Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä eroa E30 M3 ja 325 etutolpissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 131
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 393
    • Siilinjärvi

    Mitä eroa E30 M3 ja 325 etutolpissa?

    Tilasin jenkeistä E30 325 kilpuriin alustasarjan, siihen piti tehdä muutos vakaajan kiinnikkeelle M3 malliseksi. Nyt sieltä tuli mailia että vahingossa olikin lähtenyt tämä sarja M3 tolpilla, jotka nyt sitten pitäisi palauttaa... Kristus. Muutama tuhat kilometriä edes takaisin. Onko niissä tolpissa mitä eroa? Sain niistä kuvat ennen lähetystä, ja silmällä ne näyttävät ihan samoilta kuin isot 325 tolpat.
    Marko

    http://www.uniball.fi/

    BMW E30 S54B32 SS
    Fiat 131 Abarth g.4 historic

    http://www.131abarth.com/
    http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
    https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4321
    • Kannus/Kokkola

    #2
    M3:ssa kallistuksenvakaajasta lähtee koiranluu ylöspäin tolpan kylkeen kiinni. 325:ssa taas alaspäin alatukivarteen.

    Comment

    • 131
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 393
      • Siilinjärvi

      #3
      Aivan, sen muutoksen pyysinkin niihin tehtäväksi. Mutta onko tolpassa muutoin mitään eroa? Navan laakerikaulat? Satulan kiinnikekorvat? Voipihan se ehkä 325 napa käydä M3 tolppaan vaikka onkin viidellä pultilla vanne?
      Marko

      http://www.uniball.fi/

      BMW E30 S54B32 SS
      Fiat 131 Abarth g.4 historic

      http://www.131abarth.com/
      http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
      https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

      Comment

      • mikko
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1758
        • kotona

        #4
        Originally posted by 131
        Aivan, sen muutoksen pyysinkin niihin tehtäväksi. Mutta onko tolpassa muutoin mitään eroa? Navan laakerikaulat? Satulan kiinnikekorvat? Voipihan se ehkä 325 napa käydä M3 tolppaan vaikka onkin viidellä pultilla vanne?
        ei käy. laakerin sisäkooli on M3 isompi, E28 laakeri käy ja muistaakkeni E32 satulat kävis

        mutta abs kehällä E28 tais olla pienempi määrä hampaita => abs ei toimi

        Comment

        • 131
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 393
          • Siilinjärvi

          #5
          No voe paska. :( Sitten ne on palautettava... Voe räkä..
          Marko

          http://www.uniball.fi/

          BMW E30 S54B32 SS
          Fiat 131 Abarth g.4 historic

          http://www.131abarth.com/
          http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
          https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

          Comment

          • mikko
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1758
            • kotona

            #6
            Originally posted by 131
            No voe paska. :( Sitten ne on palautettava... Voe räkä..
            hmm... jenkeistä... mitä tilasit? vakaajat vissii :wink: mistä firmasta?

            iskarit ja jousethan passaa kyllä M3 tolppiin

            Comment

            • 131
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 393
              • Siilinjärvi

              #7
              Nope. Ei vakaajia. Tulee Ground Controllin Advance Design tuplasäätöiset iskarit, Eibach jouset, eteen uniball yläpää caster/camber säädöillä, ja taakse uretaaniyläpäät, taakse myös jousen korkeuden säätö kuten eteenkin. Ongelma on että tolpat piti olla tehty 325 putkiin, mutta mokasivat ja laittoivat jonkin asiakkaan M3 putkiin. Pitää vain tolpat lähettää takaisin ja laittavat sitten uudet tolpat tilalle. Alusta on Bimmerworldin racing tiimin tekemä paketti, ei siis Ground Controllin specseillä, vaan Bimmerworldin. No eipä meillä kiire ole, mutta turhaa vatkaamistahan tämä tietää.

              Tuolla lisää:
              BMW parts, BMW performance / race parts and online OEM BMW parts catalog.


              Ground Control Suspension Systems is your stop for high quality American Made Performance Suspension for your BMW, Honda, Acura, Mustang, Camaro, Mustang, ETC!

              Marko

              http://www.uniball.fi/

              BMW E30 S54B32 SS
              Fiat 131 Abarth g.4 historic

              http://www.131abarth.com/
              http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
              https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

              Comment

              • Maza
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 4321
                • Kannus/Kokkola

                #8
                Mitä tuollainen paketti tulee maksamaan ? Kuinka jäykillä jousilla tulee ? Tuleeko taakse jousi iskarin ympärille vai ihan orkkis paikalle ?

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11700
                  • Kouvola

                  #9
                  Originally posted by Maza
                  M3:ssa kallistuksenvakaajasta lähtee koiranluu ylöspäin tolpan kylkeen kiinni. 325:ssa taas alaspäin alatukivarteen.
                  onks hajua mitä vaikutusta tolla erolla on ajettavuuteen?

                  Comment

                  • 131
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 393
                    • Siilinjärvi

                    #10
                    Olikohan se jotain 2500 USD, aproximately. Siihen 22%veroa + n. 5% tulli + rahti. Jousi tulee omalle paikalleen, mutta olisi saanut myös coil-over paketin. Päädyin vaimentimen jäähtymisen, ja kuormitusten takia orkkis paikalle tulevaan. Jäykkyyksistä ei vielä edes tietoa. Niiden tiimin suspension engineer on räätälöinyt alustan Stock luokkaan joka vastaa meidän Endurance Saloon luokkaamme säännöiltään. Pitäisi olla vissiin nopeakin :wink:

                    Ground Control shimmaa myös Konin ja Bilsteinin vaimentimia paremiksi. Olikohan jotain 150 USD/kpl Bilsteinit.
                    Marko

                    http://www.uniball.fi/

                    BMW E30 S54B32 SS
                    Fiat 131 Abarth g.4 historic

                    http://www.131abarth.com/
                    http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
                    https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

                    Comment

                    • 131
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 393
                      • Siilinjärvi

                      #11
                      "Esko"lle. M3 etuvakaaja on 19mm, 325 20-21mm. Vipusuhde muuttuu niin paljon paremmaksi että lopputulos on tuolla ohemmalla vakaajalla jäykempi kuin tuolla paksummalla joka omalla 325 paikalla. Kun laitetaan paksumpi vakaaja ja M3 kiinnitys niin saamme vielä lisää jäykkyyttä vakaajaan. Uusissa autoissahan käytetään lähes pelkästään tuota M3 tyylin kiinnitystä. Silloin voidaan saada sama jäykkyys kevyemmällä (halvemmalla) vakaajalla.
                      Marko

                      http://www.uniball.fi/

                      BMW E30 S54B32 SS
                      Fiat 131 Abarth g.4 historic

                      http://www.131abarth.com/
                      http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
                      https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

                      Comment

                      • Team Eastcorner
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1095
                        • Vimpeli

                        #12
                        Originally posted by 131
                        "Esko"lle. M3 etuvakaaja on 19mm, 325 20-21mm. Vipusuhde muuttuu niin paljon paremmaksi että lopputulos on tuolla ohemmalla vakaajalla jäykempi kuin tuolla paksummalla joka omalla 325 paikalla. Kun laitetaan paksumpi vakaaja ja M3 kiinnitys niin saamme vielä lisää jäykkyyttä vakaajaan. Uusissa autoissahan käytetään lähes pelkästään tuota M3 tyylin kiinnitystä. Silloin voidaan saada sama jäykkyys kevyemmällä (halvemmalla) vakaajalla.
                        hmm... tostahan tulis melko jäykkä systeemi... vielä kun tekis nailonista puslat niihin koiranluihin..
                        Rides:

                        -E28 518i ´86
                        -Audi A6 C5 ´99
                        -VW T4 ´97

                        Comment

                        • 131
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 393
                          • Siilinjärvi

                          #13
                          M3 koiranluut ovat rautanivelillä molemmista päistä
                          Marko

                          http://www.uniball.fi/

                          BMW E30 S54B32 SS
                          Fiat 131 Abarth g.4 historic

                          http://www.131abarth.com/
                          http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
                          https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

                          Comment

                          • mortimer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 1079
                            • Satulinna kaukomaan

                            #14
                            Originally posted by 131
                            M3 koiranluut ovat rautanivelillä molemmista päistä
                            eli E28 koiranluut :wink:

                            i3S -20
                            E30M3 slotcar 1:32
                            XKE FHC 1971
                            Mgb Gt -66
                            T6 -19
                            E91 -08

                            Comment

                            • biimer327
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1928
                              • Eastside

                              #15
                              Hmm...Ei löytys kuvaa tosta M3:sen kiinnitystavasta?Onko vakaajat muuten samanlaiset?
                              "Suck my dick!"
                              -Ron Jeremy

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎