miten saan sitten parhaiten ja helpoiten varmistettua sen että kansipahvi on paskana? ei kehtaa kauheesti sijoittaa vikojen korjauksiin joita ei välttämättä ole.. ja vaikka se olisikin mennyt, niin pari viikkoa pitäis jollain keinolla pystyä tuolla ajamaan ennenkuin saan toisen auton ajoon ja tuon levälleen. että kyllä nyt väliaikaisesti joku ihmemies patenttikin voisi riittää.
e30 M10 keitti
Collapse
X
-
ei paljon ihmemies patentit auta jos kansipahvi mennyt!Originally posted by B-Tuning View Postmiten saan sitten parhaiten ja helpoiten varmistettua sen että kansipahvi on paskana? ei kehtaa kauheesti sijoittaa vikojen korjauksiin joita ei välttämättä ole.. ja vaikka se olisikin mennyt, niin pari viikkoa pitäis jollain keinolla pystyä tuolla ajamaan ennenkuin saan toisen auton ajoon ja tuon levälleen. että kyllä nyt väliaikaisesti joku ihmemies patenttikin voisi riittää.
sen kansipahvi maksaa jonku parikymppiä ja vaihtoon menee puol päivää jos et pidä kiirettä!
tosin jos ei kiinnosta tippaakaan et meneekö kone paskaksi vai ei niin eikun vaan nilkka suoraksi, vittuakos näitä korjailemaan!-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
Comment
-
niin mutta eikös siinä yleensä kuulu tehdä kannen hionta/oikaisu samalla. se taas vie lisää aikaa ja rahaa ja kumpaakin on hyvin vähän.Originally posted by Eepo View Postei paljon ihmemies patentit auta jos kansipahvi mennyt!
sen kansipahvi maksaa jonku parikymppiä ja vaihtoon menee puol päivää jos et pidä kiirettä!
tosin jos ei kiinnosta tippaakaan et meneekö kone paskaksi vai ei niin eikun vaan nilkka suoraksi, vittuakos näitä korjailemaan!
Comment
-
50-l jerrykannu vettä takaluukkuun, ja matka jatkuuuuuuu. nyt ei ees tarvi kallista jäähdytinnestettä, kun ei o pakkasta. eikä 1,8 kaasari? konetta kannata korjata kun foorumissa myydään ajokunt. koneita n.satasella..ja kats. 316:nkin saa 500e:lla. he.
Comment
-
huomasin taas yhden kummallisen jutun.. nimittäin syyläristä. eli eikös tuosta syylärin yläosasta pitäisi lähteä sellaiset kapeat reijät tuonne jäähdytys rivoille ja sieltä syylärin alaosaan..? kun katoin tarkemmin syylärin korkista sisälle niin huomasin et ne reijät on täysin tukossa eikä niistä mee mitään läpi. vaikka millä yrittää tunkea. näyttäis ihan siltä ihme paikkaus sementiltä. edellinen omistaja on tainnut olla melkoinen nero. eikös tämä nyt selitä tuota kuumenemista ja alaletkun kylmänä pysymistä.. kertokaa jos olen hakoteillä.
Comment
-
No varmasti kuumenee jos jäähdytin ei virtaa.Originally posted by B-Tuning View Posthuomasin taas yhden kummallisen jutun.. nimittäin syyläristä. eli eikös tuosta syylärin yläosasta pitäisi lähteä sellaiset kapeat reijät tuonne jäähdytys rivoille ja sieltä syylärin alaosaan..? kun katoin tarkemmin syylärin korkista sisälle niin huomasin et ne reijät on täysin tukossa eikä niistä mee mitään läpi. vaikka millä yrittää tunkea. näyttäis ihan siltä ihme paikkaus sementiltä. edellinen omistaja on tainnut olla melkoinen nero. eikös tämä nyt selitä tuota kuumenemista ja alaletkun kylmänä pysymistä.. kertokaa jos olen hakoteillä.
Comment
-
siellä syylärin sisällä olevissa reijissa ainakin mulla on sellaiset kierre makaroonin näköiset muovi tangot, ovatkohan ne joitain puhdistus sauvoja... ei sinne reikiin sillä mitään saa tungettuakaan... tarkastappa vielä kerran:thinkOriginally posted by B-Tuning View Posthuomasin taas yhden kummallisen jutun.. nimittäin syyläristä. eli eikös tuosta syylärin yläosasta pitäisi lähteä sellaiset kapeat reijät tuonne jäähdytys rivoille ja sieltä syylärin alaosaan..? kun katoin tarkemmin syylärin korkista sisälle niin huomasin et ne reijät on täysin tukossa eikä niistä mee mitään läpi. vaikka millä yrittää tunkea. näyttäis ihan siltä ihme paikkaus sementiltä. edellinen omistaja on tainnut olla melkoinen nero. eikös tämä nyt selitä tuota kuumenemista ja alaletkun kylmänä pysymistä.. kertokaa jos olen hakoteillä.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
niin mut kai sieltä pitäis veden läpi päästä. eihän tuolla koko syylärillä muuten mitään virkaa olisikaan. tuossa nimittäin ei mene vesi läpi sieltä ollenkaan. tähän taas auttaisi kuva. pitää napata niin näette et ei siellä kaikki ihan kohillaan ole.Originally posted by GOOFY View Postsiellä syylärin sisällä olevissa reijissa ainakin mulla on sellaiset kierre makaroonin näköiset muovi tangot, ovatkohan ne joitain puhdistus sauvoja... ei sinne reikiin sillä mitään saa tungettuakaan... tarkastappa vielä kerran:think
Comment
-
Ota alavesiletku irti ja kaada syyläriin vettä. Kaiken pitäisi tulla melko rivakasti alhaalta ulos.
Kannentiivisteen vaihtaa muutamiin tunteihin kun pistää menee oikein rivakasti. Kantta ei tarvitse oikaista jos se on suora ja sen voi tarkistaa teräsviivoittimella ja rakotulkilla. Se pitää myös irroittaa oikeaoppisesti, eli pultit auki oikeassa järjestyksessä.
Comment
-
no kyllä sieltä vesi alas tulee mut ei kyllä niitten ripojen välistä.. eli se syyläri ei jäähdytä käytännössä vettä ollenkaan.. mutta vaihtoon se menee nyt viikonloppuna. ja sen kannen tiivisteen meinaan kattoa myös jossain vaihees ku kerkee. mut aikaa siin varmast menee ku en ennen oo vaihtanu.. paitsi mopoihin
suurin askarruttava asia siin kannen irrotukses on se et saakohan kasausvaiheessa ne palikat helposti takas sillee et ylä ja alapään osat olis samoissa asemissa kun irroitettaessa. ettei mee kone totaalisesti. ja onhan siin ne jotkuu merkinnät ainakii vauhtipyörässä mut eniwei.
Last edited by B-Tuning; 22-03-2007, 15:00.
Comment
-
no niin nyt on lämpö ongelma korjattu. eli syyläri on vaihdettu toiseen parempikuntoiseen malliin (e21) ja viskoflekti on vaihdettu sähköiseen sekä termostaattiin porasin 6mm reijän siihen laippaan. flekti laitetaan päälle kytkimestä ja laitoin siihen viel portaattoman säädön
nyt saa koneen lämpöjä pidettyä vaikka 80 asteessa kun kääntää potikan täysille. tuossa e21:sen syylärissä tuo korkki laskee painetta paremmin pihalle, kun siinä se arvo on 95kPa. ja kansipahvin vuotamisesta ei näy mitään merkkejä.. tehoakin tuli viskon poistamisen ansiosta muutama hevosvoima
Last edited by B-Tuning; 25-03-2007, 02:03.
Comment


Comment