Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 tyhjentää akun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RiteCo
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 97
    • Harjamäki

    #16
    Akun kennot varistuneet

    Double
    Last edited by RiteCo; 02-09-2007, 22:38. Reason: Double
    -x-x-x-x-x-x-x-x-

    MFG RiteCo


    W211 and 944

    ex E21, ex E30, ex E39

    Comment

    • lastus
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 746
      • Vantaa

      #17
      Samaa vikaa täälläkin. Äsken tuli mitattua ja sulakkeiden 21, 22, 23, 24, 27 ja 28 yli on 12v jännitettä. Näin ilmeisesti pitääkin olla, onhan noiden takana hätävilkkua, radiota, ym. Sinänsä hauska juttu löytyi että takalasin lämppärin yli menee kanssa noin 0,03v vaikka cabissä moista härpätintä edes ole.

      Mitenkäs saadaan mitattua jokaisen sulakkeen takaata oleva vuotovirta? Prkleen mittarista oli virtamittauksen sulake paskana, joten huomiseen olisi aikaa selvitellä miten tuon saa mitattua.

      Akku on kyllä uudehko, alle vuoden, joten siitä ei pitäisi olla kiinni. Mutta kyllä sekin kahden viikon aikana totaalisen tyhjäksi oli mennyt.

      Edit: ja tosiaan mittaristoon on vaihdettu akut eikä mitkään valot jää siihen palamaan kun virrat katkaisee. Eli siitä ei pitäisi olla kyse.
      BTCF Team Kännissä Alasti
      Ex: E30 325 Cab aka rylläysbussi

      Comment

      • Nipsu
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 202
        • Tampere

        #18
        Originally posted by lastus View Post
        Samaa vikaa täälläkin. Äsken tuli mitattua ja sulakkeiden 21, 22, 23, 24, 27 ja 28 yli on 12v jännitettä. Näin ilmeisesti pitääkin olla, onhan noiden takana hätävilkkua, radiota, ym. Sinänsä hauska juttu löytyi että takalasin lämppärin yli menee kanssa noin 0,03v vaikka cabissä moista härpätintä edes ole.
        Kyllähän cabissakin "takalasin lämmitin" on. Takapenkin selkänojan takana on puhallin ja lämpövastus. Näitä ohjataan omalla erillisellä releellä. Releen sijainnista mulla ei tosin ole tietoa.

        Comment

        • lastus
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 746
          • Vantaa

          #19
          Originally posted by Nipsu View Post
          Kyllähän cabissakin "takalasin lämmitin" on. Takapenkin selkänojan takana on puhallin ja lämpövastus. Näitä ohjataan omalla erillisellä releellä. Releen sijainnista mulla ei tosin ole tietoa.
          No hmm. Mistäköhän hiton reiästä se sitten ilmaa aikoo puhkua, ei ainakaan ole silmään mitään sopivaa reikää osunut mistä voisi lämmintä ilmaa puhallella. PItää varmaan käydä kahtelemassa.

          Katohan saatana, löytyhän sieltä pienenpienet reiät mistä tuo voisi hönkiä. Tosin eipä sieltä mitään tullut, eli varmaankin sit flekti paskan tai jotain muuta kivaa.
          Last edited by lastus; 03-09-2007, 15:06.
          BTCF Team Kännissä Alasti
          Ex: E30 325 Cab aka rylläysbussi

          Comment

          • t8
            Bimmer Rookie
            • Mar 2003
            • 62

            #20
            Oma e30 alkoi kans tyhjentämään akun. Veikkaan että vika on mittaristossa, jonka vaihdoin vähän aikaa sitten. Huoltovalot siinä palaa käydessä, mutten ole katsonut sammuuko ne kun auton sammuttaa. Lisämittari siinä edessä, niin ei automaattisesti huomaa. Perjantaiaamuna lähti käymään kuin palmun alta, tänä aamuna ei jaksanut edes starttia pyöräyttää.

            EDIT. Apuvirralla lähti heti käyntiin. Kävin ajamassa muutaman kilometrin lenkin ja pihassa mittailin virrankulutuksen, mittari näytti muistaakseni 0,04mA tai jotain aivan mitätöntä. Auto ei kuitenkaan enää lähtenyt käyntiin. Akussa ei ole vikaa, kokeiltu kahdella, latausjännite reilut 14V.
            Last edited by t8; 03-09-2007, 18:50.

            Comment

            • conna
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 324

              #21
              Originally posted by Nipsu View Post
              Kyllähän cabissakin "takalasin lämmitin" on. Takapenkin selkänojan takana on puhallin ja lämpövastus. Näitä ohjataan omalla erillisellä releellä. Releen sijainnista mulla ei tosin ole tietoa.

              eikös rele oo siinä puhaltimen vieressä takapenkin takana?
              %

              Comment

              • lastus
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 746
                • Vantaa

                #22
                Mittaukset suoritettu.. 0,240A menee virrat poissa virtasta. Sulakkeen 21 otti pois niin jo loppu kulkeminen. Elikäs OBC, radio, ym. siellä sitä noinkin paljon syö. Eikä tuo laturikaan lataa kuin 13.6v jännitteellä, eli jotain häikkää sielläkin prkle.
                BTCF Team Kännissä Alasti
                Ex: E30 325 Cab aka rylläysbussi

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6707
                  • PK-seutu

                  #23
                  Originally posted by lastus View Post
                  Mittaukset suoritettu.. 0,240A menee virrat poissa virtasta. Sulakkeen 21 otti pois niin jo loppu kulkeminen. Elikäs OBC, radio, ym. siellä sitä noinkin paljon syö. Eikä tuo laturikaan lataa kuin 13.6v jännitteellä, eli jotain häikkää sielläkin prkle.
                  Virrankulutus ja akun jatkuva tyhjentyminen on tappanu akun -> ei ota enää virtaa kunnolla vastaan. Toinen syy lautausjännitteeseen voi olla tietysti laturin kunto (jännitteensäädin & hiilet).
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • torant
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2002
                    • 213

                    #24
                    Niinkuin joku tuolla häläriä jo ehdottikin. Niin mulla oli kerran sama silloisessa jetassa. Ilmeisesti joku oli näppärästi asentanut sen ite, tai muuten vaan paska merkki. Flashpoint merkkinen häläri oli. Sitten kun sen otti käytöstä, niin jo rupes toimimaan.

                    Comment

                    • lastus
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 746
                      • Vantaa

                      #25
                      Originally posted by pyroz View Post
                      Virrankulutus ja akun jatkuva tyhjentyminen on tappanu akun -> ei ota enää virtaa kunnolla vastaan. Toinen syy lautausjännitteeseen voi olla tietysti laturin kunto (jännitteensäädin & hiilet).
                      Hiilet on uudet, jännitteensäätimen kunnosta ei ole tietoa. Pitää nyt vain yrittää tuossa laturissa tuota elvyttää, eipä se ole kuin kerran totaalisen tyhjäksi päässyt. Muuten on riittänyt ihan 10-30min lataus että jaksaa auton tulille hyräyttää. Paskanahan se toki voi olla..
                      BTCF Team Kännissä Alasti
                      Ex: E30 325 Cab aka rylläysbussi

                      Comment

                      • -meri-
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 31
                        • Hki

                        #26
                        Mulla ihan sama vika -87 E30:ssä.
                        Aikanaan eivät korjaamollakaan osanneet äkkiseltään sanoa muuta syytä kuin huoltovalot, vaikka aika yleinen ongelma näyttää olevan.
                        Oon ratkaissut tilanteen ottamalla akun irti aina yöksi ja hyvin toimii

                        Comment

                        • Scitso
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 2816
                          • Kuusankoski

                          #27
                          Yksinkertainen ratkaisu:
                          - Irroita yksi kerrallaan sulakkeen irti
                          - Mittaa yleismittarilla virta alueella sulakkeen paikalta kulkeeko siinä virtaa
                          - Kun löytyy missä on kulutusta, tarkistamaan KO laitte minkä takia se kuluttaa virtaa

                          Akunnavan irroitus ei ole ratkaisu vaan hölmöilyä pahimmassa tapauksessa siel on oikosulku jossain ja palaa kokopaska

                          Itselläni paloi aikanaan e30 ja e28 aina huoltovalot eikä akku tyhjentyny ikinä niiden takia.
                          E34 525i Touring -96 "Iris"
                          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                          E61 530d Touring -04

                          ex. E39 520ia Touring -98
                          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                          ex. E28 520i -82

                          Comment

                          • -meri-
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2007
                            • 31
                            • Hki

                            #28
                            Originally posted by Scitso View Post
                            Yksinkertainen ratkaisu:
                            - Irroita yksi kerrallaan sulakkeen irti
                            - Mittaa yleismittarilla virta alueella sulakkeen paikalta kulkeeko siinä virtaa
                            - Kun löytyy missä on kulutusta, tarkistamaan KO laitte minkä takia se kuluttaa virtaa

                            Akunnavan irroitus ei ole ratkaisu vaan hölmöilyä pahimmassa tapauksessa siel on oikosulku jossain ja palaa kokopaska

                            Itselläni paloi aikanaan e30 ja e28 aina huoltovalot eikä akku tyhjentyny ikinä niiden takia.
                            Joo, voit olla oikeassa ettei kyseessä ehkä paras ratkaisu.
                            Ollaan vitsailtu että samalla toimii "köyhän miehen ajonestona"

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎