Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 M10 keitti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • B-Tuning
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 69
    • lappeenranta

    #31
    miten saan sitten parhaiten ja helpoiten varmistettua sen että kansipahvi on paskana? ei kehtaa kauheesti sijoittaa vikojen korjauksiin joita ei välttämättä ole.. ja vaikka se olisikin mennyt, niin pari viikkoa pitäis jollain keinolla pystyä tuolla ajamaan ennenkuin saan toisen auton ajoon ja tuon levälleen. että kyllä nyt väliaikaisesti joku ihmemies patenttikin voisi riittää.

    Comment

    • Eepo
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 5388
      • Tampere

      #32
      Originally posted by B-Tuning View Post
      miten saan sitten parhaiten ja helpoiten varmistettua sen että kansipahvi on paskana? ei kehtaa kauheesti sijoittaa vikojen korjauksiin joita ei välttämättä ole.. ja vaikka se olisikin mennyt, niin pari viikkoa pitäis jollain keinolla pystyä tuolla ajamaan ennenkuin saan toisen auton ajoon ja tuon levälleen. että kyllä nyt väliaikaisesti joku ihmemies patenttikin voisi riittää.
      ei paljon ihmemies patentit auta jos kansipahvi mennyt!
      sen kansipahvi maksaa jonku parikymppiä ja vaihtoon menee puol päivää jos et pidä kiirettä!
      tosin jos ei kiinnosta tippaakaan et meneekö kone paskaksi vai ei niin eikun vaan nilkka suoraksi, vittuakos näitä korjailemaan!
      -Harley Davidson Sportster - 89-
      -Harley Davidson softail -89-
      -Suzuki PV50 -86-

      Comment

      • B-Tuning
        Bimmer Rookie
        • Feb 2006
        • 69
        • lappeenranta

        #33
        Originally posted by Eepo View Post
        ei paljon ihmemies patentit auta jos kansipahvi mennyt!
        sen kansipahvi maksaa jonku parikymppiä ja vaihtoon menee puol päivää jos et pidä kiirettä!
        tosin jos ei kiinnosta tippaakaan et meneekö kone paskaksi vai ei niin eikun vaan nilkka suoraksi, vittuakos näitä korjailemaan!
        niin mutta eikös siinä yleensä kuulu tehdä kannen hionta/oikaisu samalla. se taas vie lisää aikaa ja rahaa ja kumpaakin on hyvin vähän.

        Comment

        • bmw2800
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 49
          • kouvola

          #34
          50-l jerrykannu vettä takaluukkuun, ja matka jatkuuuuuuu. nyt ei ees tarvi kallista jäähdytinnestettä, kun ei o pakkasta. eikä 1,8 kaasari? konetta kannata korjata kun foorumissa myydään ajokunt. koneita n.satasella..ja kats. 316:nkin saa 500e:lla. he.

          Comment

          • B-Tuning
            Bimmer Rookie
            • Feb 2006
            • 69
            • lappeenranta

            #35
            huomasin taas yhden kummallisen jutun.. nimittäin syyläristä. eli eikös tuosta syylärin yläosasta pitäisi lähteä sellaiset kapeat reijät tuonne jäähdytys rivoille ja sieltä syylärin alaosaan..? kun katoin tarkemmin syylärin korkista sisälle niin huomasin et ne reijät on täysin tukossa eikä niistä mee mitään läpi. vaikka millä yrittää tunkea. näyttäis ihan siltä ihme paikkaus sementiltä. edellinen omistaja on tainnut olla melkoinen nero. eikös tämä nyt selitä tuota kuumenemista ja alaletkun kylmänä pysymistä.. kertokaa jos olen hakoteillä.

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2069
              • Banshee - Jyväskylä

              #36
              Originally posted by B-Tuning View Post
              huomasin taas yhden kummallisen jutun.. nimittäin syyläristä. eli eikös tuosta syylärin yläosasta pitäisi lähteä sellaiset kapeat reijät tuonne jäähdytys rivoille ja sieltä syylärin alaosaan..? kun katoin tarkemmin syylärin korkista sisälle niin huomasin et ne reijät on täysin tukossa eikä niistä mee mitään läpi. vaikka millä yrittää tunkea. näyttäis ihan siltä ihme paikkaus sementiltä. edellinen omistaja on tainnut olla melkoinen nero. eikös tämä nyt selitä tuota kuumenemista ja alaletkun kylmänä pysymistä.. kertokaa jos olen hakoteillä.
              No varmasti kuumenee jos jäähdytin ei virtaa.
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • GOOFY
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 4139
                • .

                #37
                Originally posted by B-Tuning View Post
                huomasin taas yhden kummallisen jutun.. nimittäin syyläristä. eli eikös tuosta syylärin yläosasta pitäisi lähteä sellaiset kapeat reijät tuonne jäähdytys rivoille ja sieltä syylärin alaosaan..? kun katoin tarkemmin syylärin korkista sisälle niin huomasin et ne reijät on täysin tukossa eikä niistä mee mitään läpi. vaikka millä yrittää tunkea. näyttäis ihan siltä ihme paikkaus sementiltä. edellinen omistaja on tainnut olla melkoinen nero. eikös tämä nyt selitä tuota kuumenemista ja alaletkun kylmänä pysymistä.. kertokaa jos olen hakoteillä.
                siellä syylärin sisällä olevissa reijissa ainakin mulla on sellaiset kierre makaroonin näköiset muovi tangot, ovatkohan ne joitain puhdistus sauvoja... ei sinne reikiin sillä mitään saa tungettuakaan... tarkastappa vielä kerran:think
                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                Comment

                • B-Tuning
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2006
                  • 69
                  • lappeenranta

                  #38
                  Originally posted by GOOFY View Post
                  siellä syylärin sisällä olevissa reijissa ainakin mulla on sellaiset kierre makaroonin näköiset muovi tangot, ovatkohan ne joitain puhdistus sauvoja... ei sinne reikiin sillä mitään saa tungettuakaan... tarkastappa vielä kerran:think
                  niin mut kai sieltä pitäis veden läpi päästä. eihän tuolla koko syylärillä muuten mitään virkaa olisikaan. tuossa nimittäin ei mene vesi läpi sieltä ollenkaan. tähän taas auttaisi kuva. pitää napata niin näette et ei siellä kaikki ihan kohillaan ole.

                  Comment

                  • TheLoial
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 1109
                    • Helsinki

                    #39
                    Ota alavesiletku irti ja kaada syyläriin vettä. Kaiken pitäisi tulla melko rivakasti alhaalta ulos.

                    Kannentiivisteen vaihtaa muutamiin tunteihin kun pistää menee oikein rivakasti. Kantta ei tarvitse oikaista jos se on suora ja sen voi tarkistaa teräsviivoittimella ja rakotulkilla. Se pitää myös irroittaa oikeaoppisesti, eli pultit auki oikeassa järjestyksessä.

                    Comment

                    • B-Tuning
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2006
                      • 69
                      • lappeenranta

                      #40
                      no kyllä sieltä vesi alas tulee mut ei kyllä niitten ripojen välistä.. eli se syyläri ei jäähdytä käytännössä vettä ollenkaan.. mutta vaihtoon se menee nyt viikonloppuna. ja sen kannen tiivisteen meinaan kattoa myös jossain vaihees ku kerkee. mut aikaa siin varmast menee ku en ennen oo vaihtanu.. paitsi mopoihin suurin askarruttava asia siin kannen irrotukses on se et saakohan kasausvaiheessa ne palikat helposti takas sillee et ylä ja alapään osat olis samoissa asemissa kun irroitettaessa. ettei mee kone totaalisesti. ja onhan siin ne jotkuu merkinnät ainakii vauhtipyörässä mut eniwei.
                      Last edited by B-Tuning; 22-03-2007, 14:00.

                      Comment

                      • B-Tuning
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2006
                        • 69
                        • lappeenranta

                        #41
                        no niin nyt on lämpö ongelma korjattu. eli syyläri on vaihdettu toiseen parempikuntoiseen malliin (e21) ja viskoflekti on vaihdettu sähköiseen sekä termostaattiin porasin 6mm reijän siihen laippaan. flekti laitetaan päälle kytkimestä ja laitoin siihen viel portaattoman säädön nyt saa koneen lämpöjä pidettyä vaikka 80 asteessa kun kääntää potikan täysille. tuossa e21:sen syylärissä tuo korkki laskee painetta paremmin pihalle, kun siinä se arvo on 95kPa. ja kansipahvin vuotamisesta ei näy mitään merkkejä.. tehoakin tuli viskon poistamisen ansiosta muutama hevosvoima
                        Last edited by B-Tuning; 25-03-2007, 01:03.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎