Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 325 syö likaa soppaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M20B25
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 53

    e30 325 syö likaa soppaa

    Eli autosta otettii pakokaasutesti ja hc-arvo (palamaton bensa) oli reilusti liian korkea. Ei meinaa lähteä kunnolla käyntiin lämpimänä. Auto on vuosimallia 88 eli lambda löytyy mutta en sen toimivuudesta tiedä...voisiko vika olla siinä? Bensa ei haise eli ei vissiin vuotojakaan ole. Mites noitten suuttimien kunnon sais selville? Kulutus on maantieajossa varovasti ajellen jotai 11-13L/100km.
  • M20B25
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 53

    #2
    eiks kukaan tiedä?

    Comment

    • Odeq
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 341
      • Espoo

      #3
      Rikkimennyt lamda nostaa kulutusta kyllä reippaasti joten mittaa lambda ja kato mitä arvoja näyttää.:think
      __________________________________________
      Bmw 330d
      Rumblebee

      Comment

      • ZoMbiE
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2583
        • Lohja, Virkkala

        #4
        Pistä painemittari sinne bensalinjaan, niin näet että vuotaako suuttimet. Katot paineen kun sammutat, ja sit vaikka tunnin päästä, ei sais olla pudonnu viel tossa ajassa juuri mitään..

        Comment

        • draiveri
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 42

          #5
          Originally posted by ZoMbiE View Post
          Pistä painemittari sinne bensalinjaan, niin näet että vuotaako suuttimet. Katot paineen kun sammutat, ja sit vaikka tunnin päästä, ei sais olla pudonnu viel tossa ajassa juuri mitään..
          Tästä lisäinfoa, kiitos! Mihinkä tuo mittari kiinnitetään? Onko esim siinä jakotukissa valmiina jotain "tarkastuspistettä" mihin sen mittarin saa ruuvattua, vai miten tuo homma menee? Pitäis melkein itekkin tarkistaa nuo paineet ku vähän temppuilee auto. Onko noita tarkotukseen sopivia painemittareita ihan perus rautakaupoissa vai käyttääkö suosiolla huollossa tarkastuttamassa...?

          Comment

          • M20B25
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 53

            #6
            Kiitoksia hyvistä vinkeistä. Mitäs arvoja ton lambdan pitäs näyttää?:think

            Comment

            • ZoMbiE
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2583
              • Lohja, Virkkala

              #7
              Originally posted by draiveri View Post
              Tästä lisäinfoa, kiitos! Mihinkä tuo mittari kiinnitetään? Onko esim siinä jakotukissa valmiina jotain "tarkastuspistettä" mihin sen mittarin saa ruuvattua, vai miten tuo homma menee? Pitäis melkein itekkin tarkistaa nuo paineet ku vähän temppuilee auto. Onko noita tarkotukseen sopivia painemittareita ihan perus rautakaupoissa vai käyttääkö suosiolla huollossa tarkastuttamassa...?
              Pistä siihe paluulinjaan se vaikka. Painemittareitahan nyt myydää ainaki kaikissa rallipuljuissa.

              Comment

              • Rockford
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 8028
                • Pinsiö

                #8
                Originally posted by draiveri View Post
                Tästä lisäinfoa, kiitos! Mihinkä tuo mittari kiinnitetään? Onko esim siinä jakotukissa valmiina jotain "tarkastuspistettä" mihin sen mittarin saa ruuvattua, vai miten tuo homma menee? Pitäis melkein itekkin tarkistaa nuo paineet ku vähän temppuilee auto. Onko noita tarkotukseen sopivia painemittareita ihan perus rautakaupoissa vai käyttääkö suosiolla huollossa tarkastuttamassa...?
                ...haet ihan jostain lähimmästä hyvin varustetusta hydrauli/pneumatiikka-puljusta painemittarin. Itse ostin tuossa (pysyvään asennukseen toki) nestevaimennetun, sen 60mm 0-5 ja liittimien kera taisi olla alle pari kymppiä :think
                Suutintukin toisesta päästä nakkaat t-haaralla kiinni, siis tulipellin päädystä.
                -Dodge Charger -73
                -Mercedes-Benz GLK
                -VW Transporter

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16413
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by ZoMbiE View Post
                  Pistä siihe paluulinjaan se vaikka. Painemittareitahan nyt myydää ainaki kaikissa rallipuljuissa.
                  Ei paluu- vaan tulolinjaan.

                  Comment

                  • -Mikko M-
                    Bimmer Rookie
                    • May 2004
                    • 111
                    • Varkaus

                    #10
                    Moottorin lämpötila-anturi? Luulee konetta kokoajan kylmäks ja pitää seosta rikkaalla. Joku viisaampi voi kertoa että missä sijaitsee ja millaset arvot pitäisi olla.

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      #11
                      Originally posted by -Mikko M- View Post
                      Moottorin lämpötila-anturi? Luulee konetta kokoajan kylmäks ja pitää seosta rikkaalla. Joku viisaampi voi kertoa että missä sijaitsee ja millaset arvot pitäisi olla.
                      Sijaitsee termostaattikotelon vieressä, 20asteen lämpötilassa n.2,1-2,7 kilo-ohmia.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • ZoMbiE
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 2583
                        • Lohja, Virkkala

                        #12
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Ei paluu- vaan tulolinjaan.
                        Aivan ,mietinkin tuota, että näyttääkö se oikein. Mutta eikös se molemmista putoa se paine ,jos suuttimet vuotaa?

                        No ,tietty se on selkeempi paikka, ei tarvii arpoa mikä vuotaa, kun on siinä tulopuolella se...
                        Last edited by ZoMbiE; 25-06-2007, 08:18.

                        Comment

                        • Erska
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2005
                          • 439
                          • Tuusula

                          #13
                          venttiilinvälykset jos on pielessä niin nostaa arvoja, mut lämp-anturi jos on rikki niin ei lähde kylmänä käyntiin kunnolla ja nostaa kyllä kulutusta...
                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                          Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                          EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎