Onkos noissa joku vakiopaikka mistä noi takasähkölasit pettää? Kuskinpuoleinen takalasi toimi vielä vähän aikaa sitten, mutta moottori kuulosti siltä, kuin vetelisi viimeisiin. Narisevalta/vaivalloiselta kuulosti. Vänkärin puolella takasivulasi ei ole minun aikana toiminut ollenkaan. Moottorit kyllä naksuu, kun nappeja painaa, että ilmeisesti virtaa menee?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 takasähkölasit ei toimi?
Collapse
X
-
e36 vaivalloisesti nousevat ja laskevat lasit alkoivat pelittämään puhdistus ja rasvausoperaation jälkeen itselläni. Kuivunut ja likaantunut mekanismi saattaa joskus olla niin raskas yhdistelmä ettei moottori enään yksinkertaisesti jaksa liikuttaa laseja mihinkään suuntaan vaan jää napsumaan pelkästään.Mitä sitä paskalla kun ei oo peltoakaan...
E83 2.0d
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostKäytin ovipahvia pois, mutta en kyllä keksinyt edes kuinka lasi ja lasinnostin saadaan irti toisistaan. :think
Nostin saattaisi mahtua alakautta tulemaan, kun sen vain saisi jotenkin irti lasista.
Ala rulla ainakin pyöri ihan liukkaasti kun kokeilin...
Comment
-
-
Noniin, nyyppäsin mekanismin irti... Kahdella pultilla oli ikkunassa kiinni, toinen melko vittumaisestikin vielä. Rullat luistaa, että tuskin niissä vika. Moottori vain sanoo "naks", kun nappia painaa. Voiko tuo moottoria mitenkään purkaa? Koitin aukoa ruuveja mutta silti vempele pysyy vain yhtenä könttinä, eli ei hellitä...?
Pystyykö tuota moottoria käyttään jotenkin käsin, vaikka siinä ei sitä mahdollisuutta edes ole? Ja onko jollain kikka kolmosta, jolla saada ikkuna pysymään kiinni ilman mekanismia? Ei jaksais tuota rikkinäistä enään takasi paikalleen laittaa.Last edited by zener; 09-10-2007, 12:23.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostNoniin, nyyppäsin mekanismin irti... Kahdella pultilla oli ikkunassa kiinni, toinen melko vittumaisestikin vielä. Rullat luistaa, että tuskin niissä vika. Moottori vain sanoo "naks", kun nappia painaa. Voiko tuo moottoria mitenkään purkaa? Koitin aukoa ruuveja mutta silti vempele pysyy vain yhtenä könttinä, eli ei hellitä...?Last edited by Dualfun; 09-10-2007, 14:35.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
katkaisijat!
Mulla ei toiminut vänkärin etulasi kunnolla. Kunnostin katkaisijan niin sen jälken on toiminut moitteetta.
Lasin nostaminen oli tökkinyt joskus aiemminkin mutta kiinni se menin aina hyvin. Tuntui aivan kuin olisi liimautunut esim tiivisteisiin kiinni välillä kun nosti ylös. Kerran lasi jäi auki eikä liikkunut kuin alaspäin.
Kaverin kans purettiin oviverhoilu pois ja ihmeteltiin että mikä siinä on... Yritin crc:tä ym jos ois kuivunu jumiin. Ei auttanu.
Katkaisijat näytti sisältä aika pahalta, hioin ne kontaktipinnat ja väritin ne pehmeällä lyijykynällä kunnolla.
Tuota lyijyhoitoa (=grafiitti) annoin myös jarruvalokytkimelle joskus, kun tajusin ettei mitkään rasvat auta tuollaisissa kytkimissä. Sen jälkeen ei oo pätkiny ollenkaan.
Comment
-
-
No purin tuon nostimen ihan atomeiksi. Tiiviste oli pettänyt jossain vaiheessa ja kosteus päässyt sisään. Moottorin se ns. "kierretappi" oli aivan ruosteessa ja jumissa... Täytyy pestä koko mekanismi ja ottaa ruosteet pois ja pistää uudet vaseliinit, josko se siitä heräis. Moottori kyllä pyörii, kun on irti.
Kuskinpuolella varmaan sama homma, kun sekin nykyjään mykkä.
Comment
-
-
Putsasin, pesin, hinkkasin ja rasvasin ton nostimen. Pari kertaa jakso nostaa ylös/alas lasin... Sen jälkeen jumi taas. Lienekkö tuo moottori jo niin väsynyt sitten? Miten tuo vaijeri oikea oppisesti punotaan takas tuohon rullalle? Josko sen laitoin väärin. Tosin kädellä pyörittämällä tuntus liukuvan ihan hyvin
Comment
-
Comment