Tuossa weeperi hommassa taidan kyllä olla väärässä. Muistelin vain että ne ois suoraan kelvannu ahdinpeliin.
Mutta, voisitko silti kertoa mitä nuo jotkut firmat tekevät noihin kaasareihin parantaakseen paineenkestoa?
En tarkkaan tiiä mitä ne niille tekee mut kait ne jotain. Kuulemma paremman paineenkestävyyden saa. Oon vaa kuullu kerrottavan et ei sen tarkempaa tietoa oo
Kertokaas minkä takia niitä kaasareita pitäs muutella painetta kestämään?Jos dellortoihin ajetaan ylipaine painekotelosta suoraan kaasarin kohokammion huohotusreiän kautta niin toimii myös vapari kaasarit aivan loistavasti.Ainoa muutetta asia on neulaventtiilit kumikärkisiksi.Ja jos ne kaasarit ei ole ihan sohlot niin ne pysyy aivan hyvin säädöissä.Ja sitten mikä tulee siihen säätämiseen niin se EI TODELLAKAAN OLE VAIKEAA.Kunhan sulla on se lambda siäl pakoputkessa paikallaan.Ja Free Technicsin kautta saa suutinputket ja muut hilut.Mulla itellä on dhla 40f kaasarit mitkä on sitten kaikki huonoimmat dellorton tekeleet ja toimii aivan hyvin.Ja on muuten ihan vakio tiivisteillä ja ahdot 1.5bar ja ei muuten vuoda mistään.Joten jos se auto ei tuu ympärivuotiseen ajoon,ni ei kannata ajatella siihen mitään ruiskua.Ja ainoa huono puoli nois kaasareissa on polttoaineen kulutus ja se et ne jäätyy kovilla pakkasilla ison coolerin kans
Jaa, dellortoissa suutinkanteen vedetään vielä ahtopainekin.
Jep, niin vedetään, mutta jostain syystä en ole törmännyt Webereissä tuohon. Mm. edes Free Technicsiltäkään en ole löytänyt noita kansia, kun tosiaan vaan Dellortoihin, vaikkakin kumisarjaa saa Webruihinkin. Nähtävästi toimii siis sellaisenaan. Kokeiltua ei ole tosin tullut, vaikkakin kumpienkin kanssa on tullut pelattua ja kumpiakin löytyy tällä hetkellä. Onhan noita toki ollut pikkupaineilla aivan vakioinakin, mutta edelleen suosittelen ainakin sen kumisarjan hommaamaan. Tosin senkin saa tehtyä itse.
Ja sit mitä tulee tohon jakajaan niin mul on ainakin bemarin oma kärjetön jakaja paikallaan ihan normaalilla keskipakosäätimellä.Perusennakko jotain n.15 astetta kun nokka-akseli on 292 shrick.Ja autosta penkitettiin se 285hv takafillarista
Kertokaas minkä takia niitä kaasareita pitäs muutella painetta kestämään?Jos dellortoihin ajetaan ylipaine painekotelosta suoraan kaasarin kohokammion huohotusreiän kautta niin toimii myös vapari kaasarit aivan loistavasti.
Epäilempä että kyseessä on vanhan kansan kokemukset messinkikohoisista kaasuttimista missä koho painuu ryppyyn ahtopaineen vaikutuksesta ja nostaa bensapinnan yli tulvinta rajan?.
Mulla on ainoastaan vaihettu noi kumipäiset neulat,ei mitään muuta.Enkä alkas ainakaan muuttamaan kaasarikonetta ruiskuksi,kun ei siitä saa sillä ruutalla voimaa juurikaan enempää siihen työmäärään nähden
Mulla on ainoastaan vaihettu noi kumipäiset neulat,ei mitään muuta.Enkä alkas ainakaan muuttamaan kaasarikonetta ruiskuksi,kun ei siitä saa sillä ruutalla voimaa juurikaan enempää siihen työmäärään nähden
Näin on, ei ole mitään hyötyä että saa säädettyä ennakot ja aukioloajat läppärillä.
Minäkin aloin laittamaan ruiskua sentakia että tulee rakenteluun enempi haastetta
Kyllähän tuplat nyt hakkaa vakio ruutat ja vähä huonommat säädettävät 100-0. Solexit kesti 0,5bar kovettuneilla paperitiiviesteillä, sen jälkeen rupesivat kohokammion tiivisteet vuotamaan. Suutinkannenhan voi tehä itse vaikka alumiinin palasesta, ei siihen tarvitse edes painetta ohjata koska sama paine tulee painekotelosta jos tekee sille haistelureiälle paikan.
Dellortojen modit: Turbon tiivistesarja, kumikärkineulat(neulaventtiilit), metallinen suutinkansi jos vanha muovia (niinq yleensä on), kohokammion paineistus tapahtuu siitä pikkureiästä vasemman kurkun yläpuolella tai jos sen onnistuu tukkimaan ilmanputsarilla / painekotelolla niin sitten niistä suutinkansista. Varmita että kohot on muoviset.
Noihin kohoihin tökkää yleensä weberien kanssa ensimmäisenä -> messinkiä eli ruttaantuu kun tulee painetta...
Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering
Hanki siihe ruisku?? Kaikkeest helpommalla pääset ja jos myöhemmin tekee mieli virittää lisää.....
ittelläkin on ollut mielessä hankkia tollanen m10b18 pukin nokkaan ja turbottaa....kone on itsessää käsittääkseni suht vahvaa tekoa jokapuolelta ja oikein säädetyllä moottorin ohajuksellaa.....
Comment