Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fk automotiven 75/50mm alusta E30:iin kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rannis
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 38
    • Tammisaari

    Fk automotiven 75/50mm alusta E30:iin kysymyksiä

    eli aattelin pistää autoon fk:n 75/50mm alusta, ja nyt olis vähän kysymyksiä:

    1: miten auto käytäytyy tiellä semmosella alustalla?
    2: vanteet mikä tulee sinne on fondmetalin 15"/7" ja ET niis 38, Renkaat 195/45, Sopiiko vai tarviiko spacerit?

    ja auto on vm:1991 316i
  • winchy
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 3875
    • helsinki

    #2
    Originally posted by Rannis
    1: miten auto käytäytyy tiellä semmosella alustalla?
    jos sulla on tällähetkellä vakio alusta ni kyllä toi ainakin parempi on ajaa sen jälkeen kun vaihdat ton FK:n setin et sä tolla kummiskaan tehoa saa tuohon autoosi, mutta mutkiin on kiva vetää!
    If NISMO Means NISSAN MOTORSPORTS..
    Then HOMO Must Mean HONDA MOTORSPORTS

    Yamaha R1 2007
    Ex:SUZUKI GSX-R 600 k4
    Ex:KTM 625SMC Supermoto -05
    OPEL CORSA GSi turbo ic -89
    OPEL CORSA TR 20NE -85 "sekajäte"


    Ex: BMW E36 328i -09/97
    Hellrot
    Ex: BMW E30 316 -84
    Ex: BMW E30 316 -87

    Ex: BMW E30 318i -86
    Ex: BMW E28 518i turbo -86

    Comment

    • Rannis
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 38
      • Tammisaari

      #3
      autossa on nyt joku p***a 40mm alusta/jouset
      no tottakai siihen tulee varmaan 15 heppa lisää jos madaltaa?

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #4
        .........
        Last edited by mukko; 30-10-2007, 18:51.
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19178
          • -

          #5
          Originally posted by Rannis
          eli aattelin pistää autoon fk:n 75/50mm alusta, ja nyt olis vähän kysymyksiä:

          1: miten auto käytäytyy tiellä semmosella alustalla?
          2: vanteet mikä tulee sinne on fondmetalin 15"/7" ja ET niis 38, Renkaat 195/45, Sopiiko vai tarviiko spacerit?

          ja auto on vm:1991 316i
          Tosi lähellä on tuolla ET:llä ja vanneleveydellä edessä etutolppaa ja takana iskarin vartta jos paksulla kuorella oleva takaiskari. Kannattaisi laittaa väliin 15 - 25mm levikepala jokaiseen vanteeseen.

          Tuolla 75/50mm alustalla maavara jää tosi pieneksi öljypohjan luota, tosin tuossa 316i:n M40 moottorissa ei taida olla ongelma.
          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • Rannis
            Bimmer Rookie
            • May 2005
            • 38
            • Tammisaari

            #6
            jep kiitos niin minäkin vähän ajattelin et toi ET on liian iso, hyvä se koska nois vanteis on keski reikä 56,6mm, niin on helpompi pistää spacerit ku sorvata vanteet? mut mitä sanoo katsastus mies?

            tiedän kyllä et tulee matalaks mut saa kattoo vähän, autossa löytyy jo hartgen korisarja

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5151
              • Kouvola, Savisto

              #7
              Originally posted by Rannis
              mut mitä sanoo katsastus mies?
              Katsastusmies ei tykkää, eli katsastuksessa joudut käyttää muilla vanteilla, mut onneksi noita sun ei tarvi muutoskatsastaa alle, ja poliisit HARVEMMIN kattelevat spacereitä
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • Rannis
                Bimmer Rookie
                • May 2005
                • 38
                • Tammisaari

                #8
                ei se mitään, katsatetaan ensin sit

                Comment

                • mika68
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2004
                  • 1965
                  • ......

                  #9
                  Originally posted by makkis
                  Katsastusmies ei tykkää, eli katsastuksessa joudut käyttää muilla vanteilla, mut onneksi noita sun ei tarvi muutoskatsastaa alle, ja poliisit HARVEMMIN kattelevat spacereitä
                  Ei tykkää katsastussetä spacereista eikä 75mm madaltavasta keulasta. Setä näkee jousessa olevasta koodista ja omista kataloogeistaan madalluksen määrän. Vie vaan leimalle ensin vanhoilla jousilla ja normi renkailla...

                  Comment

                  • L.H
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2479
                    • Lohja

                    #10
                    Originally posted by mika68
                    Ei tykkää katsastussetä spacereista eikä 75mm madaltavasta keulasta. Setä näkee jousessa olevasta koodista ja omista kataloogeistaan madalluksen määrän. Vie vaan leimalle ensin vanhoilla jousilla ja normi renkailla...
                    Mitäs sitten kun ne merkit on jousesta päässyt kulumaan pois..?
                    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                    Comment

                    • Rannis
                      Bimmer Rookie
                      • May 2005
                      • 38
                      • Tammisaari

                      #11
                      Originally posted by L.H
                      Mitäs sitten kun ne merkit on jousesta päässyt kulumaan pois..?
                      jos on käynyt katsatamas autoa noilla jouseilla niin sen jälkeen varmaan lukee rekisteri otteessa???

                      Comment

                      • L.H
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 2479
                        • Lohja

                        #12
                        Originally posted by Rannis
                        jos on käynyt katsatamas autoa noilla jouseilla niin sen jälkeen varmaan lukee rekisteri otteessa???
                        Ei vissiin ihan mun pointti auennut.. Tommonen madallushan ei taida olla laillinen, mutta kun ne ei siellä ihan uutuuttaan kiillä, niin aina voi sanoa, että ne on ollut siellä jo vuosia. Taisi olla niin, että -93 jälkeen asennetut sarjat pitää muutoskatsastaa.

                        Eikä mulla ainakaan oo ikinä mitään jousien numeroita alettu kattomaan, saatikka sitten merkkailemaan niitä mihinkään ylös tommosissa vanhoissa autoissa. Viimekin kerralla kyseli vaan että onko tätä madallettu, kun ei pystynyt ajamaan nosturille..
                        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                        Comment

                        • Maza
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 4321
                          • Kannus/Kokkola

                          #13
                          Niinno noniin.. onko niillä jousten merkinnöillä paskankaan merkitystä ku ei -75/50 madalletulla autolla pääse edes konttoriin sisään.. VARSINKAAN topicin rengastuksella.. saati sitten millään muullakaan rengastuksella, joka mahtuisi kääntymään ongemitta laidasta laitaan.

                          Eli lyhyesti - 75/50mm sarjalla on turha haaveilla katsastavansa autoa.

                          Comment

                          • henri
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 5752
                            • Kiuruvesi/Iisalmi

                            #14
                            tuskimpa ne rupee näin "vanhoissa" kuin E30ssa kattomaan noita jousien numeroita ja muita...Jos alkaa inssi epäilemään, että on liian matala, niin se mittaa sen maavaran, josta näkee, että täyttyykö se vaadittava 80mm ja nämäkin on tosiaan melko paljon riippuvaisia, mitenkä katsastaja suhtautuu näihin juttuihin. Ja eihän sitä välttämättä, itse tiedä mitkä jouset siellä autossa on, joku madallussatsi siellä kait on Ja se ei veilä merkkaa mitään jos ei nosturille pääse, ei sinne kovin monella pääse jos on madallettu, reippaammin, enkä nyt tarkota edes ns. laittomia madalluksia (liian matala) . Hyvä kun päsee konttorilta/hallista edes ulos

                            Uudemmissa autoissa tosiaan sitte tarvii olla ne tuv laput yms.

                            Jotkin voivat sitte merkata ne mitat ja merkitä ne otteeseen

                            mutta noilla sun 15" vanteilla ei tule kyllä menemään läpi, sillä pienet vanteet ja matalat kumit ja roima madallus, niin ottaa kyllä kiinni siellä kynnyksellä...Itellä oli vaikeuksia jo 60/40mm madalluksella ja 205/50/16 kumeilla + tosin mulla oli pohjapanssari josta se aina otti kiinni vähä kynnyksessä. Aivan uusilla kumeilla ei ottanut kiinni, mutta käytetyillä jo kolahtikin, mutta läpi meni aina. Ilman pohjapanssari a ei ois ottanu kiinni
                            Last edited by henri; 30-03-2006, 16:32.
                            Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                            Ex. E30 320i 2d GTS -88


                            E46 330Cd (projekti V.2)


                            ----------------------------

                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19178
                              • -

                              #15
                              Originally posted by mika68
                              Setä näkee jousessa olevasta koodista ja omista kataloogeistaan madalluksen määrän. Vie vaan leimalle ensin vanhoilla jousilla ja normi renkailla...
                              Ei taida katsastusmiehillä olla FK:n katalogeja hyllyssä.. Yleensä madallus todetaan joko silmämääräisesti, mittaamalla tai valmistajan TüV-todistuksesta. Jota ei muuten tarvitse esittää 1995 ja aiemmin käyttöönotettujen henkilöautojen muutoskatsastuksessa.. Riittää siis kun maavaraa löytyy matalimmasta kohdasta vähintään 80mm.
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎