Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M3 3.0 tai 3.2 koneella

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MKS
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 10

    E30 M3 3.0 tai 3.2 koneella

    Onko kenelläkään tietoa tai linkkiä sivustoille joissa olisi juttua sekä kuvia e30 koppaisesta bemarista 3.0 tai 3.2 M tekniikalla.
    Lähinnä kiinnostaisi että millainen painojakauma autossa olisi ko.moottorilla
    sekä paljonko tuollanen kone mitoiltaan isompi/raskaampi 4syl M koneeseen verrattuna.
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    #2
    Kannattaa selata ulkomaisia sivustoja, siellä kun tuo hauskuus on laillista niin S50 pannuja on tungettu paljonkin E30 koppiin. Esim. www.e30zone.co.uk ja www.r3vlimited.com
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • M_Power
      Moderator
      • Jul 2003
      • 2766
      • Espoo, HML

      #3
      S50 koneen paino on noin 152kg. S14 kone painaa taas noin 106kg.
      Painoa etuakselin puolelle ei tule onneksi niin paljon lisää, kuten esim S38-koneella
      (koneen pituus, vaikka painaa 151kg).
      S52 on ammattimiesten mukaan paras ratkaisu 6 lovisella vaihteistolla, jos ei ole rahasta kiinni.

      Myös vaihteiston suhteen tuo S50 pitäisi mennä suhteellisen pienin muutoksin,
      kardaania joutuu muistaakseni hieman kuitenkin avartamaan.

      Painojakaumaan vaikuttaa oleellisesti se, kuinka taakse kone asennetaan.

      Hyvä säädettävä alusta korvaa paljon sitä, minkä moottorin vaihdolla ajo-ominaisuuksista menettää.
      Toki uusi moottori on menohaluiltaan sitten jo ihan eri luokkaa.
      Seuraavaksi voikin alkaa suunnitella etujarrujen päivitystä.

      Joskus on täälläkin harkittu S14-moottorin jättämistä talliin säilytykseen ja S50:n pulttaamista tilalle.

      Niin ja toki on laillista myös laittaa tuollainen S50B30 kone E30 M3:n Suomessa.
      Prosentteja taitaa kertyä hieman yli 20.
      BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
      BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

      Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
      Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
      Team vier Zylinder!

      Comment

      • Rocket
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 155
        • Ii

        #4
        Tuolla on juttua S54 ja SMGII E30 koriin.

        EX:
        BMW E46 316i

        Comment

        • Kytölä
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 672
          • Lohja

          #5
          Originally posted by M_Power View Post
          Joskus on täälläkin harkittu S14-moottorin jättämistä talliin säilytykseen ja S50:n pulttaamista tilalle.

          Niin ja toki on laillista myös laittaa tuollainen S50B30 kone E30 M3:n Suomessa.
          Prosentteja taitaa kertyä hieman yli 20.
          Sama vakavassa harkinnassa täällä, mutta mitenlie saako laillisesti kilpiin :think
          '88 325i cabrio
          '90 318is

          Comment

          • Miika Tissari
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 1802
            • Varkaus

            #6
            Originally posted by Kytölä View Post
            Sama vakavassa harkinnassa täällä, mutta mitenlie saako laillisesti kilpiin :think
            e30 evo3 238hp +20% on 285,6 ja s50b30 on 286hv, eli jäis 0.4 hepasta kiinni, mutta eiköhän tuo menis...
            E28 ///M-tech V8 -83
            E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by Miika Tissari View Post
              e30 evo3 238hp +20% on 285,6 ja s50b30 on 286hv, eli jäis 0.4 hepasta kiinni, mutta eiköhän tuo menis...
              Jos oikeen säännön mukaan mennään niin kilowattien mukaan lasketaan = 175kW + 20% =210kw... aika tarkalle menee.

              Comment

              • Maza
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 4321
                • Kannus/Kokkola

                #8
                Originally posted by Muurahainen View Post
                Jos oikeen säännön mukaan mennään niin kilowattien mukaan lasketaan = 175kW + 20% =210kw... aika tarkalle menee.
                Ei mene edes tarkalle, kun 7kg/kW ylittyy jo ajat sitten. Käytettävästä omamassasta riippuen maksimi teho lienee luokkaa 182kW (=~245hv).

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Originally posted by Maza View Post
                  Ei mene edes tarkalle, kun 7kg/kW ylittyy jo ajat sitten. Käytettävästä omamassasta riippuen maksimi teho lienee luokkaa 182kW (=~245hv).
                  Aivan totta, tuota en edes huomioinut. Ainut ratkaisu siis on "omavalmiste" moottori josta on dynolaput.

                  Comment

                  • Cabi
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 228
                    • Mustasaari

                    #10
                    Niin onhan yks tollanen jo rakennettukkin Suomessa..



                    Niin ja tuolta projektikuvia->http://s916.photobucket.com/home/e30s50/index
                    Last edited by Cabi; 13-05-2010, 09:19.

                    Comment

                    • jmp2002
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 5727
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Originally posted by Cabi View Post
                      Niin onhan yks tollanen jo rakennettukkin Suomessa..



                      Niin ja tuolta projektikuvia->http://s916.photobucket.com/home/e30s50/index
                      tässä oli kyllä tarkoitus leimallinen tehdä..
                      E30 325i Touring -89
                      E30 325i touring -88 m50tbo
                      G20 330e M-Sport -20

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #12
                        Originally posted by Cabi View Post
                        Niin onhan yks tollanen jo rakennettukkin Suomessa..



                        Niin ja tuolta projektikuvia->http://s916.photobucket.com/home/e30s50/index
                        Löytyy ihan e30 M3 kopastakin kilvissä tollanen "s50b30us" mosa.

                        Niitä ketä tää asia taas kerran kiinnostaa, kannattaa lukea toi topiikki ensin kokonaan ajatuksella läpi: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=106904
                        Last edited by jannmann; 13-05-2010, 11:14.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • Kytölä
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 672
                          • Lohja

                          #13
                          Originally posted by Maza View Post
                          Ei mene edes tarkalle, kun 7kg/kW ylittyy jo ajat sitten. Käytettävästä omamassasta riippuen maksimi teho lienee luokkaa 182kW (=~245hv).

                          Tämäpä tällä selvä. Kyllä S14-kattilastakin tehoja saa, mutta ei tahdo budjetti kestää.
                          '88 325i cabrio
                          '90 318is

                          Comment

                          • FroZ
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 298
                            • jkl

                            #14
                            Originally posted by Kytölä View Post
                            Tämäpä tällä selvä. Kyllä S14-kattilastakin tehoja saa, mutta ei tahdo budjetti kestää.
                            Jos s14 jo löytyy nurkista, niin kannattaa ne isompaan S-moottoriin varatut eurot tuhlata siihen. Muistelen yhden S14-miehen kertoneen että jo uusilla nokilla, parannetulla ilmanotolla ja säädettävällä moottorinohjauksella päästäisiin 26x alkaviin lukemiin 2.3 litraisena.

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #15
                              Originally posted by FroZ View Post
                              Jos s14 jo löytyy nurkista, niin kannattaa ne isompaan S-moottoriin varatut eurot tuhlata siihen. Muistelen yhden S14-miehen kertoneen että jo uusilla nokilla, parannetulla ilmanotolla ja säädettävällä moottorinohjauksella päästäisiin 26x alkaviin lukemiin 2.3 litraisena.
                              Siis jos 195/200hv vehkeeseen vaihdetaan 284/276 schrick:n nokat, hiilari/lasikuitu airbox ja säädettävä ruisku saadaan ehkä sellainen 220-225hv.
                              215hv versiossa paremmalla kannella päästään n. 235-(jopa)240hv luokkaan.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎