Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 M10 keitti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • B-Tuning
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 69
    • lappeenranta

    e30 M10 keitti

    joo taas jälleen kerran on tuon paskan kanssa onkelmaa.. eli kone on jo keittänyt kahdesti.. toissapäivänä katkesi laturin hihna ja tyhmänä en sitä heti huomannut niin konehan keitti ja kunnolla.. siitä selvittiin uuden hihnan ostolla eikä kansipahvi mennyt. no nyt äskettäin asensin uuden lämpömittarin tuohon ja kävin ajelemassa.. olihan se kiva heti koekäytöllä nähdä mittarissa kolmenumeroinen luku oli pysäytettävä ja katoin et mikä perkele se nyt levis sieltä konehuoneesta.. ei mitään näkyvää. korkki päästi paineet pihalle ja kova oli käry. huomasin myös että lämpimän ilman tulo ohjaamoon loppui samalla kun alkoi keittää.. en keksi mitään muuta kuin että vesipumppu olis paskana. onko muita vaihtoehtoja? pikainen apu olis nyt tarpeen!
  • Martti.Kaij
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 356
    • Oulu

    #2
    jaa a

    Ootko varma et on jäähytysnestettä tarpeeksi, ootko joutunut tekee jotain minkätakia jäähytinnestettä ois kadonnu. Toi ku ei tuu lämmintä ilmaa voi johtua ilmataskusta jäähdytysjärjestelmässä tai sit sulla on kansipahvi menny. Tuosta en tiiä et jos vesipumppu on rikki et mitä se sanoo ton lämmityslaitteen kaa mut noi tuli nyt ekana mieliin.:think
    E46 328i

    REDLINE OILS
    UUC Motorwerks

    Comment

    • B-Tuning
      Bimmer Rookie
      • Feb 2006
      • 69
      • lappeenranta

      #3
      no kun asensin tuota uutta lämpömittaria jouduin katkaisemaan ylävesiletkun ja laittamaan siihen väliin sellaisen kappaleen jossa anturi on.. siinä tuli väkisin jäähdytysnestettä pihalle ja lopuksi sitten lisäilin sitä mielestäni tarpeeksi.. käytin silloin konetta ja puristelin letkuja että ilma tulisi pois järjestelmästä. toimi hyvin reilun tunnin ja sitten tuo kävi. huomasin myös että alavesiletku oli kylmä. en kyllä uskois että termostaatti olis paskana koska vaihdoin sen vasta pari viikkoa sitten ja se oli toimiva. on vähän ihme juttu .. mitä oireita on jos kannentiiviste on paskana? pitäis äkkiä keksiä mikä on vikana..?

      Comment

      • [pmp]
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 650
        • Vantaa

        #4
        Pyöriikö flekti? Foorumillakin kirjoittelevalla JuhaP:llä kävi ihan samanlailla.
        Muistaakseni vaihto flektin sulakkeen ja lisäs jäähdytysnestettä
        F31 335dx m-sport
        Ex F10 535d m-sport
        Ex E30 325i
        Ex E36 325td
        Ex E30 320i

        Comment

        • LiLHezz
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 647
          • Pilpala / Riihimäki

          #5
          hyvin todennäkösesti jääny ilmaa järjestelmään.

          1: Imusajassa on yks ilmausruuvi johon jää aina ilmatasku jos nesteet hävii.. eli siitä imusarjan päältä olisko 13mm kuusiokanta auki ni johan rupee suhina kuuluu.
          2: Lämpömittarin antrikotelosta toinen antureista irti ja taas suhisee..

          Pelkkä letkujen puristelu ei yleensä auta

          Ainiin kerääkö painetta vesijärjestelmään ees pikkasen normaalia enemmän? jos kerää ni kansipahvi. se on joskus hyvin pienestä kiinni..

          T: M10:llä keitelly jonkunverran...
          Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

          E30 325iXA Touring
          Lizzy - '82
          Jättiprojekti

          Comment

          • B-Tuning
            Bimmer Rookie
            • Feb 2006
            • 69
            • lappeenranta

            #6
            no en nyt vielä osaa sanoo kerääkö se sitä painetta sinne normaalia enemmän.. pitää kokeilla vielä sitä ruuvin avaamista. ilmaakin sinne on voinut jäädä.. mutta eikös tuo lämpimän ilman loppuminen johdu vain siitä että vesi ei kierrä..?

            Comment

            • Odeq
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 341
              • Espoo

              #7
              Siitähän se tarkoittaa että vesi ei kierrä kennolle asti.
              Ilmaamalla kunnolla keula tarpeeksi ylös niin pitäisi onnistua.
              __________________________________________
              Bmw 330d
              Rumblebee

              Comment

              • turboix
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 581
                • p-laidun

                #8
                Noissa m10 koneissa on ollu sitä vikaa että kun sen kerran keittää niin termostaatin saa vaihtaa. Ittellä käyny näin pariinkin kertaan.
                BMW E46 330dA touring -00
                BMW e30 325tbo -86
                BMW e30 323ia cabriolet -83
                BMW e30 318i touring -89

                Comment

                • B-Tuning
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2006
                  • 69
                  • lappeenranta

                  #9
                  no nyt kokeilin tuossa ilmata tota selai et auto oli jyrkässä ylämäessä.. on aika ihme et sillo ku on ylämäessä ni lämmöt pysyy kurissa mut sitte ku lähtee tasaselle ni alkaa taas lämmöt nousemaa.. eli ilmaa jossain.. tossa kun keula oli ylhäällä ni alko tulla myös lämmintä ilmaa.

                  Comment

                  • B-Tuning
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2006
                    • 69
                    • lappeenranta

                    #10
                    tein tuon ilmauksen vielä kertaalleen ja sama homma. mäessä lämpö on siinä 85-90 astetta. sitte ku lähtee ajamaa ni nousee suunnilleen tohon 95 asteeseen. termari oli vissiin 85 tai 90. mistä helevetistä tollanen voi johtua..?

                    Comment

                    • Eepo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 5388
                      • Tampere

                      #11
                      ja sulla on sitä nestettä tarpeeksi?, ja ilmauksen teit millä tavalla?
                      ja tarkastettu ettei vesipumppu vuoda? kenno ei vuoda? katoaako nesteet?
                      -Harley Davidson Sportster - 89-
                      -Harley Davidson softail -89-
                      -Suzuki PV50 -86-

                      Comment

                      • B-Tuning
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2006
                        • 69
                        • lappeenranta

                        #12
                        nestettä lisäilin pikkasen. ilmasin niin että käytin konetta ylämäessä ja puristelin letkuja, availin välillä korkkia ja sitten sitä yhtä ruuvia joka on siinä koneen etupuolella vasemmalla. vesipummpu tai kenno ei näytä vuotavan eikä nesteetkään häviä mihinkään.

                        Comment

                        • turboix
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 581
                          • p-laidun

                          #13
                          Vaihda se termostaatti.
                          BMW E46 330dA touring -00
                          BMW e30 325tbo -86
                          BMW e30 323ia cabriolet -83
                          BMW e30 318i touring -89

                          Comment

                          • Eepo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 5388
                            • Tampere

                            #14
                            leikkaa 1,5l pullosta pohja pois, pitää olla sellanen mis on se "uloke" sen survaset syyläriin, ja kaadat nestettä puolillee, ja laitat koneen käyntiin, puhaltimet täysille, käyttelet välillä kierroksia, ja seuraat luonnollisesti lämpöjä.
                            jos ei auta niin vaiha se termari, ja tee tämä uudestaa.
                            viisaana toki vaihat sen termarin ja teet tämän sitten
                            -Harley Davidson Sportster - 89-
                            -Harley Davidson softail -89-
                            -Suzuki PV50 -86-

                            Comment

                            • B-Tuning
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2006
                              • 69
                              • lappeenranta

                              #15
                              siis siihe pulloo nestettä puolilleen..? mikä järki tuossa on? ja se termari on edelleen vaihdettu.. ja kokeilin sen toiminnan ennenkuin asensin sen autoon.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎