Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 m50b25 vai m30b28?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Väntsä
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 62
    • Seinäjoki

    e30 m50b25 vai m30b28?

    Mulla on tulossa autoon tekniikanvaihto ja jompi kumpi noista koneista pitäs laittaa pellin alle. Kertokaas mitä te ootte mieltä näistä vaihtoehdoista. M50 houkuttelis enemmän, mutta hankinta hinta on suolaisempi... Ja mielellään vähän perusteluja...
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    No tietysti m30, sehän on semmoinen pata rauta kone, että kestää isältä pojalle. Onhan se aika jeesuksen aikaista tekniikkaa, mutta niinhän se e30:kin on.

    Comment

    • muuris
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 3501
      • Jyväskylä

      #3
      Noista vaihtoehdoista tietenkin M50. En ymmärrä miksi M30B28 on edes vaihtoehtona, siinä on maamoottorin paino mutta mutta noin onneton iskutilavuus. Kumminkin tehtaalta on lähtenyt myös B30, B32, B33, B34 ja B35, joista kolme ensimmäistä menee täysin pykälien mukaan E30:iin. Itse etsisin B33:n, koska siinä on pisin iskunpituus kaikista M30 moottoreista eivätkä ole kovin arvokkaita..

      Perusteluita? Ei sitä iskutilavuutta korvaa mikään
      E30 325iX '86
      Instagram

      Comment

      • Suutari
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 3064
        • Suomi

        #4
        Originally posted by muuris
        Noista vaihtoehdoista tietenkin M50. En ymmärrä miksi M30B28 on edes vaihtoehtona, siinä on maamoottorin paino mutta mutta noin onneton iskutilavuus. Kumminkin tehtaalta on lähtenyt myös B30, B32, B33, B34 ja B35, joista kolme ensimmäistä menee täysin pykälien mukaan E30:iin. Itse etsisin B33:n, koska siinä on pisin iskunpituus kaikista M30 moottoreista eivätkä ole kovin arvokkaita..

        Perusteluita? Ei sitä iskutilavuutta korvaa mikään
        Korvaapas ahtopaineet . Ehdottomasti vaikka tuo m50...syö helvetin paljon vähempi ja on muutenkin kiva kone.
        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
        -Official BTCF-Sauna Team-
        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
        -Team BTCF Top Alcohol-
        -Team Pimp My Bride-
        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

        Comment

        • jani1632
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 2243
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          ohops...
          Last edited by jani1632; 10-07-2006, 20:10.
          Tallin täytteet:
          E70 3.0d -09
          E34 540ia -94
          E39 520d -00
          E39 528i M-sport -00
          E60 520i -04
          E30 -86
          E61 520da -09

          Comment

          • jani1632
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 2243
            • Etelä-pohjanmaa

            #6
            Ehdottomasti M30.....varsin väkevä kapistus sopivasti piristettynä E30:sen nokalla...eikä se niin paljon painavampi ole että siitä haittaa olisi...ja vaikka 2.8:kin niin taattua on perävalojen vilkuttelu 325:lle!

            M50 tuo ikävästi mieleen "muovipaskahelvettieekolmekutosen".....

            Vanha auto=>siihen kuuluu myös vanha moottori.
            Tallin täytteet:
            E70 3.0d -09
            E34 540ia -94
            E39 520d -00
            E39 528i M-sport -00
            E60 520i -04
            E30 -86
            E61 520da -09

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              #7
              tietenkin m30 että nuo m50 ei liikaa yleisty...
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • Väntsä
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 62
                • Seinäjoki

                #8
                Originally posted by muuris
                Noista vaihtoehdoista tietenkin M50. En ymmärrä miksi M30B28 on edes vaihtoehtona, siinä on maamoottorin paino mutta mutta noin onneton iskutilavuus. Kumminkin tehtaalta on lähtenyt myös B30, B32, B33, B34 ja B35, joista kolme ensimmäistä menee täysin pykälien mukaan E30:iin. Itse etsisin B33:n, koska siinä on pisin iskunpituus kaikista M30 moottoreista eivätkä ole kovin arvokkaita..

                Perusteluita? Ei sitä iskutilavuutta korvaa mikään
                m30b28 vaihtoehtona koska löytyy paaaljon helpommin kuin b30, b32, b33 ym..

                Comment

                • muuris
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 3501
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Väntsä
                  m30b28 vaihtoehtona koska löytyy paaaljon helpommin kuin b30, b32, b33 ym..
                  Kannattaa sitten unohtaa kokonaan se M30 jos ei ole aikaa/intoa etsiä kunnollista... edelleen mainitsemistasi vaihtoehdoista ehdottomasti mielummin se M50.
                  E30 325iX '86
                  Instagram

                  Comment

                  • e34_aki
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 195
                    • Lahti rock city

                    #10
                    "nothing beats cubic inches!"

                    tosta löyty heti yks m30b30

                    Comment

                    • Väntsä
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 62
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Originally posted by e34_aki
                      Noi ei varmaan ole täydellisiä moottoreita apulaitteineen. Ainakaan mitä kyselin m50 niin ei kuulemma oikeen mikään ole. Eli se hinta nousee taas kun osia rupee ostelemaan..

                      Comment

                      • M325i
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 1529
                        • Etelä-pohjanmaa

                        #12
                        Kaveri laittoi ja leimasi juuri M30 3.2 omaan E30:seensä. (323i) Aika norsu moottori se on pelti menee nipinnapin kiinni...Muutoskatsastuskin onnistui,paitsi että kuulemma koko konttorin henkilökunta oli pellin alla ihmettelemässä...
                        E30 ja E46 ///M

                        Comment

                        • Xhawk
                          OBTCF Member
                          • Jul 2004
                          • 2326
                          • Kierrosalueella (hki)

                          #13
                          M50 noista kahdesta vaihtoehdosta. M30, jos siinä olis ennemmän iskutilavuutta.
                          "Position One, Position One"
                          Punainen miesten voimisteluauto

                          BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                          Comment

                          • ile01
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 191
                            • Helsinki

                            #14
                            pulkka kuntoon

                            loppupeleis vähä ajettu tai putket kunnossa oleva m30, sit ku tehot ei enää riitä ni mutka kii, eikä tuu nii hintavax osien kannalta ku m50....kyllä se on vaan niin kiva jättää jupit tolla pulkalla...
                            vhl:llän vemppa team

                            Comment

                            • Silwer
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2005
                              • 94
                              • Tallinn

                              #15
                              In my opinion M50 is better from the two choices above. M30B28 seems pointless as it is already much heavier than E30 original engines and the power is almost the same as M20B25.

                              Additional weigh in front does not do any good for handling. And as per my experience, E30 with M30B28 is not only slower than E30 with M20B25 on track, but it is also slower on the straight line.
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread....352#post664352

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎