Announcement

Collapse
No announcement yet.

2.0 24v tekniikka e30 koriin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani1632
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 2243
    • Etelä-pohjanmaa

    #16
    Originally posted by Rocla
    Ei käytännössä mitään eroa jos vaihtaa e30 tehostimen e21 malliseen.

    Ja jarrujen teho ei siis pienene, vain tarvittava poljinvoima kasvaa, eikä sekää muutu kovin paljoa, sanotaan vaikka että jos et tiedä että siellä on eri tahostin et todennäköisesti huomaa mitään eroa.
    Ei nyt ihan näinkään,kyllä sen poljin voiman eron huomaa selvästi,sinällään ei mitään merkitystä ja toivoa sopii ettei katsastusmies puutu siihen.
    Tallin täytteet:
    E70 3.0d -09
    E34 540ia -94
    E39 520d -00
    E39 528i M-sport -00
    E60 520i -04
    E30 -86
    E61 520da -09

    Comment

    • Masinol
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 988
      • "Turku"

      #17
      Originally posted by Bmw_e30
      tota 6 puolaa epäilen kyllä vahvasti.. sit tarttis jo 6 virranjakajaa.. olikoha tossa mitää järkee..

      ja kyllä koneen korvalliset täytyy ite väsätä miuki mielestä..
      Toi on kyllä mainio..... 6 virranjakajaa
      Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

      Comment

      • mr.b
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 169
        • pietarsaari

        #18
        serchia ja googlea niin saat parempia vastauksia kun täältä.. ikävä kyllä...
        mutta kuitenkin tosta isot perusasiat...

        siis. M50 --> E30

        -E34 525i motti (tai E36 + E34 öljypumppu ja pohja) EDIT: E34 520i kone käy myös..
        -E36 6-cyl mootorin korvakkeet (alle 30€kpl uutena)
        -E28 535i kumityynyt (käänetty 180ast ympäri, ei siis ylösalaisn)
        -E30 6-cyl v-laatikko
        -E21 jarrutehostin (ei huomaa edes k-mies eroa)
        -E30 325i alusta (abs tai ei pakko, vuosimallin perusteella)
        -oma valmist putkisto
        -sähkötöitä (alle 10 piuhaa pitää selvittää/yhdistää)
        -j.n.e.

        Mutta googleta (M50 + E30) ja alkaa löytymään ja huomaa että englanissa tehdyt ei oo ihan samaa koska rattitanko siltä pakopulelta misstä se ei mahdu (käyttävät E30 kiinikkeet ja moddaa öljypohjaa)

        tää ei ole vaikea swappi mutta sekin on suhteellista mikä on..

        Ps. tarjotkaa jotain tosta mun omasta, siinä on plussana turbo... (huom. ei halpa)
        Last edited by mr.b; 07-04-2006, 18:19.
        BMW 320iA Touring -95
        Porsche 944 -86
        Buell xb9r -03
        Marin san rafael ~89
        Jalat -70

        Comment

        • mika82
          Newbiemmer
          • Apr 2006
          • 13

          #19
          auto on v88 pitääkö laittaa apsit jos katastaa

          jos jaksaa edes ruveta laittaan koko konetta taitaa olla helpompi heittää oman mallin 2.5 litranen

          Comment

          • mr.b
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 169
            • pietarsaari

            #20
            88 pitää olla ABS, mutta toi 24v ei ole paljon hankalempaa kun 12v swappi kun pitää kuitenkin päivittää 6-cyl alustaan.

            suosittelen 24v (325is) (ei lisää 325i kopioita)

            Taas joutuu edittiä, siitähän ei tulis 325is jos 2.0. ei myöskään 320is koska sehän on jo olemassa ... (siis siihen ei voi laittaa 2.0... vaan 2,5 tai 2,8) ...328is (E30)
            Last edited by mr.b; 07-04-2006, 18:35.
            BMW 320iA Touring -95
            Porsche 944 -86
            Buell xb9r -03
            Marin san rafael ~89
            Jalat -70

            Comment

            • mika82
              Newbiemmer
              • Apr 2006
              • 13

              #21
              prosentteja

              paljon tulee muutos prosentteja nuista kaikista

              Comment

              • mr.b
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 169
                • pietarsaari

                #22
                %vaihtelee vähän k-miehestä riipuen, paljonko jaksavat kaivella eroavaisuuksia. mutta kurkkaapas tästä "tekniikka" osion stikkystä missä on katsastukseen liittyvää tietoa ja sieltä "O.K." n. linkkiä sinne AKEn %sivulle ja laske sieltä. ja ne muut linkit myös (jotka toimivat...)
                BMW 320iA Touring -95
                Porsche 944 -86
                Buell xb9r -03
                Marin san rafael ~89
                Jalat -70

                Comment

                • xPETEx
                  Newbiemmer
                  • Dec 2005
                  • 9

                  #23

                  E 30 316 -89 525 koneella m3 perällä ja jarruilla ym ym.. prosentit oli muistaakseni 36 ex autoni suosittelen jos rakentaminen kiinnostaa
                  Attached Files

                  Comment

                  • jazma
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1115
                    • Oulu

                    #24
                    Eikö britteistä saanu sen töpselin jolla sähköt saa heti kuntoon...Hinta oli vaan suolainen.
                    Itsekin kun joskus vaihdan tekniikkaa e30:iin niin luultavasti just tuo 2.5 24v vaihtuu heti...tekisin heti jos olis tarpeeksi budjettia.

                    36% on mun mielestä aika vähän tuolle swapille mut ei siinä mitään...Hyvä jos noin vähillä prosenteilla on päässy. Ei ole siis tarkoitus jeesustella vaan just toi mietityttää että paljonko niitä prossia lopulta tulisi.
                    e30 318i

                    Comment

                    • mr.b
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2004
                      • 169
                      • pietarsaari

                      #25
                      % tulee saman verran kun vastaavaan 12v swappiin, kone kun kone. eihän siinä muuta eroa kun tuplasti ventiilejä. (niistä ei tule lisä%.)

                      Edit: mulla taitaa olla 25% merkitty otteeseen (mootori + takaakselisto) mutta lähtökohtana olikin 320i jossa samat etujarrut kun 325i...
                      Last edited by mr.b; 07-04-2006, 20:49.
                      BMW 320iA Touring -95
                      Porsche 944 -86
                      Buell xb9r -03
                      Marin san rafael ~89
                      Jalat -70

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #26
                        Originally posted by jani1632
                        Ei nyt ihan näinkään,kyllä sen poljin voiman eron huomaa selvästi,sinällään ei mitään merkitystä ja toivoa sopii ettei katsastusmies puutu siihen.
                        Heh, kai minä sitten oon vaan teräskoipi kun en merkittävää eroa huomannu
                        Olli.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎