Originally posted by asse21
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E21 m10 kysymyksiä
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by T3 View PostLaskemalla vaparikoneen puristuksia saadaan varmistettua, ettei kireämmästä nokasta ole varmasti mitään hyötyä.
Luulis piisaavan jos tavoitteena on kyykyttää kylän dexterit. Pitää tietty pelittää muutkin osa-alueet, varsinki sytkä.sigpic
- Vanha Liitto Powered by M10 -
Comment
-
-
Originally posted by turisti View PostEikähän tossa koneessa ole ruttua ihan tarpeeksi jo paksummallakin tiivisteellä jos on yli 200konia penkitetty. Jää paksummallakin tiivisteellä 10.5-11 kieppeille.
Luulis piisaavan jos tavoitteena on kyykyttää kylän dexterit. Pitää tietty pelittää muutkin osa-alueet, varsinki sytkä.
Eli onnistuuko/kannatteeko ottaa tosta nykysestä koneesta m10b18 vakio sytkähiluja?
Onko jotain eroavaisuuksia 2,0 k-jetin sytytykseen?E39 523i
i3
Comment
-
-
Sytkäjutut
No nii...mennään muistin varassa
M10 1,8i L-jet koneen jakaja pyörii vastapäivään(kärjetön)
Ja vastaavasti M10 2,0 K-jet jakaja myötäpäivään(kärjellinen)
Riippunee ihan siitä minkälaisen nokka-kepin sinne laitat.Sen mukaan sitten oikeanlainen jakaja kiinni????(ite kyllä heppasin ennakkokentän puoleen väliin kiinni ja poistin kalvokellon jakajasta)
Eikös noista virinokista selviä se sopivin ennakko ihan niiden
speksauksia paperilta tutkimalla????Last edited by keksa23; 13-02-2007, 12:59.
Comment
-
-
Meneekö kaikki m10 nokka-akselit ihan mihin vaan m10 kanteen?
Jos olen oikein ymmärtänyt niin menee.
Ei vaan hoksannu tos varaosaliikkeessä ihmetellä tarkemmin, ku ei löytäny tolle kannelle enää nokkaa.
Mut eikö esim. 316 ole myös kärjellisellä sytkällä, eli periaatteessa voisin tilata sellasen nokan?
Kun auto tulee ihan katukäyttöön, onko mitään järkeä edes haaveilla virinokasta (292° tai jopa jyrkempi)?
Tuleeko tyhjäkäynnin kans ongelmia, tjms...E39 523i
i3
Comment
-
-
Originally posted by asse21 View PostSiis nykynen mottihan on kaasarilla... 316 m10b18, eli kärjellinen?
Tuosta nokka hommasta vielä jotain mietteitä.
Ensinnäkin, 292 Schrick ei ole edes kovin kireä. Menee oikekin mainiosti katukäytössä. Ja toiseksi, jos koneessa on ollut joku aivan järkky kireä nokka, vaikka Schrick 316, niin kanteen on jouduttu ehkä suurentamaan nokka-akselin laakeripukkeja, joten vakionokka ei mene enää toimi siinä. 304 Schrick menee vielä vakiopukeilla. Tämä ei sinänsä mikään ongelma varmaan ole?Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostSulla taitaa olla äyskäripeileillä oleva malli eli 9/80 uudempi 316 M10B18-koneella? Niissä on kärjetön sytkä.
Tuosta nokka hommasta vielä jotain mietteitä.
Ensinnäkin, 292 Schrick ei ole edes kovin kireä. Menee oikekin mainiosti katukäytössä. Ja toiseksi, jos koneessa on ollut joku aivan järkky kireä nokka, vaikka Schrick 316, niin kanteen on jouduttu ehkä suurentamaan nokka-akselin laakeripukkeja, joten vakionokka ei mene enää toimi siinä. 304 Schrick menee vielä vakiopukeilla. Tämä ei sinänsä mikään ongelma varmaan ole?
Pitääpä yrittää selvittää minkälainen nokka tuossa on aiemmin ollut.
Tässä vähän funtsinu, et yrittääkö selvitä halvalla, eli: vakio nokka jostain, vaik vähän käytettynä keinuineen ja hilppeineen.
Vai: uus nokka esim. toi edellä mainittu 292 schrick ja uudet keinut ym.
Nokka: 340€ ,hilut 253€ wallothneschilta.
Jälkimmäiseen vaihtoehtoon pitäs tietysti kansi koeponnistaa n. 50€.
Jos siis haluaa selvitä halvalla niin hukkaanhan tää koko projekti menee...E39 523i
i3
Comment
-
-
Originally posted by asse21 View PostKaikkihan mulle pitää näköjään rautalangasta vääntää, mut ei siinä, kyllähän tässä koko ajan oppii...
Pitääpä yrittää selvittää minkälainen nokka tuossa on aiemmin ollut.
Tässä vähän funtsinu, et yrittääkö selvitä halvalla, eli: vakio nokka jostain, vaik vähän käytettynä keinuineen ja hilppeineen.
Vai: uus nokka esim. toi edellä mainittu 292 schrick ja uudet keinut ym.
Nokka: 340€ ,hilut 253€ wallothneschilta.
Jälkimmäiseen vaihtoehtoon pitäs tietysti kansi koeponnistaa n. 50€.
Jos siis haluaa selvitä halvalla niin hukkaanhan tää koko projekti menee...
ja kaikki niin sanotut"liikuvat" moottorin osat on UUSIA.Tuppaa vaan aina käymään niin et se poksahtaa just sieltä seuraavaksi mitä ei ole käsitelty,
esim ruttua lisää ni seuraamus=kk/rk laakerit alkaa kolistaan!!! tai sitten ö-pumppu päättää lopettaa yhteistyösopimuksensa yllättäen ja se tulee kalliiksi...(kirjoituksesta ei sit herneitä)
Omakohtaisia kokemuksia on kantapään kautta oppineena,huomas sen et
ei kannata hakata päätäVaan kaikki palasiksi,mittaus+uutta
kestävämpää heebeliä sisuksiin.. JA ANTAA SEN JOLLOTTAA
Comment
-
-
292 nokka on ihan ok kadulle, mutta itse en ikinä saanut K-Jetillä käymään nätisti kruisailukierroksilla. Vaihdoin vakionokan niin johan pystyy ajamaan tasakaasullakin kylällä. En tiedä onko joku muu onnistunut paremmin.
Ne nokan laakeripukit kannattaa mitata jos on epäilystä että olis ollu 304:sta kireämpi nokka. Ei oo nyt mittoja tässä, mutta 316:lle ne joutuu poraamaan pari milliä isommaksi ja sitten ei enää miedot nokat käy.
Mielestäni aina kun moottoria rakennetaan laitetaan vähintään uudet tiivisteet (kaikki), uudet laakerit ja lähes aina on syytä sijoittaa uuteen öljypumppuun ja männänrenkaisiin. Muita voi sitten säästellä kunnon mukaan, mutta jos jotain sanomista on (usein jakopää ja keinuvivut+akselit) tai viritetään tosissaan, nostetaan kierrosrajaa tms. niin uutta osaa vaan ja lompsa levälleen. Tämä siis jos haluaa ajaa "uudella" moottorillaan pitempäään kuin viikkoja. Muista että köyhällä ei ole varaa säästää.
Comment
-
-
Originally posted by racing02 View Post292 nokka on ihan ok kadulle, mutta itse en ikinä saanut K-Jetillä käymään nätisti kruisailukierroksilla. Vaihdoin vakionokan niin johan pystyy ajamaan tasakaasullakin kylällä. En tiedä onko joku muu onnistunut paremmin.
Ne nokan laakeripukit kannattaa mitata jos on epäilystä että olis ollu 304:sta kireämpi nokka. Ei oo nyt mittoja tässä, mutta 316:lle ne joutuu poraamaan pari milliä isommaksi ja sitten ei enää miedot nokat käy.
Mielestäni aina kun moottoria rakennetaan laitetaan vähintään uudet tiivisteet (kaikki), uudet laakerit ja lähes aina on syytä sijoittaa uuteen öljypumppuun ja männänrenkaisiin. Muita voi sitten säästellä kunnon mukaan, mutta jos jotain sanomista on (usein jakopää ja keinuvivut+akselit) tai viritetään tosissaan, nostetaan kierrosrajaa tms. niin uutta osaa vaan ja lompsa levälleen. Tämä siis jos haluaa ajaa "uudella" moottorillaan pitempäään kuin viikkoja. Muista että köyhällä ei ole varaa säästää.
Kannessa on merkintä 121 TI, joten se ilmeisesti on 2000, 2002, 2002 ti tai tii:stä?
Vakio nokan ajattelin sittenki laittaa, koska ei tästä nyt mitään kisavehjettä olla rakentamassa, eli ajamisen ehdoilla mennään.
Sanokaapa vielä mistä saa halvimmalla uusia kannen osia?
Tos rovaniemeläisessä varaosaliikkeessä makso pelkät keinut 106 €.
Ja 220€ maksais keinuvipuakselit, keinut ja epäkeskot, onko järkevän kuulonen hinta?E39 523i
i3
Comment
-
-
Originally posted by asse21 View PostVoiskohan joku varsin mittailla ne nokan laakeripukit vakio kannesta? Ihan varmuuden vuoksi.
Kannessa on merkintä 121 TI, joten se ilmeisesti on 2000, 2002, 2002 ti tai tii:stä?
Vakio nokan ajattelin sittenki laittaa, koska ei tästä nyt mitään kisavehjettä olla rakentamassa, eli ajamisen ehdoilla mennään.
Sanokaapa vielä mistä saa halvimmalla uusia kannen osia?
Tos rovaniemeläisessä varaosaliikkeessä makso pelkät keinut 106 €.
Ja 220€ maksais keinuvipuakselit, keinut ja epäkeskot, onko järkevän kuulonen hinta?
Nokan pukit 35.0 ja 42.0 mm, välys 0.034-0.075 mm. Holkittamalla saa isoksi kairatun taas pieneksi.
Tarvikeosat ovat about tuon hintaisia (= halpoja). Alkup. keinuvipu maksaa jotakuinkin 37€/kpl ja billetit sitten tuplaten ja vielä vähän.
Löytyy todella vähän ajetut alkup. vipat (mutta nuo tarvikevipat on silti edullisemmat), vakionokkia yms.
Comment
-
-
Terno
Oletko parahin topikin aloittaja, päättänyt että tuleeko ruisku, kaasari vai peräti upla kaasarit? Itsellä tulossa joku ihme m10 viritelmä ja tuplilla on ajateltu mennä...
Comment
Comment