Venttiilien säätö
Olen säätänyt näitä symmetrisesti rakennettuja koneita niin että, pyöritän esim. takaa ensimmäisen venttiilin auki-asentoon, jonka jälkeen toisesta päästä säädän vastaavan venttiilin.Yleensä ne on peilikuvina keskeltä moottoria. Näissä parillisissa koneissa se on varmaan helpoin tapa.6-syl. 1-6, 2-5,3-4 4-syl 1-4, 2-3.
Näin käyn läpi koko koneen. Tosin siinä on yleensä tullut säädettyä kaksikin venttiiliä samalla käännöllä. Varmempaa kuitenkin tehdä yksi kerrallaan. Ei tarvitse katsoa muuta kuin venttiileitä. Parittoman määrän sylintereitä sisältävät koneet ovat eri juttu.
Vielä kun jaksaa opetella välysmitan oikean käytön. Eli työntämään samalla voimalla joka kerralla. Eikä se ihan heittämällä saa mennä, kokeilemalla oppii. Venttiilikoneiston kuluneisuuden tarkastus samalla tehtävä, koska ne vaikuttavat välyksiin.
Olen säätänyt näitä symmetrisesti rakennettuja koneita niin että, pyöritän esim. takaa ensimmäisen venttiilin auki-asentoon, jonka jälkeen toisesta päästä säädän vastaavan venttiilin.Yleensä ne on peilikuvina keskeltä moottoria. Näissä parillisissa koneissa se on varmaan helpoin tapa.6-syl. 1-6, 2-5,3-4 4-syl 1-4, 2-3.
Näin käyn läpi koko koneen. Tosin siinä on yleensä tullut säädettyä kaksikin venttiiliä samalla käännöllä. Varmempaa kuitenkin tehdä yksi kerrallaan. Ei tarvitse katsoa muuta kuin venttiileitä. Parittoman määrän sylintereitä sisältävät koneet ovat eri juttu.
Vielä kun jaksaa opetella välysmitan oikean käytön. Eli työntämään samalla voimalla joka kerralla. Eikä se ihan heittämällä saa mennä, kokeilemalla oppii. Venttiilikoneiston kuluneisuuden tarkastus samalla tehtävä, koska ne vaikuttavat välyksiin.
Comment