Motonet:stä saa sähköflektin hintaan 50ekee ja on joku n.300mm ja itellä meni nakkaamalla syylärin ja munuaisten väliin. Ylhäältä laitoin syylärin kiinnikkeisiin kiinni ja alhaalta runkopalkkiin..
e30:iin sähköflekti?
Collapse
X
-
Jäähdyttäjän flekti puhaltimet- Puhaltavia ja imeviä malleja.
- Todella vähän tilaa vievä tehokas malli.
- 330 mm hinta 100 e.
E30 320i -86 r.i.p
E30 325i -89 projekti
"Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille iikenteen pakanoille ja vääräoppisille"
Comment
-
itse laitoin motonetin sähköflektin, kokoa en muista, mutta sopi suoraan 325i syyläriin. vesipumpun ja syylärin väliin. on mallia imevä ja toimii erittäin hyvin. lämmöt pysyy kurissa kuumallakin kelillä. ehjä visko varmasti toimii hyvin, mutta itsellä ei muuta kuin huonoja kokemuksia, eikä autokaan kuulosta vanhalta vollelta!BMW E30
MB
Comment
-
-
Jess nyt tuli flektin laitto ajankohtaiseksi. Porasi meinaan syyläristä läpi tuo hiton visko.
Ihme että pääsin edes himaan asti kun oli aika mukava vuoto alalaidassa.
Olipas muutenkin varsinainen operaatio....eli uusi jäähdytin oli jostain vanhasta 520i mallista mutta siis ei kauhean vanha koko jäähdytin. Samalla laitoin sen sähköflektin sinne, no eikös vaan sitten lämmittyään murentunut koko yläpääty siitä jäähdyttimestä :think outoa koska oli kuitenkin hyväkuntoinen kapine kyseessä.
Muovi on pilalle mennyt jostain syystä(öljyt/vedet olleet ehkä sekaisin?)
Hmmm tuli tenkkapoo kun eihän mulla ole tietenkään uutta sinne enää ja huomenna autolle tarve, hiukan tuumailua ja awot.
Onhan se hiukan kuin kirosana bemarissa mutta nyt siinä on kunnon jäähdytin japanilaisestano okei olisko toi korealainen(hyundai pony)
Toimii ja on jopa tehokkaampi kuin entiset ja sähköflektikin pitää lämmöt kurissa.
Flekti on hämeen autosähköstä(255millinen ja 59€) ja anturi myöskin(87-83 astetta 8€)
Itse olen tyytyväinen kun loppu se "hirnunta" kun viskas lepikkoon sen viskon.
Comment
-
-
Itse ostin motonetista puhaltavan sähköflektin(hintaa abaut 70e unipoint merkkinen) ja tuuppasin e30:pisen syylärin etupuolelle(m30 pata konehuoneessa niin ei mahtunut koneen ja syylärin väliin). Kiinnitys onnistui näppärästi m20b25 vakio syylärin ylä ja ala reunassa oleviin alumiini reunuksiin. Piti lämpöjä kurissa kohtuu hyvin vaikka konehuoneessa siis m30 pannu ja syylärinä ihan 325 vakio kampe.
Nyt paikallaan m535 syyläri ja flekti kiinni rungossa näppärillä lattaraudan pätkillä...E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
Comment
-
-
Tuli tuossa jakopään rempan yhteydessä asennettua sähköflekti. Motonetistä unipoint merkkinen imevä (taisi olla se 330mm). Mahtui vesipumpun ja syylärin väliin jotenkuten, se ei ole aivan keskellä syyläriä vaan joutui ahtauden takia sovittamaan hieman. Kiinnitykset tein oikealle puolelle alumiinistä, joka on syylärissä kiinni. Toiselle puolelle kiinnikkeet laitoin siihen muoviin mikä on syylärin edessä, munuaisten takana. Kuvia voin haluaville ottaa.
Comment
-
-
Kysytäämpäs mielenkiinnosta:
Mihin pistit ja minkä anturin tuota varten?
Itsellä termostaatti kopassa ja joku bmw kutoskoneen anturi, ainakin motonetin tuotekoodin mukaan... lähtee aavistuksen liian aikaisin puhaltamaan, eli käytännössä viisarin verran yli puolen välin...E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
Comment
-
-
100 audiin saa motonetistä kahdenlaisia antureita (asteiden mukaan)
jos niitä pystyy hyödyntämään. audissa ne on syylärin kyljessä kiinnisigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Mulla oli m10 koneisessa joskus sähköflekti ja anturi ylävesiletkussa. Asteita en muista, mut flekti lähti pyörimään kun lämmöt nousi viisarin verran yli puolenvälin, ja flekti sammui kun lämmöt laski puolivälin alle. Anturi oli muistaakseni datsun cherrystä. Pitää vilkaista ne asteet vielä jos on anturi tallessa.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Post100 audiin saa motonetistä kahdenlaisia antureita (asteiden mukaan)
jos niitä pystyy hyödyntämään. audissa ne on syylärin kyljessä kiinni
Comment
-
-
Itse laitoin joskus kauan sitten 325:een unipoint merkkisen syylärin etupuolelle, koska ei mahtunut takapuolelle..sitten ylävesiletkuun laitoin anturin 75asteisen ja tuntu et lähti pyöriin liian helposti olis saanu laittaa vähä suuremman..ja oli parempi ku visko, tuli kierros herkempi ja puhalti paremmin...Lamborghini Gallardo
Ex:
F87 M2
F82 M4
F15 X5M50d
F31 330d
E60 M5
E46 M3
E63 645ci
E60 530d -07 M5D satinwhite
E36 M3 Turbo
E30 325 cäbi -92
Comment
-
-
Mulla olis tossa iso sähköflekti(imevää mallia) pyörimässä nurkissa ja aattelin että vois sitä tossa e30:ssä hyödyntää. Tuossa termarikotelossa olis varmaan toi ilmaruuvinpaikka ihan sopiva paikka anturille, mutta minkämoisilla asteluvuilla varustetun anturin tuohon paikkaan laittaisi? Lisäksi aattelin ihan käsikäyttösen kytkimen laittaa lisäksi.
Edit. Tulipahan vielä mieleen semmonen, että kuinkahan paksu puhallin tuohon mahtuu, kun ei ole mikään ihan ohuimmasta päästä tuo minun puhallin.Last edited by Dr^Mayhem; 04-11-2007, 17:19.
Comment
-
-
Eka anturi itsellä oli alavesi letkussa heti siinä kotelon luona ja 90 asteinen on ainakin liian kuuma. Meinaa keittää sillä.
Jos pistät termarikoteloon suoraan niin toi 90 asteinen vois olla hyväkin.
Nyt on jäähdyttimessä suoraan oleva itsellä ja on 80 asteinen ja on just passeli.
Pysyy ylävesiletkusta mitattuna lämmöt 80 ja 90 asteen välillä.
Comment
-
-
Milläs tuon viskon/flektin saa tuosta keulalta irti, kun en moisia ikinä ole irrottamaan joutunut. Pääsis sovittelemaan tuota sähköistä mallia sinne. Tuo sähköinen on siis melko järeä, peräisin uudehkosta isosta volvosta ja imevää mallia.
Elikkäs tuommoinen http://tacomaterritory.com/wiki_images/c/cc/8649634.jpg
Paksuutta on noin 7cm tuollaisenaan, mahdollisesti joutuu siis muokkaamaan tuota jotenkin tai hommaamaan toisen flektin. Ilmeisestihän tuonne m20 koneen eteen ei kauheen paksu puhallin mahdu. Mitenkäs tuon kytkeminen sitten pitääkö olla releohjauksella? Ajattelin tuohon termarikotelon päällä olevaan ilmaruuviin etsiä sopivan lämpökatkaisimen ja lisäksi kabiiniin olisi ihan hyvä saada myös jonkinlainen katkaisin josta puhaltimen saa jatkuvalle syötölle.
Comment
-
Comment