Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30:iin sähköflekti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [Riku]
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 499
    • Pirkkala

    e30:iin sähköflekti?

    Elikkä, tarkoituksena olisi heivata toi visko pois, ja laittaa sinne sähköflekti tilalle.
    Mallilla ei ole väliä, että onko pari pienempää flektiä, tai yksi iso. Se tulee automaatti, sekä nappi ohjauksella. Mutta, mistä autosta saisi helposti sovitettavan sähköflektin. Jos joku on noita omiinsa laitellut, niin olisin kiitollinen jos kertoisi vaikka että mistä autosta flekti on otettu, ja millaisia patentteja sen kiinnitykselle tehtiin? Auto on siis m20b25 koneella.
  • [biohazard]
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 255
    • kiuruvesi

    #2
    Originally posted by [Riku] View Post
    Elikkä, tarkoituksena olisi heivata toi visko pois, ja laittaa sinne sähköflekti tilalle.
    Mallilla ei ole väliä, että onko pari pienempää flektiä, tai yksi iso. Se tulee automaatti, sekä nappi ohjauksella. Mutta, mistä autosta saisi helposti sovitettavan sähköflektin. Jos joku on noita omiinsa laitellut, niin olisin kiitollinen jos kertoisi vaikka että mistä autosta flekti on otettu, ja millaisia patentteja sen kiinnitykselle tehtiin? Auto on siis m20b25 koneella.
    minulla olisi just sama projekti mielessä(sama moottori kyseessä)

    Comment

    • Hebbu ///M3
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 1627
      • Dallas

      #3
      morrooo

      E30 m20b20:piin otin 99 saabista flektin kehyksineen ja laitoin munuaisten ja jäähytimen väliin. Sellasesta helposti taipuvasta peltikiskoista jossa oli reikiä tein henkselit jolla sain puhaltimen pysyyn paikollaan.
      Sotkamo Connection

      Comment

      • [Riku]
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 499
        • Pirkkala

        #4
        Oliko se saabin flekti sitten puhaltavaa mallia? Tuokin on hyvä tietää että mikä flekti on laitettu millekkin puolelle Itse ajattelin uudehkon volvon flektiä, sellainen olisi nyt kohtuulliseen rahaan saatavilla. Se vain on imevää mallia, ja pitäisi asentaa syylärin "taakse" ja visko pois, pitäisi myös purkaa vähän että saa
        asennustilaa. Volvon flektin "kuorta" tarvitsisi hiukan modata, koska se on kohtuullisen paljon leveämpi kuin syylärini. Kiinnikkeitä olen nyt pähkäillyt siihen. Jos jollain on kuvia omista, tai muiden toteutuksista niin laittakaa ihmeessä esille

        Comment

        • muuris
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 3501
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by [Riku] View Post
          Elikkä, tarkoituksena olisi heivata toi visko pois, ja laittaa sinne sähköflekti tilalle.
          Mallilla ei ole väliä, että onko pari pienempää flektiä, tai yksi iso. Se tulee automaatti, sekä nappi ohjauksella. Mutta, mistä autosta saisi helposti sovitettavan sähköflektin. Jos joku on noita omiinsa laitellut, niin olisin kiitollinen jos kertoisi vaikka että mistä autosta flekti on otettu, ja millaisia patentteja sen kiinnitykselle tehtiin? Auto on siis m20b25 koneella.
          Tämä nyt on taas lähes vittuilua, mutta miksi haluat ehdottomasti nähdä vaivaa flektin laittamisessa? Uusi viskokytkin ei ole kummoisen hintainen ja ajaa asiansa paremmin kuin hyvin. Jos lämpöjen kanssa on ongelmia niin vikaa kannattaa hakea jostain muualta (jos visko siis ehjä).
          E30 325iX '86
          Instagram

          Comment

          • [Riku]
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 499
            • Pirkkala

            #6
            No niinno. Ei se visko maksakkaan, eikä siitä tässä ole kyse. Auton lämmöt pysyvät hyvin kurissa, mutta tuppaavat nousemaan kaupungin ruuhkissa, ja kumia polttaessa. Monet ovat kehuneet flektin auttaneen noihin ongelmiin, joten sen takia haluan nähdä vaivaa sen asennuksessa. Nykyään kun joutuu auttamaan sisätilanlämmittimellä ruuhkassa, mikä taas ei ole mukavaa kun autossa on valmiiksi lämmin, ikkunat auki. En ymmärrä mikä siinä viskossa on niin hienoa että sitä pitäisi säästää jos kuulemani mukaan parempikin ratkaisu on. Voin tietysti olla väärässä, ja flekti ei auta sen paremmin.

            Comment

            • Tonton
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 9101
              • Raisio

              #7
              itseäkin kiinnostaisi kyseinen homma joten inffoo vaan reilusti kehiin
              Last edited by Tonton; 02-10-2016, 09:54.
              sigpic
              M-B Vito -22
              Transit Custom -18
              Yamaha vx ho cruiser -22
              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
              [email protected]

              Comment

              • reddewil
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 3015
                • West Coast

                #8
                Itsellä e36:ssa e46:n flekti. Asensin ennen syylärin etupuolella olleen mallin syylärin takapuolelle siihen tuulitunneliin ja hyvin tuntuu ilma liikkuvan eikä lämpöjen kanssa ole ongelmia. Kuvia asennuksesta ei ole, mutta helppohan se on alkaa soveltamaan kun hilut on käsissä! Tällä hetkellä puhallin on releen takana jota ohjaan kytkimellä, lämpötilaohjattu kytkin odottaa asennusta.
                ...

                Comment

                • next
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2007
                  • 44

                  #9
                  Sain itselle tiedon että esim hämeenlinnassa hämeen autosähköstä löytyy erilaisia flektejä ja jopa todella halvalla ja isoja/matalia(30€--->)

                  Haen sieltä perjantaina osat ja anturin samasta paikasta ja firmasta alumiiniprofiilia jolla tulee kiinni.

                  Imevän mallin ajattelin laittaa kun se sinne mahtuu.

                  Comment

                  • Juubi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 999

                    #10
                    Olisikohan kuitenkin helpointa ja halvinta korjata se visko? Viskon kun täyttää uudestaan silikoniöljyllä niin johan pysyy taas lämmöt kurissa. Asiaa viskon korjauksesta löytyy kyllä haulla.

                    Comment

                    • kuukankorpi
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2004
                      • 634

                      #11
                      Laitetaan nyt kun kysytään.Joskus takavuosina laitoin m40 motilla varustettuun e30:seen gsi:kadetin flektin kun semmoinen sattui nurkissa pyörimään,sopi lähes heittämällä paikalleen eikä tarvinnut isompia patentteja.Oli muistaakseni imevää mallia,joten sopivuudesta kutoskoneisiin ei tietoa.

                      Comment

                      • next
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2007
                        • 44

                        #12
                        Se visko ei kuitenkaan ole mun mieleen vaikka kuin olis paree. Se hukkaa tehoa(joo vaivaiset 5hp mutta silti) ja tälläkin hetkellä on taas öljyt ulkona/leikannu osaksi kiinni niin jää lämmöt aika alas.

                        Huutavat hullut romiksellakin 120€ ja kun sähköisen saan kiinni alle 50€ niin sen laitan ellei joku ehjää viskoa siipineen myy mulle kohtuu hinnalla ennen lauantaita.

                        Comment

                        • muuris
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 3501
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by [Riku] View Post
                          Auton lämmöt pysyvät hyvin kurissa, mutta tuppaavat nousemaan kaupungin ruuhkissa, ja kumia polttaessa.
                          Eihän ne silloin pysy kurissa, jos visko on ehjä niin sulla on vikaa muualla, ja se ei korjaannu vaikka flektin laitatkin. Älä korjaa oireita, vaan korjaa se varsinainen vika. Maantieajossa ei tarvitse mitään ropelia, joten ihan tavallista että viallisellakin jäähdytysjärjestelmällä lämmöt on ok.

                          Nimim. kokemusta on. Entisessä oli visko ja flekti, otin viskon pois ja jätin vain flektin varaan. Toiminta ei taatusti ainakaan parantunut. Se visko on ehjänä oikein hyvä ja toimiva ratkaisu, ja saa sen halvemmallakin (juuri nyt en muista mistä, mutta etsivä löytää, esim autoteile.cc on halpoja osia).

                          Siitä tehohäviöstä, ei se flektikään ilmaiseksi pyöri, kun se haukkaa enemmän virtaa niin vastaavasti laturi kuormittaa konetta enemmän...
                          E30 325iX '86
                          Instagram

                          Comment

                          • TomiK
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2007
                            • 125

                            #14
                            Originally posted by muuris View Post
                            Siitä tehohäviöstä, ei se flektikään ilmaiseksi pyöri, kun se haukkaa enemmän virtaa niin vastaavasti laturi kuormittaa konetta enemmän...
                            Miten on? Kun liike muutetaan laturissa sähköksi, on häviöitä. Kun sähkö muutetaan takaisin liikkeeksi (propelin moottori) syntyy taas häviöitä. Eli eikö samalla ilmamäärällä sähköflektin pitäisi kuluttaa periaatteessa enemmän tehoa koneesta?

                            Comment

                            • ari.kivinen
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2004
                              • 51
                              • Kylmäkoski

                              #15
                              Flekteistä

                              Näinhän se käytännössä menisi, eli jos samaa tehoa havitellaan sähköflektillä kuin viskolla niin enemmän energiaa siihen kuluu jos häviöt lasketaan. Tuskin sähköflektit ihan niin tehokkaita on kun visko on, mutta jos haluaa jatkuvalla syötöllä/jälkikäyttöä flektillä niin aikas vaikea on viskolla toteuttaa. Itsellä puhallinpeli tulossa ja flekti vaihtumassa sähköiseen, saa jäähdytyksen pelaamaan jossain määrin koneen ollessa sammuksissa.
                              Fiksun oloisia ohuita sähköflektejä löytyy tarvikkeena motonetistä, nettilistoista en äkkiseltään löytänyt mutta hyllyssä on ainakin ollut pirkkalan myymälässä. Kokemuksesta voi sanoa että calibran flekti, vaikka ohut onkin, ei saa e30 keullalle menemään

                              -ari
                              -ei riemulla rajaa kun on päästään vajaa-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎