Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 yleisimmät ruostepaikat.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martti.Kaij
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 356
    • Oulu

    #16
    suunnittelin tuossa et laittais tuon happomaalin sijaan sinkkimaalia. siihe päälle pohja ja 2k epoksi ja massaa päälle. Toimisko tommonen, ja käykö pohjana joku iha normaali tikkurilan rostex eli ruosteennesto maali?
    E46 328i

    REDLINE OILS
    UUC Motorwerks

    Comment

    • Remolux
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 294

      #17
      Originally posted by Terno View Post
      Täytyykö tässä itse oikein ihmettelle, itsellä 86 e30, YKSI paikka tehty, ja nyt joutuisi toisen pienen tekeen, että onko tämä erikoisen hyvä e30? No okei etuloksussa oli jotain kuppaa ala reunassa ei LÄPIMÄTÄ, mutta kun ovat niin halpoja ostin uuden.....
      mul -84 e30 jossa ei valehtelematta piskoakaan ruostetta.. saksasta liisattu -03

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #18
        Omat kokemukseni sinkkimaalin käytöstä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=88416&
        Olli.

        Comment

        • Martti.Kaij
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 356
          • Oulu

          #19
          vihjeestä vaari

          Joo. itse kävin tänää wurtin yritys myymälässä ja kysyin et mite jos toho sinkkimaali päälle laittaa 2k epoksin nii mitä se sanoo ja sanoe et se ei tykkää... kuulemma se sinkkimaalia voi suositella vaa hiekkapuhallettuun pintaan. Ja sitäki se sano et se ku alkaa sit aijan kanssa korrosioitumaan nii sitä ei pysäytä mikää. Onko muute tietoa mistä tota happomaalia saa ja paljonko se maksaa ja sama juttu ton 2k epoksin kans?
          E46 328i

          REDLINE OILS
          UUC Motorwerks

          Comment

          • Rockford
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 8028
            • Pinsiö

            #20
            Originally posted by Martti.Kaij View Post
            Onko muute tietoa mistä tota happomaalia saa ja paljonko se maksaa ja sama juttu ton 2k epoksin kans?
            Täällä suunnalla happoväriä saa ainakin sieltä samaisesta Wurthin myymälästä, ja maalipuljuista muistaakseni myöskin. Hintoja en tähän hätään muista, mutta kannattaa käydä kysymässä päivän tarjous.
            -Dodge Charger -73
            -Mercedes-Benz GLK
            -VW Transporter

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #21
              Originally posted by Martti.Kaij View Post
              Joo. itse kävin tänää wurtin yritys myymälässä ja kysyin et mite jos toho sinkkimaali päälle laittaa 2k epoksin nii mitä se sanoo ja sanoe et se ei tykkää... kuulemma se sinkkimaalia voi suositella vaa hiekkapuhallettuun pintaan. Ja sitäki se sano et se ku alkaa sit aijan kanssa korrosioitumaan nii sitä ei pysäytä mikää. Onko muute tietoa mistä tota happomaalia saa ja paljonko se maksaa ja sama juttu ton 2k epoksin kans?
              Automaalaamosta ostin 2k happomaalia, se ei sitten pidä kosteutta, varmistaa vain tartunnan, eli ei sitten säilytellä kosteassa vain happomaalilla maalattuja osia.

              Epoksia hain "maalikaupasta" eli värisisustajilta, tai minkäketjun puljuja sitten missäkin päin maata on, merkki Inerta, joku lukukin siinä perässä oli, kertoi varmaan jostain, ei voi muistaa. Inertan ohentamiseen käy ksyleeni, happomaali on niin litkua ettei tarviste ohentaa.
              Olli.

              Comment

              • Martti.Kaij
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 356
                • Oulu

                #22
                Originally posted by Rocla View Post
                Automaalaamosta ostin 2k happomaalia, se ei sitten pidä kosteutta, varmistaa vain tartunnan, eli ei sitten säilytellä kosteassa vain happomaalilla maalattuja osia.

                Epoksia hain "maalikaupasta" eli värisisustajilta, tai minkäketjun puljuja sitten missäkin päin maata on, merkki Inerta, joku lukukin siinä perässä oli, kertoi varmaan jostain, ei voi muistaa. Inertan ohentamiseen käy ksyleeni, happomaali on niin litkua ettei tarviste ohentaa.
                Paljon makso toi 2K happomaali. Epoksin ei luulis hirveitä maksavan.

                Nyt tässä o tullu juttua suunnasta jos toisesta ja oon tullu siihe tuloksee et ensin happomaali sit kunnon epoksi ja jotain hyvää massaa päälle:think Mut viel vinkkejä otetaa vastaa et tarviiko toi jotain muutaki viel. Vai tarvisko se jonku ruosteennestopohjamaalin viel kaveriksi.
                E46 328i

                REDLINE OILS
                UUC Motorwerks

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #23
                  Originally posted by Martti.Kaij View Post
                  Paljon makso toi 2K happomaali. Epoksin ei luulis hirveitä maksavan.

                  Nyt tässä o tullu juttua suunnasta jos toisesta ja oon tullu siihe tuloksee et ensin happomaali sit kunnon epoksi ja jotain hyvää massaa päälle:think Mut viel vinkkejä otetaa vastaa et tarviiko toi jotain muutaki viel. Vai tarvisko se jonku ruosteennestopohjamaalin viel kaveriksi.
                  Takaraivosta otettuna en ota savtuuta jos valehtelen hinnat:

                  Happomaali 20e litra valmista.(=50/50 kovete/myrkky).

                  Inerta 5l pönttö+1l kovetin =n. 50e., ohenteeksi ksyleeni, kestää melko paljon lantrata, eli lopullinen suihkutettavan evään määrä selvästi enemmän kuin 6l.
                  Olli.

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    #24
                    Kyllä inertan vetää pohjaan ilman ohentamistakin... multa löytyisi tota inertaa eriväreissä noin 50-60 litraa, ja omaan käyttöön....

                    Comment

                    • Martti.Kaij
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 356
                      • Oulu

                      #25
                      Onko toi inerta sit iha hyvä kampe et ootte ilmeisesti käyttäny itekki ja hyvin on kestäny. Toi inerta 5: hän on pohjamaali ellen väärin tuolta tecnoksen sivustolta katsonu niin ootteko ite laittanu siihe viel pintamaalia? Vai meneekö iha tuollasenaan massan alla.
                      Nii ja voihan tota vetää iha pensselillä ku ei oo mahollisuutta alkaa ruiskumaalaamaan. Ku sisälokarit, kuskin ja vänkärin jalkotilat vaan maalataan.
                      Last edited by Martti.Kaij; 30-01-2007, 22:27.
                      E46 328i

                      REDLINE OILS
                      UUC Motorwerks

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        #26
                        Originally posted by Martti.Kaij View Post
                        Onko toi inerta sit iha hyvä kampe et ootte ilmeisesti käyttäny itekki ja hyvin on kestäny. Toi inerta 5: hän on pohjamaali ellen väärin tuolta tecnoksen sivustolta katsonu niin ootteko ite laittanu siihe viel pintamaalia? Vai meneekö iha tuollasenaan massan alla.
                        Nii ja voihan tota vetää iha pensselillä ku ei oo mahollisuutta alkaa ruiskumaalaamaan. Ku sisälokarit, kuskin ja vänkärin jalkotilat vaan maalataan.
                        Ykisnkertaisesrti PARAS.... Oli projektina yksi omega, ja projekti jäi kesken ja auto seisoi ulkona vajaan vuoden ja pohjassa oli vain inertaa, eik yhtään ruosteta.... Eli aikaisemmin olen tota käyttänyt ja tulen vielä käyttämäänkin, aivan ykkös tuote.....

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          #27
                          Originally posted by Martti.Kaij View Post
                          Onko toi inerta sit iha hyvä kampe et ootte ilmeisesti käyttäny itekki ja hyvin on kestäny. Toi inerta 5: hän on pohjamaali ellen väärin tuolta tecnoksen sivustolta katsonu niin ootteko ite laittanu siihe viel pintamaalia? Vai meneekö iha tuollasenaan massan alla.
                          Nii ja voihan tota vetää iha pensselillä ku ei oo mahollisuutta alkaa ruiskumaalaamaan. Ku sisälokarit, kuskin ja vänkärin jalkotilat vaan maalataan.
                          Juu ei ihan välttämättä tosiaan tarvitse maalata päälle tota inertaa, sen verran tiivistä tavaraa, itse ainakin kyllä suunnittelen että vedä siihen automaalin kuitenkin päälle. Ja ainakin tuo minun Inerta oli sen verran paksua, ettei ruiskumaalaus onnistunut ohentamatta, mutta pensselöintiin juuri mainiota tavaraa.
                          Olli.

                          Comment

                          • Martti.Kaij
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 356
                            • Oulu

                            #28
                            Joo, eli suunnitelma lyöty ns: "lukkoon" .Itellekki tulee happomaali siihe inertaa päälle ja sit ulkopuolelle alustamassaa ja sisälle jotain pintamaalia tai ei mitää Pitänee huomenna käydä tuossa Maalarimestareilla kyselee et mite tuota o saatavilla et kauanko menee jos joutuu tilailee.
                            E46 328i

                            REDLINE OILS
                            UUC Motorwerks

                            Comment

                            • TheLoial
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 1109
                              • Helsinki

                              #29
                              Kummasta Inertasta työ nyt puhutte: pohjamaalista vai pintamaalista?

                              Happomaalin päälle on tietysti viisainta laittaa Inertan pintamaalia jos siihen ei laita muuta. Miten sen tarttuvuus on happoon? Kestääkö kiinni?

                              Comment

                              • Martti.Kaij
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 356
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by TheLoial View Post
                                Kummasta Inertasta työ nyt puhutte: pohjamaalista vai pintamaalista?

                                Happomaalin päälle on tietysti viisainta laittaa Inertan pintamaalia jos siihen ei laita muuta. Miten sen tarttuvuus on happoon? Kestääkö kiinni?
                                Pohjamaalista tässä mun mielestäni on ollu kyse Jaa jaa. Mut mite se o ku happomaaliha ei kuulemma oo mikää ruosteennesto maali nii se mun tietääkseni ois iha hyvä "pohjamaalata".
                                E46 328i

                                REDLINE OILS
                                UUC Motorwerks

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎