Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30:sen turbotus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freak
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 2563
    • .

    #46
    Originally posted by BMW 325I avo
    Jeps, pari milliä oli vissiin paksummat. Vaikea löytää moisia, joten itse aion mennä urpona vakio tangolla koittamaan.
    Mitäs vaikeaa niiden löytämisessä on? Helpoiten löytyy BMW:n varaosatiskiltä. Myös jokaisessa M Technic alustaisessa E30:ssä on samanlaiset. Myös niissä 316:ssa.
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • BMW 325I avo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 832
      • Tampere

      #47
      Originally posted by Freak
      Mitäs vaikeaa niiden löytämisessä on? Helpoiten löytyy BMW:n varaosatiskiltä. Myös jokaisessa M Technic alustaisessa E30:ssä on samanlaiset. Myös niissä 316:ssa.
      Ugh.

      Olen elänyt kuvitelmissa, että ne ovat kalliita osia ja en ole vaivautunut edes kysymään alkuperäisvaraosaa.

      Ugh.
      // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

      Comment

      • kmr
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 175
        • Turku / Kotka

        #48
        Tai sitten hakee esim. Oili Jaloselta. Itellä ei ollu kallistuksenvakaajaa ollenkaa takana ennen.
        F11 530Xd M-sport
        ex. E92 325d -07
        ex. E30 320tic -87

        Comment

        • Freak
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 2563
          • .

          #49
          Originally posted by BMW 325I avo
          Ugh.

          Olen elänyt kuvitelmissa, että ne ovat kalliita osia ja en ole vaivautunut edes kysymään alkuperäisvaraosaa.

          Ugh.
          Hau!
          Puhe olikin siitä onko niitä vaikea löytää vai ei...

          Olen puhunut.
          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

          Vanha Uuden liiton mies...

          Comment

          • BMW 325I avo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 832
            • Tampere

            #50
            Originally posted by Freak
            Hau!
            Puhe olikin siitä onko niitä vaikea löytää vai ei...

            Olen puhunut.
            Realoem sanoo, että 106$, joten vähän yli 100€ tulee hintaa, joten eipä se niin kallis olekkaan. Pari kymppiä vielä halvempi kuin vakio.
            // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

            Comment

            • repesorsa
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 289
              • Mikkeli / Jyväskylä

              #51
              itellä ois -87 käyttöön otettu 320i joka on -88vm jos meinaan käyttää 325i:tä vertaulumallina joudunko asentamaan abs jarrut? fakta tietoa?

              Comment

              • Jubu
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2002
                • 937
                • Kuusankoski

                #52
                Originally posted by repesorsa
                itellä ois -87 käyttöön otettu 320i joka on -88vm jos meinaan käyttää 325i:tä vertaulumallina joudunko asentamaan abs jarrut? fakta tietoa?
                jos vuosimalli on 88 , niin oletettavasti autosi on( ?) "muovipuskurimalli". JOS näin on , niin uudempi kori on tyyppihyväksytty 325i:nä ABS jarruin , eli AKEn mielestä tarvit. itse reilu vuosisitten painiskelin asiankanssa. (ratkaisin asian vaihtamalla aihio autoa.)

                ei sillä , lukuisia uusikoppasia tekniikanvaihtoja on leimattu ilman abseja , sitä en kiellä. mutta silti , Ake oli vuosisitten tuota mieltä. ei muutakun tuurilla koittamaan.....

                Comment

                • olafu
                  Newbiemmer
                  • May 2004
                  • 21
                  • Urjala

                  #53
                  Turbon voi laittaa aina, jos samalla alustalla ja jarruilla on ollut vähänkin tehokkaampaa moottoria. Menee helposti pelkällä tehomittaustodistuksella. Se, että miten paljon sitä voimaa saa olla, riippuu ihan siitä, miten paljon on tehokkaimmassa kyseisillä jarruilla varustetussa vehkeessä ollut.

                  Helpoin virityskohde on 123koppanen mersu!
                  Niissä on kaikissa samat jarrut 200D:stä 2.8L bensa twincamiin, joka on vielä ruisku. Alustassa ei muutenkaan ole juuri ihmeellisempiä eroja.

                  Tästä +20% säännöstä kuulee vuorotellen kahta eri versiota, sekä akelta, että joka paikasta muualta.
                  Milloin se koskee mitä tahansa mallia, milloin taas mallisarjan tehokkainta mallia. Rakentelun kannalta todella vittumainen asia. Koskaan ei tiedä varmaksi kumpaa tulkintaa juuri sinun autoosi sovelletaan.
                  Last edited by olafu; 20-07-2006, 01:24.

                  Comment

                  • Pluto
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1860
                    • Raisio

                    #54
                    Tästä vertailumallista viellä.. Onko sillä mitään väliä mihin vertaat (325i, 320is) kun kuka väittää että ajelee sellaisilla 0,2bar paineilla millä saa ton vertailumallin tehot? Eikös kannattais vertailla siihen malliin millä pääsee vähimmällä kikkailulla? Esim alkuperäinen 325i kannattaa verrata itseensä, kun ei tarvi vaihtaa sitä etuvakaajaa, mikä ilmeisesti on 320is:ssä paksumpi. Sillä pienellä tehoerolla otteessa ei ole mitään merkitystä.
                    BMW F32 435d

                    Comment

                    • BMW 325I avo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 832
                      • Tampere

                      #55
                      Originally posted by Pluto
                      etuvakaajaa, mikä ilmeisesti on 320is:ssä
                      Taisi olla takavakaaja
                      // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                      Comment

                      • Pluto
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 1860
                        • Raisio

                        #56
                        Originally posted by BMW 325I avo
                        Taisi olla takavakaaja
                        No joku rautalanka sieltä alustasta kuiteski..
                        BMW F32 435d

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎