit heitti sen kipinän jonnekkin muualle ja nyt se sit se reikä ois kasvanu sen verran paljon et se lyö joka kipinän sinne pultin päähän??? TOIVOTTAVASTI!! vasta tiistaiksi tulee uus pyörijä ja kansi!
                Last edited by jarkko eronen; 25-03-2006, 19:58.

                Comment

                • Kyytsis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 3472
                  • Helsinki

                  #23
                  Kyllä jokainen voi ihan katsoa peiliin jos on tekniikanvaihdon mennyt ostamaan... ...varsinkin jos ei ole tekniikasta niin tietoa.

                  Asiaan: jos pyörijä on paskana, niin toimii ihan varmasti miten sattuu. Mun L-jetissä katosi pyörijästä "sokka" ja se oli kohtuu mielenkiintoinen ajettava, kun jakoi kipinää vain toisinaan. Paukkui putkessa jne...

                  t.Ville

                  Comment

                  • jarkko eronen
                    Newbiemmer
                    • Mar 2006
                    • 17

                    #24
                    Originally posted by Kyytsis
                    Kyllä jokainen voi ihan katsoa peiliin jos on tekniikanvaihdon mennyt ostamaan... ...varsinkin jos ei ole tekniikasta niin tietoa.

                    Asiaan: jos pyörijä on paskana, niin toimii ihan varmasti miten sattuu. Mun L-jetissä katosi pyörijästä "sokka" ja se oli kohtuu mielenkiintoinen ajettava, kun jakoi kipinää vain toisinaan. Paukkui putkessa jne...

                    t.Ville
                    olet oikeassa tuosta tekniikan vaihdon ostosta mutta ei sitä ostaissa vielä tiedä mutta kun lähtee pikkasen sitä purkamaan niin siinä se todellisuus vasta paljastuu, siinä vaiheessa ei ole paljon tekniikan tietämyksellä väliä kun kaikki johotukset on rosvottu jostakin jne..

                    Comment

                    • nemesis
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 617
                      • kymenlaakso

                      #25
                      Sen kampi-akselin asentotunnistimen ja (muistaakseni) kierrosanturin voi testata siten, että ottaa liittimen irti sillon kun vika on päällä, ja mittaa resistanssin eli Oohmeja sietä liittimistä. ellen väärässä ole niin molemmista pitä löytyä kokolailla samat ohmi luvut +-30ohmia (arvio) ja luokkaa 1000 ohmia elliikkä 1 kilo ohmi...
                      jos näyttää ääretöntä tai liian vähän-> anturi sökö tai muu ongelma anturin sisällä -> ratkaisu, uusi/käytetty ehjä anturi
                      E30 kesä-autona

                      Comment

                      • wj
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 3253
                        • Järvenpää

                        #26
                        Oletko varmasti putsannu sen liittimen mikä on imusarjan alla startin etupuolella?
                        Oma miina oireili miltei samanlailla kun se oli yksinkertasesti hapettunu. Jäin muuten sillon alastaron radalle
                        - 2006 Mustang cabriolet
                        - Sleekcraft Enforcer 28'

                        Comment

                        • jarkko eronen
                          Newbiemmer
                          • Mar 2006
                          • 17

                          #27
                          Originally posted by Wittu_joo
                          Oletko varmasti putsannu sen liittimen mikä on imusarjan alla startin etupuolella?
                          Oma miina oireili miltei samanlailla kun se oli yksinkertasesti hapettunu. Jäin muuten sillon alastaron radalle
                          joo putsattu on, ei ollu hapettumistakaan niissä!

                          Comment

                          • jarkko eronen
                            Newbiemmer
                            • Mar 2006
                            • 17

                            #28
                            Originally posted by nemesis
                            Sen kampi-akselin asentotunnistimen ja (muistaakseni) kierrosanturin voi testata siten, että ottaa liittimen irti sillon kun vika on päällä, ja mittaa resistanssin eli Oohmeja sietä liittimistä. ellen väärässä ole niin molemmista pitä löytyä kokolailla samat ohmi luvut +-30ohmia (arvio) ja luokkaa 1000 ohmia elliikkä 1 kilo ohmi...
                            jos näyttää ääretöntä tai liian vähän-> anturi sökö tai muu ongelma anturin sisällä -> ratkaisu, uusi/käytetty ehjä anturi
                            pittee tekstata! kiitos hyvästä tiedosta!

                            Comment

                            • jarkko eronen
                              Newbiemmer
                              • Mar 2006
                              • 17

                              #29
                              Originally posted by jarkko eronen
                              TUASSEN LISÄÄ:

                              -mielen kiintoisia tunteja taas tallilla.. nyt se sit hävitti kipinän virranjakajalta eteen päin! vika selvis pyörijästä siihen oli sulannu reikä sen metallilätkän alle mihin kannen nasta ottaa kiinni!! ja se vissiin löi sitten kipinän sen reijän kautta ylähihnapyörän pultin kantaan! voiskohan koko auton vittuilu johtua tuosta jos se aikasemmin sai jaettua jotenkin sitä kipinää eteen päin mut ylemmillä kieroksilla se sit heitti sen kipinän jonnekkin muualle ja nyt se sit se reikä ois kasvanu startailessa sen verran paljon et se nyt lyö sit joka kipinän sinne pultin päähän??? TOIVOTTAVASTI!! vasta tiistaiksi tulee uus pyörijä ja kansi!
                              Osat tuli ja vika korjautu!!

                              Comment

                              • Kyytsis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 3472
                                • Helsinki

                                #30
                                Originally posted by jarkko eronen
                                Osat tuli ja vika korjautu!!
                                Saako ehdottaa, että korjaisit vaikka otsikkoon että "325 e30 käyntihäiriö, ratkennut: Virranjakaja" Sitten muut joilla on vastaavaa häröä löytää vastaavan ketjun helposti eikä tarvii aloittaa uutta taas alusta

                                Hyvä että pelittää.

                                t.Ville

                                Comment

                                Working...
                                X