memebuy23buy

.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarQu
    Moderator
    • Mar 2006
    • 5529
    • Vaasa

    #16
    Originally posted by GOOFY View Post
    jos pitää vaihtaa vain yksi pallonivel ja tekee sen itse niin silloin se kannattaa, mut jos itseltä ei löydy sitä prässiä ja ton homman tettää jossain niin silloin on jo perempi jos ostaa kokonaan uuden tukivarren. siinä uudessa tukivarressa ei vain ole sitä takapään kumia yleensä mukana/paikoillaan.
    Juu ei ole sitä isoa pyöreää mukana. ite vaihdoin viime keväänä koko tukivarren kun oli ulompi nivel väljä, Sillö makso bmw tiskillä 30e enemmän kun nettikaupassa vai muistanko ihan väärin.
    Kannattaa vaihtaa koko tukivarsi niin saa kaikki uutta ja varmasti pysyy ja on suorassa.
    sigpic

    Comment

    • TheLate
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 418

      #17
      Jos tukivarsi on suora, niin itse en ainenkaan uutta ostaisi. Prässillä kävi todella nopeasti kaikki neljä niveltä vaihtaa, kannattaa vaan muistaa merkata ne lovet ettei mene väärinpäin. Jos ei ole prässiä, niin sitten uusi tukivarsi on se ainoa oikea vaihtoehto, paitsi täytyyhän siihenkin se pusla laittaa...

      Comment

      • tapza_s
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 102

        #18
        Joo kiitti vinkeistä täytyy vissii käydä kaverin hallilla kattoos millanen prässi siltä löytyy... Ja sit ruvetaa remontti hommii.
        Pitäskö täs lukee jotai fiksua?

        Comment

        • Aazu
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 182

          #19
          Laitetaan tähän samaan nyt.

          Eli huomenna olis ton oikeen etu alatukivarren vaihto tarkoitus suorittaa. Nykyinen on kiero, koska kaveri ajoi auton ojaan. Uuden tukivarren haen rompparilta, jos vain vähänkään hyväkuntoista sattuu löytämään, meinaan kyseessä on pelkkä talviauto.

          Tänään tarkastelin miten vanha tukivarsi lähtee irti, niin aloin ihmettelemään miten pultti nro. 5 lähtee irti. Pitääkö koko osa nro. 1 ottaa irti, vai pääseekö pulttiin nro. 5 käsiksi jostain?

          Ja sellainen että eikös pallonivel ole aina samassa asennossa tukivarresta riippumatta?

          Linkkiii: http://www.realoem.com/bmw/showparts...59&hg=31&fg=05

          Comment

          • Vaiski_Dsm
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 134

            #20
            .....
            Last edited by Vaiski_Dsm; 16-07-2025, 10:51.

            Comment

            • Aazu
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 182

              #21
              Originally posted by Vaiski_Dsm View Post
              nro. 5 lähtee irti, kun laitat räikkään tarpeeksi jatkoja ja irrotat yläpuolelta tai sitten ajat auton montulle ja irrotat alakautta lenkkiavaimella.
              Oorait kiitoksia vastauksesta. Eiköhän se sieltä irti saada.

              Comment

              • Aazu
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 182

                #22
                Nii sitä viellä mietin, että onkos pallonivel tukivarressa aina samassa asennossa? Ettei esim. tuossa rompparilta haettavassa tukivarressa ole pallonivel eri asennossa kuin tämän hetkisessä?

                Comment

                • GOOFY
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 4139
                  • .

                  #23
                  Originally posted by Aazu View Post
                  Nii sitä viellä mietin, että onkos pallonivel tukivarressa aina samassa asennossa? Ettei esim. tuossa rompparilta haettavassa tukivarressa ole pallonivel eri asennossa kuin tämän hetkisessä?
                  siinä pallonivelen alareunoissa on sellaiset kolot vastakkaisilla puolilla. katso siitä vanhasta tukivarresta mihin suuntiin ne kolot ovat niin saat sen uuden nivelen oikein päin prässättyä...

                  niin ja se nivelhän liikkuu toisin päin enemmän kuin toisinpäin. nivelen tulee liikkua enemmän auton poikittais suunnassa entä pitkittäisesti...
                  E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                  Comment

                  • Aazu
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2007
                    • 182

                    #24
                    Ok kiitoksia tarkastan huomenna ennen ostoksille menoa.
                    Last edited by Aazu; 07-10-2007, 22:15.

                    Comment

                    • Aazu
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2007
                      • 182

                      #25
                      Kysytääs viellä sellaista, että jos toinen tukivarsi on taittunut ja siitä huolimatta ajaa autolla, niin vääntyykö toinen tukivarsi myös?

                      Comment

                      • GOOFY
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 4139
                        • .

                        #26
                        Originally posted by Aazu View Post
                        Kysytääs viellä sellaista, että jos toinen tukivarsi on taittunut ja siitä huolimatta ajaa autolla, niin vääntyykö toinen tukivarsi myös?
                        ei kai se sitä toista tukivartta ala vääntämään mut rengas/renkaat voivat kulua miten sattuu jos/kun pyörien kulmat mitä sattuu...
                        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                        Comment

                        • Aazu
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2007
                          • 182

                          #27
                          Joo itekkin aattelin että ei se nyt niin heikkoa tavaraa oo et se toinenki vääntyis. Mut renkaat saattaa kyllä kulua, mutta onneksi noilla renkailla ei niin väliä.

                          Comment

                          • |makke
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 847
                            • Vaasa

                            #28
                            Nostetaas hieman. Tänään pitäisi siis myös vaihtaa kuskinpuoleinen alatukivarsi. Pitääko jotain puslia uusia samalla? Joku tarkka nimike olis kiva tietää jos pitää, kun sellasta mahdollisesti lähtee ostamaan. Uuden alatukivarren tilasin motonetistä, mutta tosiaan tuo puslajuttu mietityttää.
                            Täällä rähäytyskuva, eli osaa nro 8 tarkoitan.

                            Comment

                            • GOOFY
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 4139
                              • .

                              #29
                              Originally posted by |makke View Post
                              Nostetaas hieman. Tänään pitäisi siis myös vaihtaa kuskinpuoleinen alatukivarsi. Pitääko jotain puslia uusia samalla? Joku tarkka nimike olis kiva tietää jos pitää, kun sellasta mahdollisesti lähtee ostamaan. Uuden alatukivarren tilasin motonetistä, mutta tosiaan tuo puslajuttu mietityttää.
                              Täällä rähäytyskuva, eli osaa nro 8 tarkoitan.
                              2546 Alatukivarren sisäpään kumisarja 1srj/auto

                              Lue lisää...
                              Hinta: 39,00 EUR

                              kl-varaosassa ainakin tolla nimellä
                              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14578
                                • Oulu

                                #30
                                Tekeekö niillä motonetin tukivarsilla mitään? Taitaa olla ns. Made in italy kamaa?
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X