Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 motronic ja jetronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heko.fi
    Newbiemmer
    • Apr 2006
    • 3

    E30 motronic ja jetronic

    Elikkäs haaveilisin tuommosta E30 320 bemarista ja siitä sitten muutamia kysymyksiä. Mikä on motronicin ja jetronicin ero. näkeekö suoraan kumpi autossa on kun vilkaisee konepellin alle. Onko merkitystä? ja tietysti vinkkiä mitä kannttaa otta huomioon 320 bemaria valitessa?
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    motronic on digitaalinen, säätää myös syttyä ja siinä on lambda, eron huomaat venttiilikopasta ja virranjakajan paikasta (kannen päässä).

    haku-nappi auttaa

    ps. motronic tuli vuonna -87
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • SledgeHammer82
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1651
      • Pk-seutu

      #3
      Originally posted by Axum
      motronic on digitaalinen, säätää myös syttyä ja siinä on lambda, eron huomaat venttiilikopasta ja virranjakajan paikasta (kannen pääss&#228.

      haku-nappi auttaa

      ps. motronic tuli vuonna -87
      Ei ainakaan mun Motronic-pelissä ole lambdaa..
      Last edited by SledgeHammer82; 04-04-2006, 16:35.

      Comment

      • karhunen
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 490
        • Helsinki

        #4
        Motronicissa on katittomassa mallissa CO-säätöruuvi ilmamäärämittarissa, katillisessa lambda ja johdinyhteys säätöruuvilta katkaistu.
        Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
        Ex: E30 316i 04/'90
        Ex: E28 Hartge H5S "528i"

        Comment

        • juuze
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 1938
          • Oulu

          #5
          Ja jetronicit ovat siis mekaanisia, toisinku motronicit.
          Jussi
          F31 320xda & e39 530d Msport
          ex e87, e39, e34, e28 & e30

          Comment

          • /PETE/
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2002
            • 430
            • Seutula City / Vantaa

            #6
            Originally posted by juuze
            Ja jetronicit ovat siis mekaanisia, toisinku motronicit.
            öö tota mitäs tarkoitat? Jotta ei ihan väärin mene niin:
            K-Jetronic on mekaaninen ruisku
            L-Jetronic ja Motronic sähköruiskuja molemmat

            L-jetronicissa ennakko säätyy kyllä "mekaanisesti" alipaineella virranjakajasta
            Motronic siis säätää ennakon ns. itse ruiskuboksissa olevan kaavion mukaan.

            Helpoin tapa erottaa L-jet ja Motronic on tosissaan se että Motronicissa virranjakaja on kannen etupäässä, kun taas L-jetissä se on lohkon kyljessä.

            E30 ei tainnu ollakkaan K-jettiä M20 koneissa...
            E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
            EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

            Comment

            • juuze
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 1938
              • Oulu

              #7
              Originally posted by /PETE/
              E30 ei tainnu ollakkaan K-jettiä M20 koneissa...
              Aivan. Sekoitin jostain syystä saabin ja mersun jetronikkeihin.
              Jussi
              F31 320xda & e39 530d Msport
              ex e87, e39, e34, e28 & e30

              Comment

              • HarzaTheMan
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 458
                • Sawo

                #8
                Originally posted by karhunen
                Motronicissa on katittomassa mallissa CO-säätöruuvi ilmamäärämittarissa, katillisessa lambda ja johdinyhteys säätöruuvilta katkaistu.
                Päteekö tuo myös 325i:ssä? Eli kattimallissa tuo sinisen korkin alla oleva ruuvi ei ole käytössä, vai?

                http://www.splitsec.com/spike/BMW_E3...5-0512_IMG.JPG
                ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                Comment

                • larmatin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 1118
                  • Perttula

                  #9
                  Originally posted by HarzaTheMan
                  Päteekö tuo myös 325i:ssä? Eli kattimallissa tuo sinisen korkin alla oleva ruuvi ei ole käytössä, vai?

                  http://www.splitsec.com/spike/BMW_E3...5-0512_IMG.JPG
                  kyllä se ruuvi on käytössä. tuossa sillä säädetään lambda toimimaan oikealla alueella.
                  älä koske jos toimii noinkin.

                  se ruuvisi ei ole sähköihin yhdistetty

                  Comment

                  • HarzaTheMan
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 458
                    • Sawo

                    #10
                    Originally posted by larmatin
                    kyllä se ruuvi on käytössä. tuossa sillä säädetään lambda toimimaan oikealla alueella.
                    älä koske jos toimii noinkin.

                    se ruuvisi ei ole sähköihin yhdistetty
                    Minulla ei tuossa ole kattia eikä lambdaa, eikä auto ole vähäpäästöinen, mutta sitä en tiedä että onko ne rojut siinä joskus ollut. Pakokaasutestissä piti viime syksynä vähän kääntää tuon sinisen kannen alla olevaa ruuvia, että CO-arvo meni rajojen sisään.

                    Sen kyllä tiedän että ruuvi säätää mekaanisesti venttiiliä, joka laskee ilmaa ilmamäärämittarin läpän ohi.
                    ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                    Comment

                    • karhunen
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 490
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by HarzaTheMan
                      Päteekö tuo myös 325i:ssä? Eli kattimallissa tuo sinisen korkin alla oleva ruuvi ei ole käytössä, vai?

                      http://www.splitsec.com/spike/BMW_E3...5-0512_IMG.JPG
                      En tiedä, minulla on kokemusta vain näistä pikkunelosista. Näissä tosiaan kattipelissä aivan sama, mihin ruuvia kääntää, ei vaikutusta.
                      Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
                      Ex: E30 316i 04/'90
                      Ex: E28 Hartge H5S "528i"

                      Comment

                      • Heko.fi
                        Newbiemmer
                        • Apr 2006
                        • 3

                        #12
                        Entäs onkos nuissa sitten mitään heikkouksia sähkövikoja tai jotain mekaanista ongelmaa, ja kannattaako metsästää bemua jossa on jompi kumpi?

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #13
                          Originally posted by Heko.fi
                          Entäs onkos nuissa sitten mitään heikkouksia sähkövikoja tai jotain mekaanista ongelmaa, ja kannattaako metsästää bemua jossa on jompi kumpi?
                          facelift mallissa on motronic, eli -88 eteenpäin ja tottakai sellanen ennemmin.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎