Originally posted by Rocla
Announcement
Collapse
No announcement yet.
2.0 24v tekniikka e30 koriin
Collapse
X
-
Originally posted by Bmw_e30tota 6 puolaa epäilen kyllä vahvasti.. sit tarttis jo 6 virranjakajaa.. olikoha tossa mitää järkee..
ja kyllä koneen korvalliset täytyy ite väsätä miuki mielestä..Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
serchia ja googlea niin saat parempia vastauksia kun täältä.. ikävä kyllä...
mutta kuitenkin tosta isot perusasiat...
siis. M50 --> E30
-E34 525i motti (tai E36 + E34 öljypumppu ja pohja) EDIT: E34 520i kone käy myös..
-E36 6-cyl mootorin korvakkeet (alle 30€kpl uutena)
-E28 535i kumityynyt (käänetty 180ast ympäri, ei siis ylösalaisn)
-E30 6-cyl v-laatikko
-E21 jarrutehostin (ei huomaa edes k-mies eroa)
-E30 325i alusta (abs tai ei pakko, vuosimallin perusteella)
-oma valmist putkisto
-sähkötöitä (alle 10 piuhaa pitää selvittää/yhdistää)
-j.n.e.
Mutta googleta (M50 + E30) ja alkaa löytymään ja huomaa että englanissa tehdyt ei oo ihan samaa koska rattitanko siltä pakopulelta misstä se ei mahdu (käyttävät E30 kiinikkeet ja moddaa öljypohjaa)
tää ei ole vaikea swappi mutta sekin on suhteellista mikä on..
Ps. tarjotkaa jotain tosta mun omasta, siinä on plussana turbo... (huom. ei halpa)Last edited by mr.b; 07-04-2006, 19:19.BMW 320iA Touring -95
Porsche 944 -86
Buell xb9r -03
Marin san rafael ~89
Jalat -70
Comment
-
-
88 pitää olla ABS, mutta toi 24v ei ole paljon hankalempaa kun 12v swappi kun pitää kuitenkin päivittää 6-cyl alustaan.
suosittelen 24v (325is) (ei lisää 325i kopioita)
Taas joutuu edittiä, siitähän ei tulis 325is jos 2.0. ei myöskään 320is koska sehän on jo olemassa ... (siis siihen ei voi laittaa 2.0... vaan 2,5 tai 2,8) ...328is (E30)Last edited by mr.b; 07-04-2006, 19:35.BMW 320iA Touring -95
Porsche 944 -86
Buell xb9r -03
Marin san rafael ~89
Jalat -70
Comment
-
-
%vaihtelee vähän k-miehestä riipuen, paljonko jaksavat kaivella eroavaisuuksia. mutta kurkkaapas tästä "tekniikka" osion stikkystä missä on katsastukseen liittyvää tietoa ja sieltä "O.K." n. linkkiä sinne AKEn %sivulle ja laske sieltä. ja ne muut linkit myös (jotka toimivat...)BMW 320iA Touring -95
Porsche 944 -86
Buell xb9r -03
Marin san rafael ~89
Jalat -70
Comment
-
-
Eikö britteistä saanu sen töpselin jolla sähköt saa heti kuntoon...Hinta oli vaan suolainen.
Itsekin kun joskus vaihdan tekniikkaa e30:iin niin luultavasti just tuo 2.5 24v vaihtuu heti...tekisin heti jos olis tarpeeksi budjettia.
36% on mun mielestä aika vähän tuolle swapille mut ei siinä mitään...Hyvä jos noin vähillä prosenteilla on päässy. Ei ole siis tarkoitus jeesustella vaan just toi mietityttää että paljonko niitä prossia lopulta tulisi.e30 318i
Comment
-
-
% tulee saman verran kun vastaavaan 12v swappiin, kone kun kone. eihän siinä muuta eroa kun tuplasti ventiilejä. (niistä ei tule lisä%.)
Edit: mulla taitaa olla 25% merkitty otteeseen (mootori + takaakselisto) mutta lähtökohtana olikin 320i jossa samat etujarrut kun 325i...Last edited by mr.b; 07-04-2006, 21:49.BMW 320iA Touring -95
Porsche 944 -86
Buell xb9r -03
Marin san rafael ~89
Jalat -70
Comment
-
Comment