Samaa vikaa täälläkin. Äsken tuli mitattua ja sulakkeiden 21, 22, 23, 24, 27 ja 28 yli on 12v jännitettä. Näin ilmeisesti pitääkin olla, onhan noiden takana hätävilkkua, radiota, ym. Sinänsä hauska juttu löytyi että takalasin lämppärin yli menee kanssa noin 0,03v vaikka cabissä moista härpätintä edes ole.
Mitenkäs saadaan mitattua jokaisen sulakkeen takaata oleva vuotovirta? Prkleen mittarista oli virtamittauksen sulake paskana, joten huomiseen olisi aikaa selvitellä miten tuon saa mitattua.
Akku on kyllä uudehko, alle vuoden, joten siitä ei pitäisi olla kiinni. Mutta kyllä sekin kahden viikon aikana totaalisen tyhjäksi oli mennyt.
Edit: ja tosiaan mittaristoon on vaihdettu akut eikä mitkään valot jää siihen palamaan kun virrat katkaisee. Eli siitä ei pitäisi olla kyse.
BTCF Team Kännissä Alasti
Ex: E30 325 Cab aka rylläysbussi
Samaa vikaa täälläkin. Äsken tuli mitattua ja sulakkeiden 21, 22, 23, 24, 27 ja 28 yli on 12v jännitettä. Näin ilmeisesti pitääkin olla, onhan noiden takana hätävilkkua, radiota, ym. Sinänsä hauska juttu löytyi että takalasin lämppärin yli menee kanssa noin 0,03v vaikka cabissä moista härpätintä edes ole.
Kyllähän cabissakin "takalasin lämmitin" on. Takapenkin selkänojan takana on puhallin ja lämpövastus. Näitä ohjataan omalla erillisellä releellä. Releen sijainnista mulla ei tosin ole tietoa.
Kyllähän cabissakin "takalasin lämmitin" on. Takapenkin selkänojan takana on puhallin ja lämpövastus. Näitä ohjataan omalla erillisellä releellä. Releen sijainnista mulla ei tosin ole tietoa.
No hmm. Mistäköhän hiton reiästä se sitten ilmaa aikoo puhkua, ei ainakaan ole silmään mitään sopivaa reikää osunut mistä voisi lämmintä ilmaa puhallella. PItää varmaan käydä kahtelemassa.
Katohan saatana, löytyhän sieltä pienenpienet reiät mistä tuo voisi hönkiä. Tosin eipä sieltä mitään tullut, eli varmaankin sit flekti paskan tai jotain muuta kivaa.
Oma e30 alkoi kans tyhjentämään akun. Veikkaan että vika on mittaristossa, jonka vaihdoin vähän aikaa sitten. Huoltovalot siinä palaa käydessä, mutten ole katsonut sammuuko ne kun auton sammuttaa. Lisämittari siinä edessä, niin ei automaattisesti huomaa. Perjantaiaamuna lähti käymään kuin palmun alta, tänä aamuna ei jaksanut edes starttia pyöräyttää.
EDIT. Apuvirralla lähti heti käyntiin. Kävin ajamassa muutaman kilometrin lenkin ja pihassa mittailin virrankulutuksen, mittari näytti muistaakseni 0,04mA tai jotain aivan mitätöntä. Auto ei kuitenkaan enää lähtenyt käyntiin. Akussa ei ole vikaa, kokeiltu kahdella, latausjännite reilut 14V.
Kyllähän cabissakin "takalasin lämmitin" on. Takapenkin selkänojan takana on puhallin ja lämpövastus. Näitä ohjataan omalla erillisellä releellä. Releen sijainnista mulla ei tosin ole tietoa.
eikös rele oo siinä puhaltimen vieressä takapenkin takana?
Mittaukset suoritettu.. 0,240A menee virrat poissa virtasta. Sulakkeen 21 otti pois niin jo loppu kulkeminen. Elikäs OBC, radio, ym. siellä sitä noinkin paljon syö. Eikä tuo laturikaan lataa kuin 13.6v jännitteellä, eli jotain häikkää sielläkin prkle.
BTCF Team Kännissä Alasti
Ex: E30 325 Cab aka rylläysbussi
Mittaukset suoritettu.. 0,240A menee virrat poissa virtasta. Sulakkeen 21 otti pois niin jo loppu kulkeminen. Elikäs OBC, radio, ym. siellä sitä noinkin paljon syö. Eikä tuo laturikaan lataa kuin 13.6v jännitteellä, eli jotain häikkää sielläkin prkle.
Virrankulutus ja akun jatkuva tyhjentyminen on tappanu akun -> ei ota enää virtaa kunnolla vastaan. Toinen syy lautausjännitteeseen voi olla tietysti laturin kunto (jännitteensäädin & hiilet).
Niinkuin joku tuolla häläriä jo ehdottikin. Niin mulla oli kerran sama silloisessa jetassa. Ilmeisesti joku oli näppärästi asentanut sen ite, tai muuten vaan paska merkki. Flashpoint merkkinen häläri oli. Sitten kun sen otti käytöstä, niin jo rupes toimimaan.
Virrankulutus ja akun jatkuva tyhjentyminen on tappanu akun -> ei ota enää virtaa kunnolla vastaan. Toinen syy lautausjännitteeseen voi olla tietysti laturin kunto (jännitteensäädin & hiilet).
Hiilet on uudet, jännitteensäätimen kunnosta ei ole tietoa. Pitää nyt vain yrittää tuossa laturissa tuota elvyttää, eipä se ole kuin kerran totaalisen tyhjäksi päässyt. Muuten on riittänyt ihan 10-30min lataus että jaksaa auton tulille hyräyttää. Paskanahan se toki voi olla..
BTCF Team Kännissä Alasti
Ex: E30 325 Cab aka rylläysbussi
Mulla ihan sama vika -87 E30:ssä.
Aikanaan eivät korjaamollakaan osanneet äkkiseltään sanoa muuta syytä kuin huoltovalot, vaikka aika yleinen ongelma näyttää olevan.
Oon ratkaissut tilanteen ottamalla akun irti aina yöksi ja hyvin toimii
Yksinkertainen ratkaisu:
- Irroita yksi kerrallaan sulakkeen irti
- Mittaa yleismittarilla virta alueella sulakkeen paikalta kulkeeko siinä virtaa
- Kun löytyy missä on kulutusta, tarkistamaan KO laitte minkä takia se kuluttaa virtaa
Akunnavan irroitus ei ole ratkaisu vaan hölmöilyä pahimmassa tapauksessa siel on oikosulku jossain ja palaa kokopaska
Itselläni paloi aikanaan e30 ja e28 aina huoltovalot eikä akku tyhjentyny ikinä niiden takia.
Yksinkertainen ratkaisu:
- Irroita yksi kerrallaan sulakkeen irti
- Mittaa yleismittarilla virta alueella sulakkeen paikalta kulkeeko siinä virtaa
- Kun löytyy missä on kulutusta, tarkistamaan KO laitte minkä takia se kuluttaa virtaa
Akunnavan irroitus ei ole ratkaisu vaan hölmöilyä pahimmassa tapauksessa siel on oikosulku jossain ja palaa kokopaska
Itselläni paloi aikanaan e30 ja e28 aina huoltovalot eikä akku tyhjentyny ikinä niiden takia.
Joo, voit olla oikeassa ettei kyseessä ehkä paras ratkaisu.
Ollaan vitsailtu että samalla toimii "köyhän miehen ajonestona"
Comment