Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30/M40 Käynti"häiriö"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • crockett
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 1294
    • Ilomantsi

    #31
    Ei sovi kutosen tyhjäkäyntimoottori m40:iin.

    *e30 cabriolet*
    *Hailuksi*
    *ex e30 325i m50*
    *ex e30 5/88 pics*
    Ostan e30 osaa

    Myytävänä e30 osaa

    Comment

    • |makke
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 847
      • Vaasa

      #32
      Miksi kone sitten muuten lämpösenä pysyy kyllä ilman kaasua käynnissä, mutta ei kylmänä?

      Comment

      • Ralliperuna
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 128

        #33
        Yritän tässä sulkea pois noita vikavaihtoehoja, niin sanokaahan miten toi virranjakajan kannen ja pyörijän kuluneisuus ilmenee auton käytöksessä?

        Mistä voisi saada ilmamäärämittarin halvemmalla kuin merkkiliikkeestä? KL varaosilla ei ainakaan nettisivuilla ollut sitä tarjota, ja käytettynä en osta.
        Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

        Comment

        • Xhawk
          OBTCF Member
          • Jul 2004
          • 2326
          • Kierrosalueella (hki)

          #34
          Originally posted by |makke View Post
          Miksi kone sitten muuten lämpösenä pysyy kyllä ilman kaasua käynnissä, mutta ei kylmänä?
          Toinen niistä lohkon lämpöantureista rikki? Siis se, joka menee ohjausboxille.
          "Position One, Position One"
          Punainen miesten voimisteluauto

          BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

          Comment

          • |makke
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 847
            • Vaasa

            #35
            Originally posted by Xhawk View Post
            Toinen niistä lohkon lämpöantureista rikki? Siis se, joka menee ohjausboxille.
            Hmm, kummallista vaan että yhjäkäyntimoottorin putsauksen jälkeen kone ei käynyt ilman kaasua. Missäs ne anturit on?

            Comment

            • crockett
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 1294
              • Ilomantsi

              #36
              Imusarjan alla. muistaakseni sininen ja ruskea liitin..

              *e30 cabriolet*
              *Hailuksi*
              *ex e30 325i m50*
              *ex e30 5/88 pics*
              Ostan e30 osaa

              Myytävänä e30 osaa

              Comment

              • MikkoJII
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 1807
                • Lapua

                #37
                Originally posted by crockett View Post
                Imusarjan alla. muistaakseni sininen ja ruskea liitin..
                Jossain oli vielä, että toinen olis mittaristolle ja toinen boksille..
                E32 750i 11/89

                Comment

                • |makke
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 847
                  • Vaasa

                  #38
                  Hmm!

                  Jos kone on kylmä ja otan tyhjäkäyntimoottorista virtaliittimen irti, niin kone starttaa moitteetta ilman kaasua, tosin aika korkeilla kierroksilla (noin. 1400 ehkä).

                  Liitin kiinni ja kone sammuu, ellei ole lämmin.

                  Siis mikä ton tarkoitus edes on?
                  Mitä jos ottaa sen virtaliittimen pois ja säätää sitä pulttia joka määrää sen kaasuläpän (vai mikä se on?) asentoa niin että kierrokset olis jotain 800rpm?

                  Mahtaako pysyä noin käynnissä ja jos pysyy, niin kuluttaako mahdollisesti enemmän bensaa? Päästöt varmaan pomppaa jonnekki aivan muualle ku sallittu, mutta ei mua päästöt kiinnosta kun just se on niiden osalta katsastettu!

                  Comment

                  • tkylma
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2006
                    • 80
                    • Sievi

                    #39
                    Haynesin mukaan kaasuvaijerilla tulee olla 1mm vapaaliike.
                    Käypä lukemassa tuolta ohjeet lisäilmaluistin tarkistuksesta (sivu 19).

                    Comment

                    • |makke
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 847
                      • Vaasa

                      #40
                      Mutta eikös se tyhjäkäyntimoottori toimi, jos kerran kierrokset nousee kun virtajohdon nappaa irti?

                      Comment

                      • Racink
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 840
                        • Jkl

                        #41
                        Otappa akunkenkä hetkeksi irti ja koita käykö sen jälkeen tyhjäkäyntiä liittimen ollessa kiinni lisäilmaluistissa.

                        Comment

                        • |makke
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 847
                          • Vaasa

                          #42
                          No voin koittaa? Mitäs tuo sitten tekee?

                          Eihän se käy muutenkaan ilman kaasua, ellei oo lämmin.
                          Niin tarkoititko että lämpösenä vai kylmänä tota kikkaa?

                          Comment

                          • |makke
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 847
                            • Vaasa

                            #43
                            Originally posted by Racink View Post
                            Otappa akunkenkä hetkeksi irti ja koita käykö sen jälkeen tyhjäkäyntiä liittimen ollessa kiinni lisäilmaluistissa.
                            Ei käy.

                            Missä nyt se vika niin kuin on?
                            Eikö se lisäilmaluisti toimi jos kerran kierrokset nousee kun liittimen nappaa irti?

                            Mikä ton koko lisäilmaluistin tarkoitus on?
                            Ja mitä jos teen niin että otan liittimen irti, ja säädän siitä pultista niitä kierroksia alemmas? Nouseeko kulutus/toimiiko muuten?

                            Comment

                            • Xhawk
                              OBTCF Member
                              • Jul 2004
                              • 2326
                              • Kierrosalueella (hki)

                              #44
                              Lisäilmaluisti, ei siellä mitään luistia kyllä ole, antaa moottorille sen tarvitseman hapen tyhjäkäynnin ylläpitämiseen, kaasuläpän kautta tai muualtakaan ei saisi mennä yhtään ilmaa imusarjalle. Lisäilmaluisti on se, joka pitää tyhjäkäynnin tasaisena.
                              "Position One, Position One"
                              Punainen miesten voimisteluauto

                              BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                              Comment

                              • |makke
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2006
                                • 847
                                • Vaasa

                                #45
                                Hmm joo.

                                Mutta onko se nyt varma että siinä vika sitten piilee?
                                Epäilyttää vaan se, kun kierrokset nousee kun liittimen nappaa pois, niinkuin tietääkseni pitäisikin nousta.
                                Ei huvittas noinki kallista osaa ostaa, jos vika ei siinä olekkaan.
                                Tosin, kun se putsattiin ja laitettiin takas, niin sen jälkeen se rupes kunnolla oireilemaan, eli just ei pysy kylmänä käynnissä ilman kaasua.

                                Lämpösenä ei mitään ongelmia? Luulis jos vika olis lisäilmaluistissa niin ei kävisi lämpöisenäkään.


                                Ääh, kun ei tajua näistä mitään

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎