Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30; Turboa 1.8kaasari koneeseen(m10)???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martti.Kaij
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 356
    • Oulu

    #16
    Originally posted by Muumi View Post
    Tuossa weeperi hommassa taidan kyllä olla väärässä. Muistelin vain että ne ois suoraan kelvannu ahdinpeliin.

    Mutta, voisitko silti kertoa mitä nuo jotkut firmat tekevät noihin kaasareihin parantaakseen paineenkestoa?
    En tarkkaan tiiä mitä ne niille tekee mut kait ne jotain. Kuulemma paremman paineenkestävyyden saa. Oon vaa kuullu kerrottavan et ei sen tarkempaa tietoa oo
    E46 328i

    REDLINE OILS
    UUC Motorwerks

    Comment

    • timpa
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 257
      • Akaa

      #17
      Kertokaas minkä takia niitä kaasareita pitäs muutella painetta kestämään?Jos dellortoihin ajetaan ylipaine painekotelosta suoraan kaasarin kohokammion huohotusreiän kautta niin toimii myös vapari kaasarit aivan loistavasti.Ainoa muutetta asia on neulaventtiilit kumikärkisiksi.Ja jos ne kaasarit ei ole ihan sohlot niin ne pysyy aivan hyvin säädöissä.Ja sitten mikä tulee siihen säätämiseen niin se EI TODELLAKAAN OLE VAIKEAA.Kunhan sulla on se lambda siäl pakoputkessa paikallaan.Ja Free Technicsin kautta saa suutinputket ja muut hilut.Mulla itellä on dhla 40f kaasarit mitkä on sitten kaikki huonoimmat dellorton tekeleet ja toimii aivan hyvin.Ja on muuten ihan vakio tiivisteillä ja ahdot 1.5bar ja ei muuten vuoda mistään.Joten jos se auto ei tuu ympärivuotiseen ajoon,ni ei kannata ajatella siihen mitään ruiskua.Ja ainoa huono puoli nois kaasareissa on polttoaineen kulutus ja se et ne jäätyy kovilla pakkasilla ison coolerin kans
      speed limits are for pussies

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        #18
        Originally posted by bmwm5e28 View Post
        Jaa, dellortoissa suutinkanteen vedetään vielä ahtopainekin.
        Jep, niin vedetään, mutta jostain syystä en ole törmännyt Webereissä tuohon. Mm. edes Free Technicsiltäkään en ole löytänyt noita kansia, kun tosiaan vaan Dellortoihin, vaikkakin kumisarjaa saa Webruihinkin. Nähtävästi toimii siis sellaisenaan. Kokeiltua ei ole tosin tullut, vaikkakin kumpienkin kanssa on tullut pelattua ja kumpiakin löytyy tällä hetkellä. Onhan noita toki ollut pikkupaineilla aivan vakioinakin, mutta edelleen suosittelen ainakin sen kumisarjan hommaamaan. Tosin senkin saa tehtyä itse.
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • timpa
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 257
          • Akaa

          #19
          Ja sit mitä tulee tohon jakajaan niin mul on ainakin bemarin oma kärjetön jakaja paikallaan ihan normaalilla keskipakosäätimellä.Perusennakko jotain n.15 astetta kun nokka-akseli on 292 shrick.Ja autosta penkitettiin se 285hv takafillarista
          speed limits are for pussies

          Comment

          • alonap-1
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 824
            • Hollola

            #20
            Originally posted by timpa View Post
            Kertokaas minkä takia niitä kaasareita pitäs muutella painetta kestämään?Jos dellortoihin ajetaan ylipaine painekotelosta suoraan kaasarin kohokammion huohotusreiän kautta niin toimii myös vapari kaasarit aivan loistavasti.
            Epäilempä että kyseessä on vanhan kansan kokemukset messinkikohoisista kaasuttimista missä koho painuu ryppyyn ahtopaineen vaikutuksesta ja nostaa bensapinnan yli tulvinta rajan?.
            42 1:1,6 70/30

            Comment

            • bmwm5e28
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 474
              • suomusjärvi

              #21


              Tuosta selkiää mitä kaikkia tiivisteitä vaihdetaan kun dhla paineistetaan.

              Näkyy olevan neulatkin mukana tuossa, oliskohan oikeen 3 lisäkanavalla.
              Gentlemen prefer Blondes

              Dodge Challenger R/T 1970


              ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
              315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

              Comment

              • alonap-1
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 824
                • Hollola

                #22
                Originally posted by bmwm5e28 View Post


                Tuosta selkiää mitä kaikkia tiivisteitä vaihdetaan kun dhla paineistetaan.

                Näkyy olevan neulatkin mukana tuossa, oliskohan oikeen 3 lisäkanavalla.
                Esittelisitkö ihmettelevälle mitä erikoista tuossa tiiviste sarjassa on?
                muutakuin suutinrunkojen hatun ilmastointi ja kumipäiset neulat?
                42 1:1,6 70/30

                Comment

                • bmwm5e28
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 474
                  • suomusjärvi

                  #23
                  Originally posted by alonap-1 View Post
                  Esittelisitkö ihmettelevälle mitä erikoista tuossa tiiviste sarjassa on?
                  muutakuin suutinrunkojen hatun ilmastointi ja kumipäiset neulat?
                  Ei kait siinä mitään kovin erikoista ole?

                  Kumiset tiivisteet, neulat ja hatut.
                  Gentlemen prefer Blondes

                  Dodge Challenger R/T 1970


                  ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                  315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                  Comment

                  • timpa
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 257
                    • Akaa

                    #24
                    Mulla on ainoastaan vaihettu noi kumipäiset neulat,ei mitään muuta.Enkä alkas ainakaan muuttamaan kaasarikonetta ruiskuksi,kun ei siitä saa sillä ruutalla voimaa juurikaan enempää siihen työmäärään nähden
                    speed limits are for pussies

                    Comment

                    • bmwm5e28
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 474
                      • suomusjärvi

                      #25
                      Originally posted by timpa View Post
                      Mulla on ainoastaan vaihettu noi kumipäiset neulat,ei mitään muuta.Enkä alkas ainakaan muuttamaan kaasarikonetta ruiskuksi,kun ei siitä saa sillä ruutalla voimaa juurikaan enempää siihen työmäärään nähden
                      Näin on, ei ole mitään hyötyä että saa säädettyä ennakot ja aukioloajat läppärillä.

                      Minäkin aloin laittamaan ruiskua sentakia että tulee rakenteluun enempi haastetta
                      Gentlemen prefer Blondes

                      Dodge Challenger R/T 1970


                      ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                      315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                      Comment

                      • ytte
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 248
                        • Pyhäjärvi

                        #26
                        Kyllähän tuplat nyt hakkaa vakio ruutat ja vähä huonommat säädettävät 100-0. Solexit kesti 0,5bar kovettuneilla paperitiiviesteillä, sen jälkeen rupesivat kohokammion tiivisteet vuotamaan. Suutinkannenhan voi tehä itse vaikka alumiinin palasesta, ei siihen tarvitse edes painetta ohjata koska sama paine tulee painekotelosta jos tekee sille haistelureiälle paikan.
                        F10 LCI -15
                        E60 LCI -08

                        Comment

                        • jyrkkis
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2002
                          • 503
                          • Jänkä

                          #27
                          Dellortojen modit: Turbon tiivistesarja, kumikärkineulat(neulaventtiilit), metallinen suutinkansi jos vanha muovia (niinq yleensä on), kohokammion paineistus tapahtuu siitä pikkureiästä vasemman kurkun yläpuolella tai jos sen onnistuu tukkimaan ilmanputsarilla / painekotelolla niin sitten niistä suutinkansista. Varmita että kohot on muoviset.

                          Noihin kohoihin tökkää yleensä weberien kanssa ensimmäisenä -> messinkiä eli ruttaantuu kun tulee painetta...
                          Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

                          Never Fuck With The Countryboys

                          Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

                          Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

                          Comment

                          • timpa
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2006
                            • 257
                            • Akaa

                            #28
                            Joo mullakin on tehty ihan lattaraudasta ne muovikansien korvikkeet lorttoihin
                            speed limits are for pussies

                            Comment

                            • ferrari69
                              Newbiemmer
                              • Nov 2005
                              • 6

                              #29
                              megasquirtti peliin ei oo hinnalla pilattu ja toimii jos osaa vähänkään puuhastella tietokoneen ja auton koneen parissa.

                              Comment

                              • masi300
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2005
                                • 262
                                • Pori

                                #30
                                Hanki siihe ruisku?? Kaikkeest helpommalla pääset ja jos myöhemmin tekee mieli virittää lisää.....

                                ittelläkin on ollut mielessä hankkia tollanen m10b18 pukin nokkaan ja turbottaa....kone on itsessää käsittääkseni suht vahvaa tekoa jokapuolelta ja oikein säädetyllä moottorin ohajuksellaa.....
                                Last edited by masi300; 28-01-2007, 15:53.
                                - Muutamia riisejä
                                - Muutamia saksalaisia
                                - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
                                - Ex E30 320i -84

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎