Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 89 M40 RELEET? tarvitsisi kiireapua !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannel
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 283

    #16
    Originally posted by Magirus View Post
    No voiha vitura, eipä tullu ees kokeiltua että pyörähtääkö se pumppu kun sen johdon ottaa irti... Pidin itsestään selvyytenä että siellä ois ongelma mutta nähtävästi ruvettava vähän enemmän tutkimaan noita "virityksiä" mitkä konepellin alta löytyy.. Onkos tuolla ko. releellä mitä merkitystä ja minkä toimintaan :think (Autoon vaihdettu siis viskon tilalle flekti ja mietin lähinnä että onko sillä osuutta asiaan?) Lohkosta tulee myös yksi paksu vesiletku joka on tulpattu julmettoman kokosella pultilla(letku on siinä about imusarjan alla). Hyvinhän tuossa tosin lämmöt pysy kurissa ja kaikki pelittää lukuunottamatta tuota bensapumpun jatkuvaa huutoa virrat päällä.
    Niin tankistahan se pumpun huuto kuuluu eikä rintapellistä? Arvelin vaan tarkistaa ku kerran se kiertovesipumpun rele on korvattu johdolla, ja jos se pyörii niin lähteehän siitä "pumpun" ääni.

    Comment

    • Magirus
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 875
      • Keski-Suomi und Sawo

      #17
      Originally posted by jannel View Post
      Niin tankistahan se pumpun huuto kuuluu eikä rintapellistä? Arvelin vaan tarkistaa ku kerran se kiertovesipumpun rele on korvattu johdolla, ja jos se pyörii niin lähteehän siitä "pumpun" ääni.
      Doodiih, "tyhymästä päästä kärsii koko kroppa". Eli sehän tulee rintapellistä mikä meinaa sitä notta se on se kiertovesipumppu joka siellä surisee Jollain tavalla kyllä ymmärtäny että se bensapumppu siellä (taka)penkin alla on (kun sitäkin on tullut rassailtua) mutta silti nyt sekotin oikeen urakalla koko homman. M10 kaavioita ei ois pitäny katella ollenkaan, siinä kun on suht samalla "alueella" jotain fuel shutoff/fuel pump? ohjausreleitä niin meni nyt sitten mönkään kunnolla kun oletin tuossa m40 olevan jotain samankaltasia releitä tossa iskaritolpan tienoilla. Kiitosta kuitenki kaikille jotka vaivautu vastaamaan, saanpahan nyt varmasti oikeanlaisen releen sitten tuohon kun on koodit ylhäällä

      BTW, menee hieman offtopiciks mutta mikähän letku on kyseessä tuossa liitteenä olevassa kuvassa? Onko sillä tekemistä tuon syylärin vaihdon kanssa vai onko autossa ollu joskus webasto tjsp.? Ilmastointi"namikan" kohdalla on meinaan joskus jonkinlainen katkasija ollut.
      Attached Files

      M47TU E61 520D FamilyWagon -06
      M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
      M20 E30 320i/323i Rooflost -86
      M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


      O: E24 osasia

      Comment

      • jannel
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2002
        • 283

        #18
        Katteleppa tuosta löytskö vastausta! http://www.realoem.com/bmw/showparts...58&hg=11&fg=35

        Comment

        • uti
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 195

          #19
          Letku

          Näyttäis menevän lohkoon, eiköhän se ole ollut lämmittimeen. Tuossa kuvassa ei ole kuin kanteen menevät.

          Comment

          • jepe-
            BTCF Member
            • Feb 2008
            • 711
            • Kotka

            #20
            jatketaanpa tähän.

            Elikkäs semmosta kyselisin kun omassa myös pumppu pitää surinaa virtojen ollessa päällä. Onko se bensapumppu? se löytyy kuskin puolen takarenkaan etupuolelta. mikä siinä on jos sen ei pidä ääntä pitää virtojen ollessa päällä? Joku johto sieltä on vedetty konehuoneen puolelle, onko mahdollisesti siihen tehty Ns. "hyppyjohto" rikkoutuneen releen tilalle?
            Alpina B10 3.3 Touring
            Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

            Comment

            • armageddon
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 443
              • Kokkola

              #21
              Originally posted by jepe- View Post
              Elikkäs semmosta kyselisin kun omassa myös pumppu pitää surinaa virtojen ollessa päällä. Onko se bensapumppu? se löytyy kuskin puolen takarenkaan etupuolelta. mikä siinä on jos sen ei pidä ääntä pitää virtojen ollessa päällä? Joku johto sieltä on vedetty konehuoneen puolelle, onko mahdollisesti siihen tehty Ns. "hyppyjohto" rikkoutuneen releen tilalle?
              no mulla oli tehty silleen jostain ihmeen syystä et oli motronicilta p.apumpun releelle menevä -johto poikki ja laitettu suraan releeltä runkoon. six meni aina heti p.apumppu pälle ku laittoi virrat päälle. eli vekkasin et sinne on tehty jälleen joku oma sydeemi. älä kysy mix mut monesti luulisin et tavallinen rele olisi ollut liian kallis lompakolle
              ei ne tehot vaan se kuski...

              Comment

              • jepe-
                BTCF Member
                • Feb 2008
                • 711
                • Kotka

                #22
                niin.

                [QUOTE][quote=armageddon;1157228]no mulla oli tehty silleen jostain ihmeen syystä et oli motronicilta p.apumpun releelle menevä -johto poikki ja laitettu suraan releeltä runkoon. six meni aina heti p.apumppu pälle ku laittoi virrat päälle. eli vekkasin et sinne on tehty jälleen joku oma sydeemi. älä kysy mix mut monesti luulisin et tavallinen rele olisi ollut liian kallis lompakolle


                niin se varmaan on. nyt tossa vaan ilmaantu semmonen ongelma että kun virrat kääntää päälle niin kyseisen pumpun sulake palaa samantien.. :think osaatkos yhtää veikata et mistä vois johtua?
                Last edited by jepe-; 21-02-2008, 16:15.
                Alpina B10 3.3 Touring
                Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                Comment

                • armageddon
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 443
                  • Kokkola

                  #23
                  [quote=jepe-;1157925][quote]
                  Originally posted by armageddon View Post
                  no mulla oli tehty silleen jostain ihmeen syystä et oli motronicilta p.apumpun releelle menevä -johto poikki ja laitettu suraan releeltä runkoon. six meni aina heti p.apumppu pälle ku laittoi virrat päälle. eli vekkasin et sinne on tehty jälleen joku oma sydeemi. älä kysy mix mut monesti luulisin et tavallinen rele olisi ollut liian kallis lompakolle


                  niin se varmaan on. nyt tossa vaan ilmaantu semmonen ongelma että kun virrat kääntää päälle niin kyseisen pumpun sulake palaa samantien.. :think osaatkos yhtää veikata et mistä vois johtua?
                  ettei olis käyny niinki huono tuuri et pumppu sökö...:think tai sit ´johot jostan. noista itse lähtisin tutkiin
                  ei ne tehot vaan se kuski...

                  Comment

                  • jepe-
                    BTCF Member
                    • Feb 2008
                    • 711
                    • Kotka

                    #24
                    [quote=armageddon;1158207][quote=jepe-;1157925]
                    ettei olis käyny niinki huono tuuri et pumppu sökö...:think tai sit ´johot jostan. noista itse lähtisin tutkiin
                    Jotain semmosta itekki ajattelin.. mut tänään tossa kattelin sitä niin sain sen pelaan taas..se on muutaman kerran aikasemminki temppuillu.. mut pitää niitä johtoja yrittää tarkistella, jos se sieltä löytyis.
                    Alpina B10 3.3 Touring
                    Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                    Comment

                    • armageddon
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 443
                      • Kokkola

                      #25
                      [quote=jepe-;1158228][quote=armageddon;1158207]
                      Originally posted by jepe- View Post

                      Jotain semmosta itekki ajattelin.. mut tänään tossa kattelin sitä niin sain sen pelaan taas..se on muutaman kerran aikasemminki temppuillu.. mut pitää niitä johtoja yrittää tarkistella, jos se sieltä löytyis.
                      yleensä ku bensa pumppu on menossa nii se alkaa pätkiin ja menee siihen et joutuu nyrkyllä sitä käynnistää
                      ei ne tehot vaan se kuski...

                      Comment

                      • Magirus
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 875
                        • Keski-Suomi und Sawo

                        #26
                        Doodiih, taas nostellaan tätä aihetta. Nyt on vaan rele vaihtunut :think

                        Eli vikaa on seuraavanlaista: Autosta häviää "tulet" satunnaisesti kesken ajon. Eli siis kiekkimittari pomppaa nollaan ja moottorijarrulla mennessä mitään ei tapahdu, joskus ei käynnisty pitkän yrityksen jälkeen koko auto enää. Viaksi epäilisin tulipellissä olevaa valkeata relettä ja tartteiskin tietää että mitähän virkaa se ajaa tässä M40 motissa? Koskettimien pinnat on puhistettu ym. Pari kuukautta se toimikin yhtäkkiä oireitta mutta tänään taas stumppas peräkorpeen eikä meinannu startata millään Pitkään heiluttelin johtoja ja naputtelin releitä, epäilisin kuitenkin että vika ois just tuossa valkeessa mötikässä, koska sitä näplätessä alko pikku hiljaa tulla tajua takaisin mottiin.

                        Viisaammat voiskin kertoa että mitä se ohjaa?
                        Attached Files

                        M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                        M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                        M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                        M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                        O: E24 osasia

                        Comment

                        • Bimmerniko
                          Bimmer Rookie
                          • May 2012
                          • 107
                          • Lappeenranta

                          #27
                          nostetaan ylöspäin kun omassa samankaltainen ongelma. bensapumppu ei ala surisemaan kun laittaa virrat päälle sekä usein saa startata hetken ennenkuin käynnistyy, sekä bensapaineet menee nollaan samantien kun sammuttaa :think rele?
                          NYT
                          f31 320d - 15.
                          e30 325 M-look m50 - 83.

                          EX
                          e36 325i - 93.
                          e30 318i - 89.
                          e39 525d - 98.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎