Tilasin jenkeistä E30 325 kilpuriin alustasarjan, siihen piti tehdä muutos vakaajan kiinnikkeelle M3 malliseksi. Nyt sieltä tuli mailia että vahingossa olikin lähtenyt tämä sarja M3 tolpilla, jotka nyt sitten pitäisi palauttaa... Kristus. Muutama tuhat kilometriä edes takaisin. Onko niissä tolpissa mitä eroa? Sain niistä kuvat ennen lähetystä, ja silmällä ne näyttävät ihan samoilta kuin isot 325 tolpat.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä eroa E30 M3 ja 325 etutolpissa?
Collapse
X
-
Mitä eroa E30 M3 ja 325 etutolpissa?
Marko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guideTags: None
-
-
Aivan, sen muutoksen pyysinkin niihin tehtäväksi. Mutta onko tolpassa muutoin mitään eroa? Navan laakerikaulat? Satulan kiinnikekorvat? Voipihan se ehkä 325 napa käydä M3 tolppaan vaikka onkin viidellä pultilla vanne?Marko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
Comment
-
-
Originally posted by 131Aivan, sen muutoksen pyysinkin niihin tehtäväksi. Mutta onko tolpassa muutoin mitään eroa? Navan laakerikaulat? Satulan kiinnikekorvat? Voipihan se ehkä 325 napa käydä M3 tolppaan vaikka onkin viidellä pultilla vanne?
mutta abs kehällä E28 tais olla pienempi määrä hampaita => abs ei toimi
Comment
-
-
No voe paska. :( Sitten ne on palautettava... Voe räkä..Marko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
Comment
-
-
Nope. Ei vakaajia. Tulee Ground Controllin Advance Design tuplasäätöiset iskarit, Eibach jouset, eteen uniball yläpää caster/camber säädöillä, ja taakse uretaaniyläpäät, taakse myös jousen korkeuden säätö kuten eteenkin. Ongelma on että tolpat piti olla tehty 325 putkiin, mutta mokasivat ja laittoivat jonkin asiakkaan M3 putkiin. Pitää vain tolpat lähettää takaisin ja laittavat sitten uudet tolpat tilalle. Alusta on Bimmerworldin racing tiimin tekemä paketti, ei siis Ground Controllin specseillä, vaan Bimmerworldin. No eipä meillä kiire ole, mutta turhaa vatkaamistahan tämä tietää.
Tuolla lisää:
Ground Control Suspension Systems is your stop for high quality American Made Performance Suspension for your BMW, Honda, Acura, Mustang, Camaro, Mustang, ETC!
Marko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
Comment
-
-
Olikohan se jotain 2500 USD, aproximately. Siihen 22%veroa + n. 5% tulli + rahti. Jousi tulee omalle paikalleen, mutta olisi saanut myös coil-over paketin. Päädyin vaimentimen jäähtymisen, ja kuormitusten takia orkkis paikalle tulevaan. Jäykkyyksistä ei vielä edes tietoa. Niiden tiimin suspension engineer on räätälöinyt alustan Stock luokkaan joka vastaa meidän Endurance Saloon luokkaamme säännöiltään. Pitäisi olla vissiin nopeakin :wink:
Ground Control shimmaa myös Konin ja Bilsteinin vaimentimia paremiksi. Olikohan jotain 150 USD/kpl Bilsteinit.Marko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
Comment
-
-
"Esko"lle. M3 etuvakaaja on 19mm, 325 20-21mm. Vipusuhde muuttuu niin paljon paremmaksi että lopputulos on tuolla ohemmalla vakaajalla jäykempi kuin tuolla paksummalla joka omalla 325 paikalla. Kun laitetaan paksumpi vakaaja ja M3 kiinnitys niin saamme vielä lisää jäykkyyttä vakaajaan. Uusissa autoissahan käytetään lähes pelkästään tuota M3 tyylin kiinnitystä. Silloin voidaan saada sama jäykkyys kevyemmällä (halvemmalla) vakaajalla.Marko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
Comment
-
-
Originally posted by 131"Esko"lle. M3 etuvakaaja on 19mm, 325 20-21mm. Vipusuhde muuttuu niin paljon paremmaksi että lopputulos on tuolla ohemmalla vakaajalla jäykempi kuin tuolla paksummalla joka omalla 325 paikalla. Kun laitetaan paksumpi vakaaja ja M3 kiinnitys niin saamme vielä lisää jäykkyyttä vakaajaan. Uusissa autoissahan käytetään lähes pelkästään tuota M3 tyylin kiinnitystä. Silloin voidaan saada sama jäykkyys kevyemmällä (halvemmalla) vakaajalla.Rides:
-E28 518i ´86
-Audi A6 C5 ´99
-VW T4 ´97
Comment
-
-
M3 koiranluut ovat rautanivelillä molemmista päistäMarko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
Comment
-
Comment