joo taas jälleen kerran on tuon paskan kanssa onkelmaa.. eli kone on jo keittänyt kahdesti.. toissapäivänä katkesi laturin hihna ja tyhmänä en sitä heti huomannut niin konehan keitti ja kunnolla.. siitä selvittiin uuden hihnan ostolla eikä kansipahvi mennyt. no nyt äskettäin asensin uuden lämpömittarin tuohon ja kävin ajelemassa.. olihan se kiva heti koekäytöllä nähdä mittarissa kolmenumeroinen luku
oli pysäytettävä ja katoin et mikä perkele se nyt levis sieltä konehuoneesta.. ei mitään näkyvää. korkki päästi paineet pihalle ja kova oli käry. huomasin myös että lämpimän ilman tulo ohjaamoon loppui samalla kun alkoi keittää.. en keksi mitään muuta kuin että vesipumppu olis paskana. onko muita vaihtoehtoja? pikainen apu olis nyt tarpeen!
e30 M10 keitti
Collapse
X
-
jaa a
Ootko varma et on jäähytysnestettä tarpeeksi, ootko joutunut tekee jotain minkätakia jäähytinnestettä ois kadonnu. Toi ku ei tuu lämmintä ilmaa voi johtua ilmataskusta jäähdytysjärjestelmässä tai sit sulla on kansipahvi menny. Tuosta en tiiä et jos vesipumppu on rikki et mitä se sanoo ton lämmityslaitteen kaa mut noi tuli nyt ekana mieliin.:thinkE46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
-
no kun asensin tuota uutta lämpömittaria jouduin katkaisemaan ylävesiletkun ja laittamaan siihen väliin sellaisen kappaleen jossa anturi on.. siinä tuli väkisin jäähdytysnestettä pihalle ja lopuksi sitten lisäilin sitä mielestäni tarpeeksi.. käytin silloin konetta ja puristelin letkuja että ilma tulisi pois järjestelmästä. toimi hyvin reilun tunnin ja sitten tuo kävi. huomasin myös että alavesiletku oli kylmä. en kyllä uskois että termostaatti olis paskana koska vaihdoin sen vasta pari viikkoa sitten ja se oli toimiva. on vähän ihme juttu
.. mitä oireita on jos kannentiiviste on paskana? pitäis äkkiä keksiä mikä on vikana..?
Comment
-
hyvin todennäkösesti jääny ilmaa järjestelmään.
1: Imusajassa on yks ilmausruuvi johon jää aina ilmatasku jos nesteet hävii.. eli siitä imusarjan päältä olisko 13mm kuusiokanta auki ni johan rupee suhina kuuluu.
2: Lämpömittarin antrikotelosta toinen antureista irti ja taas suhisee..
Pelkkä letkujen puristelu ei yleensä auta
Ainiin kerääkö painetta vesijärjestelmään ees pikkasen normaalia enemmän? jos kerää ni kansipahvi. se on joskus hyvin pienestä kiinni..
T: M10:llä keitelly jonkunverran...
Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
E30 325iXA Touring
Lizzy - '82
Jättiprojekti
Comment
-
no nyt kokeilin tuossa ilmata tota selai et auto oli jyrkässä ylämäessä.. on aika ihme et sillo ku on ylämäessä ni lämmöt pysyy kurissa mut sitte ku lähtee tasaselle ni alkaa taas lämmöt nousemaa.. eli ilmaa jossain.. tossa kun keula oli ylhäällä ni alko tulla myös lämmintä ilmaa.
Comment
-
nestettä lisäilin pikkasen. ilmasin niin että käytin konetta ylämäessä ja puristelin letkuja, availin välillä korkkia ja sitten sitä yhtä ruuvia joka on siinä koneen etupuolella vasemmalla. vesipummpu tai kenno ei näytä vuotavan eikä nesteetkään häviä mihinkään.
Comment
-
leikkaa 1,5l pullosta pohja pois, pitää olla sellanen mis on se "uloke" sen survaset syyläriin, ja kaadat nestettä puolillee, ja laitat koneen käyntiin, puhaltimet täysille, käyttelet välillä kierroksia, ja seuraat luonnollisesti lämpöjä.
jos ei auta niin vaiha se termari, ja tee tämä uudestaa.
viisaana toki vaihat sen termarin ja teet tämän sitten-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
Comment
Comment