Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 vinossa :/ Jousilautanen? Mittoja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceppo
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 367
    • .

    #31
    Originally posted by shakes View Post
    Lainataan tätä...
    Tuossa viimeviikonlopun ajeluissa huomattiin, että sigun cabriossa, +20mm spacereiden asennuksen jälkeen, ottaa kuskinpuolelta kaareen kiinni reilusti
    OT: Heijastuksesta päätellen useempi silmäpari tsekkasi tilanteen..

    Ja jottei täysin OT,niin jouset,iskarit tai nivelet,eiköhän se niistä se vastaus löydy..

    Comment

    • shakes
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 2870
      • Lahti

      #32
      Originally posted by Rocla View Post
      Mittaa onko auto suorassa, eli vaikka navan keskeltä kaareen.

      Mittaa onko toisen puolen rengas ulompana kuin toinen.

      Koita pähkäillä ovatko kaaret eri muotoiset puolelta toiselle.

      Sitten mietitään lisää, voit myös vaihtaa jouset keskenään kokeeksi.
      Mittailu ja jousien vaihto kokeillaan viikonloppuna, kun saadaan auto talliin...

      Originally posted by jou jou View Post
      Toinen kylki mällätty joskus ja siksi eri mitoissa? Tai sit on joku pettänyt, jousi poikki tms.
      En kyllä millään usko että ois joskus mällätty, tosin eihän sitä 100 varmaksi voi sanoa Mitään siihen viittaavaa ei ainakaan oo havaittavissa

      Originally posted by Tonton View Post
      mites napa/laakeri yhdistelmä onko joskus vaihdettu? jos toinen puoli ei ole ihan pohjassa eli rengas on ulompana
      Vaihdosta ei mitään tietoa
      E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
      E30 328i Projekti '88
      E61 523i '08

      EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

      Comment

      • wta
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 641
        • ------

        #33
        Tuo onko renkaat samassa linjassa molemmilta puolin selviää helposti vaikka harjan varrella parkkipaikalla. Laitat harjan varren rengasta vasten ja mittaat matkan varresta lokariin ja sama toiselle puolelle. Jos lukema näyttää samaa niin renkaat ovat ainakin lokareihin nähden samassa linjassa.

        Sittenhän voi alkaa metsästämään syytä miksi toinen rengas ei osu lokariin. Voisko olla, että lokarit ois mankeloitu eri mallisiksi? Toisella puolella jäykempi/pidempi jousi tms.

        Onko jouset vaihdettu? Oisko edellinen omistaja säästänyt ja vaihtanut vain toisen jouse ja mahdollisesti vielä vääränlaisen?

        Comment

        • shakes
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 2870
          • Lahti

          #34
          Originally posted by wta View Post
          Tuo onko renkaat samassa linjassa molemmilta puolin selviää helposti vaikka harjan varrella parkkipaikalla. Laitat harjan varren rengasta vasten ja mittaat matkan varresta lokariin ja sama toiselle puolelle. Jos lukema näyttää samaa niin renkaat ovat ainakin lokareihin nähden samassa linjassa.

          Sittenhän voi alkaa metsästämään syytä miksi toinen rengas ei osu lokariin. Voisko olla, että lokarit ois mankeloitu eri mallisiksi? Toisella puolella jäykempi/pidempi jousi tms.

          Onko jouset vaihdettu? Oisko edellinen omistaja säästänyt ja vaihtanut vain toisen jouse ja mahdollisesti vielä vääränlaisen?
          Lokarit ainakin tähänastisella tarkastelulla mankeloitu samanlaisiks...Ite en oo takapään jousitukseen koskenutkaan, joten siitä en osaa sanoa...viikonloppuna pääsen kokeilemaan jousien vaihtoa puolelta toiselle ja taitaapi mulla tallissa olla yks pari takajousia ylimääräsenäkin:think
          E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
          E30 328i Projekti '88
          E61 523i '08

          EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

          Comment

          • shakes
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 2870
            • Lahti

            #35
            Noniin, nyt on mittailtu ja vaihdeltu jousia

            - Renkaat yhtä paljon ulkona kummallakin puolella
            - Loksut samoissa mitoissa
            - Jousia vaihdettu päikseen sekä kokeiltu eri jousia --> ei vaikutusta

            Eli auto omalla painollaan ilman kuljettajaa tai ketää muutakaan, n. 1cm matalempana kuskin puolelta:think

            Oliskohan tossa nyt sitte iskarit seuraavaks kokeiltavana?
            Kesällä/syksyllä olis tarkotus päivittää tota auton alustaa, sitte viimeistää varmaa selviää mikä siellä kusee...Joutuu nyt vaa laittamaa vähä kaposemmat spacerit ni saa porukkaakin kyytii
            E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
            E30 328i Projekti '88
            E61 523i '08

            EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎