Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M3 3.0 tai 3.2 koneella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M_Power
    Moderator
    • Jul 2003
    • 2766
    • Espoo, HML

    #31
    Aikanaan tuli neuvoteltua HUU-325 ostosta, mutta valitsin silloin tuon nykyisen M3.
    Myös BEM-300 omistussuhteet on pariin otteeseen ollut keskusteluissa. Hieno laite.
    BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
    BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

    Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
    Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
    Team vier Zylinder!

    Comment

    • Guest's Avatar

      #32
      Originally posted by jannmann View Post
      Tollaset tiedot saa rek. numeron perusteella..
      Siitä sitten vaan miettimään mikä M5 moottori versio missäkin on ja millä tehopainosuhteella jne. Tuttu leimamies :think

      BEM-300 M3 omamassa 1280kg(1580kg) tilavuus 3450 teho 190kw
      BLE-431 M3 omamassa 1350kg(1600kg) tilavuus 3530 teho ?
      KLS-182 M3 omamassa 1340kg(1580kg) tilavuus 3450 teho 171kw
      HUU-325 e30 2d omamassa 1285kg(1585kg) tilavuus 2990 teho ?

      Eli siis 7kg/kw ei siis pidä paikkaansa ainakaan näissä

      BEM-300 pitäisi olla 190kw x 7kg/kw = 1330kg

      BLE-431 sais olla tuolla painolla 192kw ja vähän päälle

      E30 m3 saa laittaa tuolla 1580kg kokonaispainolla s50b30 ja kuskikin saa painaa vielä 110kg muitten painon lisäysten lisäksi.
      Last edited by Guest; 16-05-2010, 13:37.

      Comment

      • r.w.
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2007
        • 2510
        • Länsirannikko

        #33
        Noi on rakennettu ennen kuin kukaan vielä välitti mistään 7kg/kW-säännöistä.
        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

        Comment

        • jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5175
          • Kuopio

          #34
          Ensimmiseksi tuon S50B32 koneen voi suosiolla unohtaa, koska siinä on selkeästi liikaa tehoa (321hp).

          Originally posted by anspa87 View Post
          Olettaen että e30 m3 voi käyttää vertailu autona tehojen puolesta ja toukkaa painon puolesta.
          Oletetaan, että saat ottaa läpi tuon E30M3sen käytön vertailuautona 320i korissa sillä, että olet asentanut täydellisen E30M3 akseliston(mitä luultavasti vähintään vaaditaan). Kuinka nyt saat autoon touringin kantavuuden, jousien vaihdolla, tuskin
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

          Comment

          • Guest's Avatar

            #35
            Originally posted by jani View Post
            Ensimmiseksi tuon S50B32 koneen voi suosiolla unohtaa, koska siinä on selkeästi liikaa tehoa (321hp).



            Oletetaan, että saat ottaa läpi tuon E30M3sen käytön vertailuautona 320i korissa sillä, että olet asentanut täydellisen E30M3 akseliston(mitä luultavasti vähintään vaaditaan). Kuinka nyt saat autoon touringin kantavuuden, jousien vaihdolla, tuskin

            Katsoppas postaus 32 siinähän just selviää että e30 m3:sia on 1580kg kokonaismassalla. Että sitä toukan kantavuutta ei tarvita ja kyseessähän oli e30 m3:seen s50b30 tai b32 mutta b32 on liikaa tehoja.

            Vieläkö jotain vai joko nyt uskotaan että se on mahdollista suomessa siis laittaa e30 m3:seen s50b30

            16:50 soitettu katsastusinssille inssin mukaan onnistuu näillä spekseillä. Vaan mitäpä tuollanenkaan katsastusinsinööri tietää
            Last edited by Guest; 16-05-2010, 15:57.

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              #36
              Eikö se +20% (mallisarjan tehokkaimmasta) enään pidä kutiaan?

              edit. unohtakaa kommentti.
              Last edited by Jasu; 16-05-2010, 16:20.
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • Kytölä
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 672
                • Lohja

                #37
                Originally posted by jannmann View Post
                Tollaset tiedot saa rek. numeron perusteella..
                Siitä sitten vaan miettimään mikä M5 moottori versio missäkin on ja millä tehopainosuhteella jne. Tuttu leimamies :think

                BEM-300 M3 omamassa 1280kg(1580kg) tilavuus 3450 teho 190kw
                BLE-431 M3 omamassa 1350kg(1600kg) tilavuus 3530 teho ?
                KLS-182 M3 omamassa 1340kg(1580kg) tilavuus 3450 teho 171kw
                Huhu kertoo, että nämä kolme ois leimattu kaikki Lohjan vanhalla konttorilla. .
                '88 325i cabrio
                '90 318is

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #38
                  Originally posted by Jasu View Post
                  Eikö se +20% (mallisarjan tehokkaimmasta) enään pidä kutiaan?
                  e30 m3 evo3 238hp = 175kw + 20% 35kw ja s50b30 on 210kw eli tehot riittää
                  paino riittää. Mitä vielä?

                  Comment

                  • jani
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 5175
                    • Kuopio

                    #39
                    Originally posted by anspa87 View Post
                    Katsoppas postaus 32 siinähän just selviää että e30 m3:sia on 1580kg kokonaismassalla. Että sitä toukan kantavuutta ei tarvita ja kyseessähän oli e30 m3:seen s50b30 tai b32 mutta b32 on liikaa tehoja.
                    1580kg - 1470kg = 110kg

                    Ja tuo painohan jaetaan kahdella eli tällöin kantavuutta jää kuljettajan lisäksi 55kg

                    Tämä tarkoittaa sitä että kuljettajan lisäksi ei voi ottaa edes kartturia kyytiin, koska kyydittävän oletetaan olevan 75kg. Kyllä olisi hieno tuollainen malmikasa singleseater E30M3.
                    Last edited by jani; 16-05-2010, 16:20.
                    F33 435d Mineral-grau metallic
                    K40 K1200s sondermodell

                    Comment

                    • Jasu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2110
                      • Tampere / Isojoki

                      #40
                      Originally posted by anspa87 View Post
                      e30 m3 evo3 238hp = 175kw + 20% 35kw ja s50b30 on 210kw eli tehot riittää
                      paino riittää. Mitä vielä?
                      Tosiaan kun kilowatteina laskee niin se on just eikä melkei.
                      Volvo S80 V8
                      Mercedes C250d
                      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        #41
                        Originally posted by jani View Post
                        1580kg - 1470kg = 110kg

                        Ja tuo painohan jaetaan kahdella eli tällöin kantavuutta jää kuljettajan lisäksi 55kg

                        Tämä tarkoittaa sitä että kuljettajan lisäksi ei voi ottaa edes kartturia kyytiin, koska kyydissä olijan oletetaan olevan 75kg.
                        Niin jatka ja mitenkäs tämä nyt estää katsastuksen. Nykyisen euro kuljettajan paino on 68kg eli siis siihen jää kuljettajan lisäksi 42kg. Auto tällöin kuljettaja + nolla paikkaa. Mitä vielä?

                        Comment

                        • jani
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 5175
                          • Kuopio

                          #42
                          Originally posted by anspa87 View Post
                          Niin jatka ja mitenkäs tämä nyt estää katsastuksen. Nykyisen euro kuljettajan paino on 68kg eli siis siihen jää kuljettajan lisäksi 42kg. Auto tällöin kuljettaja + nolla paikkaa. Mitä vielä?
                          Itseasiassa ei mitenkään, eri asia vaan kuka aidon E30M3sen omistaja haluaa tuollaisen tehdä (tarkennuksena: yksipaikkaisen E30M3sen)?
                          Last edited by jani; 16-05-2010, 16:39.
                          F33 435d Mineral-grau metallic
                          K40 K1200s sondermodell

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            #43
                            Nyt kun teoria on selvä niin voi etsiä sen tutun katsastus miehen ja katsastaa käytännössä 2 paikkaiseksi ja s50b30 moottorilla. Oli mukava olla avuksi kuka tämän topikin laittoikaan pystyyn. Tuolla taisi lukea jotain että 1600kg kokonaismassa jossain m3:sessa niin silloin siihen jäisi melkein jo kahdelle paikat. 6kg jäisi kiinni kaksipaikkaisuus.

                            Äläkä Jani hermostu mutta kysehän oli saako tälläisen tehdä
                            Last edited by Guest; 16-05-2010, 16:44.

                            Comment

                            • jani
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 5175
                              • Kuopio

                              #44
                              Originally posted by anspa87 View Post
                              Nyt kun teoria on selvä niin voi etsiä sen tutun katsastus miehen ja katsastaa käytännössä 2 paikkaiseksi ja s50b30 moottorilla. Oli mukava olla avuksi kuka tämän topikin laittoikaan pystyyn. Tuolla taisi lukea jotain että 1600kg kokonaismassa jossain m3:sessa niin silloin siihen jäisi melkein jo kahdelle paikat. 6kg jäisi kiinni kaksipaikkaisuus.

                              Äläkä Jani hermostu mutta kysehän oli saako tälläisen tehdä
                              En toki hermostu. Tuli vaan itse ko. ideaa pyöriteltyä todella vakavasti silloin kun vielä omistin itsekin E30M3sen. Aika työlästä olisi ollut laittaa autoon 250kg lisää painoa katsastukseen, joten helpompaa olisi rakentaa n. 240hepan omavalmiste 3000cm3 moottori ja katsastaa sillä.
                              F33 435d Mineral-grau metallic
                              K40 K1200s sondermodell

                              Comment

                              • b mutteri kasa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 1462
                                • Area 03

                                #45
                                Nostellaan vähän aihetta. Itsellä täällä USA:n suunnalla E30 hakusessa ja tuli vastaan mielenkiintoinen E30 vm.1991 2-door, jossa S52/B32 US moottori (240hp/320Nm, moottorin paino 140kg)

                                Saako tuon leimattua Suomessa?
                                BMW F11 530 dA VOLL
                                Carbon-schwarz Metallic

                                BMW E30 325i Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎