Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 venttiilien säätö->säksätys jatkuu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rale
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 1482
    • Porvoo

    #31
    Originally posted by mankku80 View Post
    Mulla on m20b20 (vm90)kone ja nätisti käy.Kone ajettu 2280000tkm ja normaalit huollot oon aina tehnyt.Ei kuulu edes tyhjäkäynnillä mitään kauheeta ääntä venttiileistä ihan semmonen normaali ääni.En tiedä onko sitten kone niin timmissä kunnossa vai mistä johtuu että mulla ei ole noita samoja ongelmia.Nytt se varmaan rupee pitää semmoista vit... moista ääntä kun menin tänne kirjoittelemaan

    Kyllä ei juu, ei hätää jos yli 2-Miljoonaa rullattu normihuolloilla, niin tuskin yht-äkkiä enää rupee pitää vit..moista ääntä.

    Comment

    • mankku80
      Newbiemmer
      • Dec 2006
      • 19

      #32
      Originally posted by Rale View Post
      Kyllä ei juu, ei hätää jos yli 2-Miljoonaa rullattu normihuolloilla, niin tuskin yht-äkkiä enää rupee pitää vit..moista ääntä.

      Sori tuli 1 nolla liikaa

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        #33
        Ei tuo omakaan 230tkm ajettu mitään ihmeellistä räksätystä piä niin kuin yleensä nää kaikki. Tekniikka siis -89 m20b25. Tuotu saksasta 180tkm ajettuna. Edellinen omistaja oli aina säädättänyt venttiilivälykset heti kun oli ruennut säksättämään. Itse ajanut nyt vajaat 20tkm ja on ruennu pikkasen säksätystä kuuluun-->välykset pitäs säätää. Eli riiippuu ihan siitä millä mielenkiinnolla noita on auton aikaisemmat omistajat jaksaneet säätää kohilleen kun ovat ruenneet säksättämään ja minkälaisilla öljyillä on ajettu.

        Comment

        • ankero
          Bimmer Rookie
          • Dec 2007
          • 40

          #34
          eli esim kunnon kansiremppa tehty, sellasen vois ostaa. komee toi sun bimme

          Comment

          • Make H.
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1278
            • Kokkola

            #35
            Originally posted by ankero View Post
            eli esim kunnon kansiremppa tehty, sellasen vois ostaa. komee toi sun bimme
            Huoletta voi ostaa vaikkei oliskaan, kunhan on vaan säädetty välykset aina ajallaan ja kuulehaan sen sitten kun käy katsomassa että kuinka säksättää ja mitäpä se pieni säksätys nyt haittaa ees?

            Kiitos kiitos

            Comment

            • ankero
              Bimmer Rookie
              • Dec 2007
              • 40

              #36
              eihä se mitää haittaa

              Comment

              • Erska
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 439
                • Tuusula

                #37
                En sit tiiä pitääkö kaikilla paikkaansa mut oon kuullu useita M20B20 koneita mitkä käy ihan helkkarin nätisti ja hijaisesti. ja sit taas M20B25 moottorit käyvät paljon karkeammin ja säksätellen... liekkö B20 koneille annetaan vähemmän kenkää kun tiedetään jo että niissä ei ole voimaa...
                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                Comment

                • Flart
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 433
                  • Pilkanmaa

                  #38
                  kaverin 525i m20b25 moottorissa rallatti venat aivan helvetisti, rupesin säätämää niitä, säädöt oli 0.25mm kylmänä, mut öljyputki nokan yläpuolella oli vääntynyt ja ilmeisesti öljy ei päässyt nokalle asti, pelkällä öljyputken vaihdolla nakutus loppui lähes kokonaan... :think
                  Nykyiset.
                  Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).

                  Entiset.
                  Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #39
                    Originally posted by Flart View Post
                    kaverin 525i m20b25 moottorissa rallatti venat aivan helvetisti, rupesin säätämää niitä, säädöt oli 0.25mm kylmänä, mut öljyputki nokan yläpuolella oli vääntynyt ja ilmeisesti öljy ei päässyt nokalle asti, pelkällä öljyputken vaihdolla nakutus loppui lähes kokonaan... :think
                    Itsellä on 100% ehjät kamat yläkerrassa, koneen kasauksen jälkeen piti oikeilla välyksilläkin hivenen ääntä, pesin ultralla ton putken niin hiljeni hieman, pakko se oli lopulta uskoa, että voi olla niin saatanan kovaääniset suuttimet... korvalla ja sormella verraten 5. sylinterin suutin sykkii samaan tahtiin kuin säksätys kuuluu.

                    Piruttaan voisi ihan koe mielessä vaihtaa ensin vain tuo 5. pytyn suuttimen ja vertailla.
                    Olli.

                    Comment

                    • ZoMbiE
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 2583
                      • Lohja, Virkkala

                      #40
                      Originally posted by Rocla View Post

                      Piruttaan voisi ihan koe mielessä vaihtaa ensin vain tuo 5. pytyn suuttimen ja vertailla.
                      Pitäää muuten ihan sairaan kovaa ääntä noi suuttimet, oma hiljeni lähes äänettömäksi (säksätyksen osalta), kun vaihdoin nuo M50:n suuttimet

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #41
                        Originally posted by ZoMbiE View Post
                        Pitäää muuten ihan sairaan kovaa ääntä noi suuttimet, oma hiljeni lähes äänettömäksi (säksätyksen osalta), kun vaihdoin nuo M50:n suuttimet
                        M50b20 suuttimet oottais tossa asennusta, ei vaan saa aikaiseksi.
                        Olli.

                        Comment

                        • naukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1222
                          • Jyväskylä

                          #42
                          Moottori kuin moottori säksättää jos imuvenoille laitetaan 0.25 välyksiä. Monesti halutaan antaa samat välykset imu- ja pakovenoille koska tee-se itse säätäjät kuitenkin sekoittavat venttiilit keskenään. Omalla vastuulla voi napata kympin pois imuvenojen välyksestä ja nauttia lämpöisenäkin suht hiljaisesta moottorista, se on kuitenkin melkoisen varmaa että moottorissa kuin moottorissa pakoventtiilit käyvät kuumempina kuin imut ja optimaaliset välykset eivät ole kummallekin samat elleivät venttiilit ole reilusti erimittaisia.

                          Ja toki liian pienillä imuvälyksilläkin voi polttaa venttiilit eli jos epäilyttää niin ei kannata kokeilla, itsellä ei ole ikinä ollut ongelmia mutta se ei takaa mitään. Ainakin Nissanin ja Fordin OHC:t toimi hyvin noin 0.15 imuvälyksillä, 0.25 välyksillä ääni on tyypillinen kivimurskaamo.

                          Comment

                          • Jasu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 2110
                            • Tampere / Isojoki

                            #43
                            Eilen pistin 0.30 välykset ja on edelleen hiljainen. Onkohan siinä sitten jotain vikaa.
                            Volvo S80 V8
                            Mercedes C250d
                            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                            Comment

                            • naukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1222
                              • Jyväskylä

                              #44
                              Originally posted by Jasu View Post
                              Eilen pistin 0.30 välykset ja on edelleen hiljainen. Onkohan siinä sitten jotain vikaa.
                              Välykset onkin parempi säätää lämpöiseen moottoriin, tuo 0.30 välys lämpöiselle koneelle on yleensä reilusti pienempi välys kuin 0.25 kylmälle, kylmän moottorin välykset tupataan antamaan vähän varman päälle.

                              Comment

                              • ZoMbiE
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2003
                                • 2583
                                • Lohja, Virkkala

                                #45
                                Originally posted by naukkis View Post
                                Välykset onkin parempi säätää lämpöiseen moottoriin, tuo 0.30 välys lämpöiselle koneelle on yleensä reilusti pienempi välys kuin 0.25 kylmälle, kylmän moottorin välykset tupataan antamaan vähän varman päälle.
                                Tuo 0,25 molemmille KYLMÄNÄ taitaa kuitekin löytyä ihan BMW:n tehtaan omasta kirjasta myös, eikä ainakaan oma kone ole sillä jäänyt metelöimään, kun koneessa on kaikki kunnossa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎