Mulla on tulossa autoon tekniikanvaihto ja jompi kumpi noista koneista pitäs laittaa pellin alle. Kertokaas mitä te ootte mieltä näistä vaihtoehdoista. M50 houkuttelis enemmän, mutta hankinta hinta on suolaisempi... Ja mielellään vähän perusteluja...
e30 m50b25 vai m30b28?
Collapse
X
-
No tietysti m30, sehän on semmoinen pata rauta kone, että kestää isältä pojalle. Onhan se aika jeesuksen aikaista tekniikkaa, mutta niinhän se e30:kin on.
-
Noista vaihtoehdoista tietenkin M50. En ymmärrä miksi M30B28 on edes vaihtoehtona, siinä on maamoottorin paino mutta mutta noin onneton iskutilavuus. Kumminkin tehtaalta on lähtenyt myös B30, B32, B33, B34 ja B35, joista kolme ensimmäistä menee täysin pykälien mukaan E30:iin. Itse etsisin B33:n, koska siinä on pisin iskunpituus kaikista M30 moottoreista eivätkä ole kovin arvokkaita..
Perusteluita? Ei sitä iskutilavuutta korvaa mikään
Comment
-
Originally posted by muurisNoista vaihtoehdoista tietenkin M50. En ymmärrä miksi M30B28 on edes vaihtoehtona, siinä on maamoottorin paino mutta mutta noin onneton iskutilavuus. Kumminkin tehtaalta on lähtenyt myös B30, B32, B33, B34 ja B35, joista kolme ensimmäistä menee täysin pykälien mukaan E30:iin. Itse etsisin B33:n, koska siinä on pisin iskunpituus kaikista M30 moottoreista eivätkä ole kovin arvokkaita..
Perusteluita? Ei sitä iskutilavuutta korvaa mikään. Ehdottomasti vaikka tuo m50...syö helvetin paljon vähempi ja on muutenkin kiva kone.
Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
Ehdottomasti M30.....varsin väkevä kapistus sopivasti piristettynä E30:sen nokalla...eikä se niin paljon painavampi ole että siitä haittaa olisi...ja vaikka 2.8:kin niin taattua on perävalojen vilkuttelu 325:lle!
M50 tuo ikävästi mieleen "muovipaskahelvettieekolmekutosen".....
Vanha auto=>siihen kuuluu myös vanha moottori.Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
Originally posted by muurisNoista vaihtoehdoista tietenkin M50. En ymmärrä miksi M30B28 on edes vaihtoehtona, siinä on maamoottorin paino mutta mutta noin onneton iskutilavuus. Kumminkin tehtaalta on lähtenyt myös B30, B32, B33, B34 ja B35, joista kolme ensimmäistä menee täysin pykälien mukaan E30:iin. Itse etsisin B33:n, koska siinä on pisin iskunpituus kaikista M30 moottoreista eivätkä ole kovin arvokkaita..
Perusteluita? Ei sitä iskutilavuutta korvaa mikään
Comment
-
Originally posted by Väntsäm30b28 vaihtoehtona koska löytyy paaaljon helpommin kuin b30, b32, b33 ym..
Comment
-
"nothing beats cubic inches!"
tosta löyty heti yks m30b30
Comment
-
Originally posted by e34_aki
Comment
-
Kaveri laittoi ja leimasi juuri M30 3.2 omaan E30:seensä. (323i) Aika norsu moottori se on pelti menee nipinnapin kiinni...Muutoskatsastuskin onnistui,paitsi että kuulemma koko konttorin henkilökunta oli pellin alla ihmettelemässä...E30 ja E46 ///M
Comment
-
M50 noista kahdesta vaihtoehdosta. M30, jos siinä olis ennemmän iskutilavuutta."Position One, Position One"
Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Comment
-
In my opinion M50 is better from the two choices above. M30B28 seems pointless as it is already much heavier than E30 original engines and the power is almost the same as M20B25.
Additional weigh in front does not do any good for handling. And as per my experience, E30 with M30B28 is not only slower than E30 with M20B25 on track, but it is also slower on the straight line.
Comment
Comment