Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325i Taka-akselin kavennus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Racink
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 840
    • Jkl

    #16
    Originally posted by jmp2002 View Post
    eikö muka mahdu vaikka pokkaa kaaret??
    Kyllähän sen jotenkuten pyörimään sais pokkauttamalla kaaret mutta aika törkeän näkönen kun tulee liikaa ulos...

    Comment

    • Bullitt
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 2786
      • Turku

      #17
      Mites jarrukamat sitten muka sopii, jos napaa sorvaa?

      Onko vanteessa varaa ottaa pois?


      Comment

      • Racink
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 840
        • Jkl

        #18
        Originally posted by Bullitt View Post
        Mites jarrukamat sitten muka sopii, jos napaa sorvaa?


        Jonkulaisella adapterilla siirtää satulaa samanverran sisäänpäin kun navasta ottaa...Käsijarru tsydeemit onkin sitten ongelmallisempi.Saas nyt nähä mitä nuitten kans tekee.

        Originally posted by Bullitt View Post
        Onko vanteessa varaa ottaa pois?
        Muutaman millin(2-3mm) vois sieltä ottaa mutta ei kuiteskaan älyttömiä...

        Comment

        • ali
          Bimmer Rookie
          • Dec 2005
          • 38

          #19
          sorvaa siitä vanteen tasopinnasta.

          Comment

          • Racink
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 840
            • Jkl

            #20
            Originally posted by ali View Post
            sorvaa siitä vanteen tasopinnasta.
            Siitä voi maksimissaan ottaa sen 5mm, silloin on jo melkein puhki.2-3mm voi ottaa turvallisesti

            Comment

            • Miika Tissari
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 1802
              • Varkaus

              #21
              Originally posted by Racink View Post
              Siitä voi maksimissaan ottaa sen 5mm, silloin on jo melkein puhki.2-3mm voi ottaa turvallisesti
              Miten voi olla 10" leveällä vanteella lokarinkaaressa tilaa sisään päin reilusti? Et 20 vanteellakin on iskariin vain muutama milli?

              Kuulostaa aikä alyttömältä rueta kaventamaan raideväliä vanteidentakia. Kyllä kaarien rullauksella ja 245/35/17 (mikäli on 17) rengastuksella mahtuu hyvin pyörimään.

              Toinenvaihtoehto jos tulee liian ulos on että osta kapeammatvanteet...
              E28 ///M-tech V8 -83
              E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

              Comment

              • mr.b
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 169
                • pietarsaari

                #22
                E36 napa on jonkunverran kapeampi kun E30 napa, about 5mm muistaakseni. siihen sitten uusi pulttijako ja ehkä ulkokehää pienentää.. levy saattaa käydä lähellä tukivarsia mutta voi mahtuakin.. jarrukilven ainakin joutuu modata/poistaa, ja käsijarrulle tulee ahdasta. en tiedä toimiiko näin mutta tollaista joskus kateltiin, tuli sitten laitettua M3 navat kun piti saada 5pult. (M3 navat ovat leveämmät kun tav. E30 ja ix navat vielä leveämmät.)

                siis, modatulla E36 navalla saa jotain 5mm pois...
                BMW 320iA Touring -95
                Porsche 944 -86
                Buell xb9r -03
                Marin san rafael ~89
                Jalat -70

                Comment

                • Racink
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 840
                  • Jkl

                  #23
                  Originally posted by Miika Tissari View Post
                  Miten voi olla 10" leveällä vanteella lokarinkaaressa tilaa sisään päin reilusti? Et 20 vanteellakin on iskariin vain muutama milli?
                  Reilusti on tässä tapauksessa kuitenkin se ~15 "ehkä" 20mm iskariin, tarkkaa mittaa en ole kattonut et14 vanteella...

                  Originally posted by Miika Tissari View Post
                  Kuulostaa aikä alyttömältä rueta kaventamaan raideväliä vanteidentakia. Kyllä kaarien rullauksella ja 245/35/17 (mikäli on 17) rengastuksella mahtuu hyvin pyörimään.
                  On 17".Älyttömältä kuullostaa ja älytöntä onkin, sillä sitä kysyinkin että onko joku tehnyt ja kuinka ÄLYTÖN se homma sitten loppupeleissä olisi, eli oikotietä onneen metsästän mutta sitähän ei näköjään ole kuten mr.b sen tuossa alempana sanoo(tulee tukivarsi jarrulevyn tielle) ja juuri tuollaisia kokemusta tässä topicissa yritin hakea.Tukivarsien kiinnitysten siirtäminen on siis se helpoin tapa siirtää max.5mm mutta tässätapauksessa ei sitä kuitenkaan tulla(ainakaan vielä) tekemään, samallahan se iskarikin siirtyisi/pitäisi siirtää myös saman verran sisäänpäin jos sillekkään nyt tilaa enää olisi.

                  Originally posted by Miika Tissari View Post
                  Toinenvaihtoehto jos tulee liian ulos on että osta kapeammatvanteet...
                  Totta, vaihtoehto tämäkin...

                  Originally posted by mr.b View Post
                  E36 napa on jonkunverran kapeampi kun E30 napa, about 5mm muistaakseni. siihen sitten uusi pulttijako ja ehkä ulkokehää pienentää.. levy saattaa käydä lähellä tukivarsia mutta voi mahtuakin.. jarrukilven ainakin joutuu modata/poistaa, ja käsijarrulle tulee ahdasta. en tiedä toimiiko näin mutta tollaista joskus kateltiin, tuli sitten laitettua M3 navat kun piti saada 5pult. (M3 navat ovat leveämmät kun tav. E30 ja ix navat vielä leveämmät.)

                  siis, modatulla E36 navalla saa jotain 5mm pois...
                  Aamen!!
                  Eli summasummaarum---> Ei kannata.Kiitos tästä!.
                  Täytyy rueta katselemaan kaarenrullaus firmoja keski-suomen lähistöltä...

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4647
                    • Tuusula

                    #24
                    Tuota tuota, itsellä takana 10x17" vanne, ET14, 245/35 kumi ja mahtuu ilman ongelmia pyörimään. Toki kaaria joutuu rullaamaan (varsinkin kun camber säädettävä => ei näytä takaapäin / \ - tältä.

                    Napojen vaihto & akselin kavennus kuulostaa todellakin ihmeelliseltä, varsinkin näinkin "maltillisella" vanteella
                    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • Racink
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 840
                      • Jkl

                      #25
                      Originally posted by jmp2002 View Post
                      eikö muka mahdu vaikka pokkaa kaaret??
                      Originally posted by Racink View Post
                      Kyllähän sen jotenkuten pyörimään sais pokkauttamalla kaaret mutta aika törkeän näkönen kun tulee liikaa ulos...

                      Originally posted by Jonsku View Post
                      Tuota tuota, itsellä takana 10x17" vanne, ET14, 245/35 kumi ja mahtuu ilman ongelmia pyörimään. Toki kaaria joutuu rullaamaan (varsinkin kun camber säädettävä => ei näytä takaapäin / \ - tältä.

                      Napojen vaihto & akselin kavennus kuulostaa todellakin ihmeelliseltä, varsinkin näinkin "maltillisella" vanteella
                      Niinkuin tuossa aikaisemmin sanoin, kyllähän se varmaankin pyörimään mahtuis mutta ei ole kovin siistin näköinen kun vanteen reuna tulee jokusen millin kaaresta ulos(vakiokaarilla) ja sisäpuolella kerran tilaa olisi, kaarien rullauksella sen ehkä saa tasalle mutta siihenhän se on sitten tyydyttävä.

                      Comment

                      • Jonsku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 4647
                        • Tuusula

                        #26
                        Originally posted by Racink View Post
                        Niinkuin tuossa aikaisemmin sanoin, kyllähän se varmaankin pyörimään mahtuis mutta ei ole kovin siistin näköinen kun vanteen reuna tulee jokusen millin kaaresta ulos(vakiokaarilla) ja sisäpuolella kerran tilaa olisi, kaarien rullauksella sen ehkä saa tasalle mutta siihenhän se on sitten tyydyttävä.
                        Tuon näköinen itsellä, vielä kun vähän pokkaa takakaaria niin alkaa olemaan aikalailla tasan:


                        Mutta mutta, toki teet siitä sellaisen kuin itse haluat, mitkä vanteet sinulle on muuten tulossa?
                        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                        ex. Alpina D10 Touring #33/94
                        ... and many more

                        Comment

                        • Racink
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 840
                          • Jkl

                          #27
                          Originally posted by Jonsku View Post
                          Mutta mutta, toki teet siitä sellaisen kuin itse haluat, mitkä vanteet sinulle on muuten tulossa?

                          Comment

                          • Esko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 11700
                            • Kouvola

                            #28
                            Älä nyt ihmeessä mene vaihtamaan niitä kapeampiin. Mitä itse olen samalla yhdistelmällä nähnyt E30:n alla, niin ihan mukavasti on istunut paikalleen. Niin kauan ku noiden löytämiseen menikin aikaa ja noin hyvä sarjakin vielä löytyi eli siis kaaret vaan rullaukseen

                            Comment

                            • Veltsu
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 886
                              • Varkaus

                              #29
                              Olisit samantien ostanut 7" leveet riisi vanteet jos 10" tulee liian ulos

                              Eihän tuollaisen 10*17" yhdistelmän sovittamiseen tarvita mitään ydinfysiikkaa

                              Omassa juuri tuo 10*17" 245/35 et20 takana niin pyörii ihan hyvin kun kaarista leikkasi pokkauksen pois. Täydellä kuormalla hankaa hieman taka-iskarien suojamuoveihin.

                              Last edited by Veltsu; 21-08-2007, 14:59.

                              Comment

                              • Racink
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2004
                                • 840
                                • Jkl

                                #30
                                Mankeloikohan keski-suomessa mikään firma näitä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎