Lukki
Tuopa kiinnostaisikin kovasti, siis Volvon sisäkalut on yhdistetty BMW koteloon? Vai onko kyseinen herra rakentanut Volvon 960 perän Bemariin? Molemmat vaihtoehdot ovat olleet harkinnassa.
Palalukko on soralle varmasti hyvä ratkaisu, mutta asfaltille liian raju. Luulen, en ole ajanut.
iX visko on kiinnostava vaihtoehto. Visko on minulle hieman outo laite, mihin rajaan asti se jumittaa tasauspyörästöä, meneekö 100% lukkoon jossain vaiheessa teoriassakaan, vai miten siinä voima jakautuu? Ilmeisesti perustuu jonkinlaiseen öljynpaineeseen ja kitkalevystöön jota paine kiristää?? Onko iX visko ollut luotettava? Periaatteessa visko on vapaa kun ei ole vetoa, mutta jonkinlainen esijännitys siinä lienee?
Ei perän pidon huononnus ole ainoa vaihtoehto, voidaan myös parantaa keulan pitoa. Auraus/camber/iskarisäädöt-edessä/kallistusakseli muutos jne. Tosin aika yleistä on siirtää painoa etupyörille, joka nopeasti korjaa ongelman mutta myös keventää takapyöriä. Tämä helpoin tapa säätää aliohjaus, keulasta jousilautasia alemmas tai takaa ylemmäs.
Tuopa kiinnostaisikin kovasti, siis Volvon sisäkalut on yhdistetty BMW koteloon? Vai onko kyseinen herra rakentanut Volvon 960 perän Bemariin? Molemmat vaihtoehdot ovat olleet harkinnassa.
Palalukko on soralle varmasti hyvä ratkaisu, mutta asfaltille liian raju. Luulen, en ole ajanut.
iX visko on kiinnostava vaihtoehto. Visko on minulle hieman outo laite, mihin rajaan asti se jumittaa tasauspyörästöä, meneekö 100% lukkoon jossain vaiheessa teoriassakaan, vai miten siinä voima jakautuu? Ilmeisesti perustuu jonkinlaiseen öljynpaineeseen ja kitkalevystöön jota paine kiristää?? Onko iX visko ollut luotettava? Periaatteessa visko on vapaa kun ei ole vetoa, mutta jonkinlainen esijännitys siinä lienee?
Ei perän pidon huononnus ole ainoa vaihtoehto, voidaan myös parantaa keulan pitoa. Auraus/camber/iskarisäädöt-edessä/kallistusakseli muutos jne. Tosin aika yleistä on siirtää painoa etupyörille, joka nopeasti korjaa ongelman mutta myös keventää takapyöriä. Tämä helpoin tapa säätää aliohjaus, keulasta jousilautasia alemmas tai takaa ylemmäs.
Comment