Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 yleisimmät ruostepaikat.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    #31
    Originally posted by Martti.Kaij View Post
    Pohjamaalista tässä mun mielestäni on ollu kyse Jaa jaa. Mut mite se o ku happomaaliha ei kuulemma oo mikää ruosteennesto maali nii se mun tietääkseni ois iha hyvä "pohjamaalata".
    No eikös se happomaali nimenomaan ole sitä ruosteenestomaalia??:think
    Itse olen tehnyt ammattimaalarin ohjeistamana aina näin: paljaalle pintapellille happoväri sit pohjaväri ja sit pintaväri
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • 325E
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1227
      • LAHTI

      #32
      Happomaalin päälle Acryliä....

      Originally posted by Martti.Kaij View Post
      Pohjamaalista tässä mun mielestäni on ollu kyse Jaa jaa. Mut mite se o ku happomaaliha ei kuulemma oo mikää ruosteennesto maali nii se mun tietääkseni ois iha hyvä "pohjamaalata".
      Oikea järjestys on Happomaalin päälle mitä vaan Acryliä...
      olen tehnyt automaalaus töitä aikoinani ja tuli ainakin se opittua....ei sävyllä väliä mitä alustaan laittaa..itse käytän
      nimitystä jäte Acryl eli kunhan on hapon päällä Acrylliä...
      nimittän happo on ns. huokista ja sen päälle on parasta Acryl maali käy raskaankaluston Acryl joka on 2K tyyppistä
      eli paksumpaa kamaa...

      Happomaali on tosiaan ruosteenestomaalia ja toimii parhaiten hiekkapuhalletulla ja paljaalla rautapinnalla ja se tosiaan tarvii päälle
      Acryllin...tämän sanoo TVR9 mies eli sen ammattimaalarit tietävät mikä
      osaamis taso silloin on....olen nähnyt täällä poikosten juttuja miten pitäs tehdä mutta kannanottoni on parasta ja rahaa säästämättä...tyyliä
      jos huonoa ja halvalla pitää tehdä ostakaa ferreksiä niin tekee ladamiehet
      ei bemariaan arvostavat rakentelijat...

      325E
      Last edited by 325E; 31-01-2007, 19:03.

      Comment

      • Martti.Kaij
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 356
        • Oulu

        #33
        Originally posted by 325E View Post
        Oikea järjestys on Happomaalin päälle mitä vaan Acryliä...
        olen tehnyt automaalaus töitä aikoinani ja tuli ainakin se opittua....ei sävyllä väliä mitä alustaan laittaa..itse käytän
        nimitystä jäte Acryl eli kunhan on hapon päällä Acrylliä...
        nimittän happo on ns. huokista ja sen päälle on parasta Acryl maali käy raskaankaluston Acryl joka on 2K tyyppistä
        eli paksumpaa kamaa...

        Happomaali on tosiaan ruosteenestomaalia ja toimii parhaiten hiekkapuhalletulla ja paljaalla rautapinnalla ja se tosiaan tarvii päälle
        Acryllin...tämän sanoo TVR9 mies eli sen ammattimaalarit tietävät mikä
        osaamis taso silloin on....olen nähnyt täällä poikosten juttuja miten pitäs tehdä mutta kannanottoni on parasta ja rahaa säästämättä...tyyliä
        jos huonoa ja halvalla pitää tehdä ostakaa ferreksiä niin tekee ladamiehet
        ei bemariaan arvostavat rakentelijat...

        325E

        Jaa jaa. tämä oliki iha uutta. mitä akryyliä itse suosittelet? Raskaan kaluston akryyliä mutta mitä. Onko muuten väliä minkä merkkistä happista ostaa et ajaako ne kaikki saman asian? Tarviiko tota akryyliä pintamaalata?
        E46 328i

        REDLINE OILS
        UUC Motorwerks

        Comment

        • 325E
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1227
          • LAHTI

          #34
          Tietoa

          Originally posted by Martti.Kaij View Post
          Jaa jaa. tämä oliki iha uutta. mitä akryyliä itse suosittelet? Raskaan kaluston akryyliä mutta mitä. Onko muuten väliä minkä merkkistä happista ostaa et ajaako ne kaikki saman asian? Tarviiko tota akryyliä pintamaalata?
          Kaikki sellaiset mitkä ovat Acryl tyyppisiä maaleja siis ihan
          automaaleja Maali+koverin+tarvittaessa ohennin....kysyn
          onko siis maalaus kohteesi muu kuin itse auton pinta.
          Happo maaleissa itse olen käyttänyt Sikkens tai Standox
          joita totuin käyttämään työssäni ja ne siinä hyväksi havaitsin.
          Acryl on pinta maali ja siksi se vedetään Hapon päälle koska tosiaan se happo on ns. huokoista ja sitä ei ole
          tarkoitettu sellaisenaan vaan siihen vedetään Acryl päälle
          niin se kestää alustassa ja siellä seuraavat vaiheet ovat
          koteloaine sumukerroksena kauttaaltaan myös palkkien sisään ja sen jälkeen tulee paksu alusta massa joka
          suojaa mekaaniselta kulutukselta.
          Jos vaan maalaat alustan osia käy monessa tapauksessa
          ohentimeksi tinneri ja se voi tai useimmiten tekee pinnasta hieman matan ei muuta ongelmaa koska kyseessä ei ole autonpinta maalaus.

          325E

          Comment

          • Martti.Kaij
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 356
            • Oulu

            #35
            Originally posted by 325E View Post
            Kaikki sellaiset mitkä ovat Acryl tyyppisiä maaleja siis ihan
            automaaleja Maali+koverin+tarvittaessa ohennin....kysyn
            onko siis maalaus kohteesi muu kuin itse auton pinta.
            Happo maaleissa itse olen käyttänyt Sikkens tai Standox
            joita totuin käyttämään työssäni ja ne siinä hyväksi havaitsin.
            Acryl on pinta maali ja siksi se vedetään Hapon päälle koska tosiaan se happo on ns. huokoista ja sitä ei ole
            tarkoitettu sellaisenaan vaan siihen vedetään Acryl päälle
            niin se kestää alustassa ja siellä seuraavat vaiheet ovat
            koteloaine sumukerroksena kauttaaltaan myös palkkien sisään ja sen jälkeen tulee paksu alusta massa joka
            suojaa mekaaniselta kulutukselta.
            Jos vaan maalaat alustan osia käy monessa tapauksessa
            ohentimeksi tinneri ja se voi tai useimmiten tekee pinnasta hieman matan ei muuta ongelmaa koska kyseessä ei ole autonpinta maalaus.

            325E
            Joo eli auton sisälokarit, kuskin ja vänkärin jalkotilat alta ja sisältä. Pitää käydä tänää tossa automaali liikkeessä kahtelee et mitä ne siel meinaa. et koko pohjaa ei oo tarkotus maalata vaan nämä e30 korin ns: ongelmakohdat.
            E46 328i

            REDLINE OILS
            UUC Motorwerks

            Comment

            • Martti.Kaij
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 356
              • Oulu

              #36
              Tossa kävin väri polarilta kyselee noista aineista ja n:100€ tulee maksaa maalit ja massat, sun muut.

              1l epoksipohjamaalia (kuulemma parempi ruosteennesto kyky kuin hapolla) +0.5 l kovetin. 45€

              0.5 l akryyli pintamaali + kovetin. 30€

              Tinneri: 10€

              Massa 2l 10€

              Tämmöstä pakettia ne suositteli. sanovat et happo ei oo nii hyvä ku toi epoksi. Ja sitä paitsi yli kympin kalliimpaa.
              E46 328i

              REDLINE OILS
              UUC Motorwerks

              Comment

              • [biohazard]
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 255
                • kiuruvesi

                #37
                Originally posted by Remolux View Post
                mul -84 e30 jossa ei valehtelematta piskoakaan ruostetta.. saksasta liisattu -03
                sama hommma täällä 84 vuoden e30 eikä ole kuule läntin länttiä kuppaa missää muualla ku takakaarissa maalin alla

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #38
                  Originally posted by [biohazard] View Post
                  sama hommma täällä 84 vuoden e30 eikä ole kuule läntin länttiä kuppaa missää muualla ku takakaarissa maalin alla
                  Kasinelkkujen(ja sitävanhempien) omistajia odottaakin sitten se herkullisin mätäpaise siellä tuulilasin tiivisteen alla, ei näy lainkaan päälle päin, vaikka tuulilasi on käytännössä alhaalta vain pyhällä hengellä enää kiinni

                  No, tuosta vielä ihan vertailun vuoksi, että inertahan on nimenomaan epoksi maali.
                  Olli.

                  Comment

                  • Martti.Kaij
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 356
                    • Oulu

                    #39
                    Originally posted by Rocla View Post
                    Kasinelkkujen(ja sitävanhempien) omistajia odottaakin sitten se herkullisin mätäpaise siellä tuulilasin tiivisteen alla, ei näy lainkaan päälle päin, vaikka tuulilasi on käytännössä alhaalta vain pyhällä hengellä enää kiinni

                    No, tuosta vielä ihan vertailun vuoksi, että inertahan on nimenomaan epoksi maali.
                    Joo. kysyin tosta inertasta ja se ainaki väitti et ku tuota käyttää nii joutuu laittaa siihe ensin ruosteennesto pohjan, esim happomaalin ja viel tuon inertan päälle pintamaali koska pinta jää "huokoiseksi". Ja loppupeleissä ton inertan kaa leikkiminen tulee kalliimmaksikin kuin ostaa nuo mitä mulle suositeltiin.
                    E46 328i

                    REDLINE OILS
                    UUC Motorwerks

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #40
                      Originally posted by Rocla View Post
                      Kasinelkkujen(ja sitävanhempien) omistajia odottaakin sitten se herkullisin mätäpaise siellä tuulilasin tiivisteen alla, ei näy lainkaan päälle päin, vaikka tuulilasi on käytännössä alhaalta vain pyhällä hengellä enää kiinni

                      No, tuosta vielä ihan vertailun vuoksi, että inertahan on nimenomaan epoksi maali.
                      Aino inerta epoksi maali? Enpä tiennyt, oikeastaan mä en ymmärrä maaleista hevon p*skaa, maalan vaan silla joka on hyväksi todettu... Niin ja mullahan oli noi veden poisto reiät eikös se näin mennyt?

                      Comment

                      • 325E
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1227
                        • LAHTI

                        #41
                        Valehtelevat sinulle

                        [QUOTE=Martti.Kaij;837141]Tossa kävin väri polarilta kyselee noista aineista ja n:100€ tulee maksaa maalit ja massat, sun muut.

                        [B]1l epoksipohjamaalia (kuulemma parempi ruosteennesto kyky kuin hapolla) +0.5 l kovetin. 45€

                        0.5 l akryyli pintamaali + kovetin. 30€

                        Tinneri: 10€

                        Massa 2l 10€

                        Se joka väittää epoksimaalia paremmaksi ei tiedä maaleista mitään..silloin voisi puhua vaan myyjästä eli sille on tärkeintä että, lähdet kaupasta jokin maalipurkki kädessäsi.
                        Minä taas sanon automaalarina ja totuudenmukaisesti ilman
                        mitään asiasta hyötymistä eli minulla on aivan ihan toiset kriteerit
                        neuvoessani sinua kuin sillä maalimyyjällä jolla on oma lehmä ojassa.

                        Jos haluat tietoa soittele neuvon mielelläni....

                        325E

                        Comment

                        • ropo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 648

                          #42
                          Originally posted by Enska325i View Post
                          Itselle tulee mieleen seuraavat paikat:

                          Konehuoneesta akun paikan kohdalta, sulakerasian takaa, molemmat etujalkatilojen kulmat, kaasupolkimen kiinnityksen ympäriltä, taka lattiassa olevat läpyskät ja penkin kiinnityskohdat.

                          Konehuoneen puolella olevat paikat ovat harmittavimmat, kun sieltä pääsee vesi pellin ja lattiamaton väliin, mikä aikansa muhiessaan tekee taas omat ongelmansa.
                          joo ja vielä perä kontin molemmissa reunoissa olevat kotelot
                          Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                          Comment

                          • Martti.Kaij
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 356
                            • Oulu

                            #43
                            [QUOTE=325E;837747]
                            Originally posted by Martti.Kaij View Post
                            Tossa kävin väri polarilta kyselee noista aineista ja n:100€ tulee maksaa maalit ja massat, sun muut.

                            [B]1l epoksipohjamaalia (kuulemma parempi ruosteennesto kyky kuin hapolla) +0.5 l kovetin. 45€

                            0.5 l akryyli pintamaali + kovetin. 30€

                            Tinneri: 10€

                            Massa 2l 10€

                            Se joka väittää epoksimaalia paremmaksi ei tiedä maaleista mitään..silloin voisi puhua vaan myyjästä eli sille on tärkeintä että, lähdet kaupasta jokin maalipurkki kädessäsi.
                            Minä taas sanon automaalarina ja totuudenmukaisesti ilman
                            mitään asiasta hyötymistä eli minulla on aivan ihan toiset kriteerit
                            neuvoessani sinua kuin sillä maalimyyjällä jolla on oma lehmä ojassa.

                            Jos haluat tietoa soittele neuvon mielelläni....

                            325E
                            Se on hyvin mahdollista, eikö ne myyjät oo vähä niiku poliitikkoja En sit tiiä aattelin itekki kyl silti laittaa sen happopohjan ja sit siihe akryylipintamaali päälle vaikka se myyjä sitä epoksia nii mainosti "parhaaksi". Noi oli sikkenssin tuotteita kaikki, et luulis et ne o iha laadukkaita. Itekki aluksi epäilin sen epoksin paremmuutta mut se myyjä vaa nii kovasti väitti et se ois parempi. Paha mennä sanoo ku itellä ei oo nii tietoa näistä. Se oli joku "ruosteennesto" epoksi, mikä lie. Kyl taidan silti luottaa siihe happoon ku ei oo varmaa käytönyhteydessä saatua tietoa tuosta epoksipohjasta tiiä vaikka edistää ruostumista
                            E46 328i

                            REDLINE OILS
                            UUC Motorwerks

                            Comment

                            • Juubi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 999

                              #44
                              Varmaan tuli mätäpaikat kartotettua jo, mutta tuossapa näkösälle nuo paikat jotka jouduin korjaamaan omassa kotterossa:

                              Lisäksi ne takajalkatilojen luukut hitsattu umpeen ihan suosiolla.

                              Comment

                              • Martti.Kaij
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 356
                                • Oulu

                                #45
                                Originally posted by Juubi View Post
                                Varmaan tuli mätäpaikat kartotettua jo, mutta tuossapa näkösälle nuo paikat jotka jouduin korjaamaan omassa kotterossa:

                                Lisäksi ne takajalkatilojen luukut hitsattu umpeen ihan suosiolla.
                                Kiitoksia toi oli tosi hyvä linkki.
                                E46 328i

                                REDLINE OILS
                                UUC Motorwerks

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎