Announcement

Collapse
No announcement yet.

340i??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • visa e36
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 753
    • Järvenpää

    #31
    Mitenkäs mahtaa onnistua tuo M60b30 istua M50b25:n vaihelaatikkoon? vai menisikö helpommaksi ostaa suoraan käypänen laatikko ja muokkaisi tarvittaessa vain kardaania. Rupee kohta löytymään sävelet tuon E36:n kanssa. Sopiva lohko olisi jo 2300€ myytävänä oili jalosella.

    Toisaalta voisi hakea saksasta suoraan jonkun E34 530:sen niin saisi siitä kaikki tarvittavat tilpehöörit.
    Last edited by visa e36; 11-10-2007, 16:13. Reason: ajatuksia
    Nykyiset
    -63 Pontiac Catalina convertible
    -05 E53 X5 3.0d

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      #32
      Originally posted by Bouma View Post
      Mitäs jos iskis tollasen M60b40 moottorin E36 325 keulaan niin millaisia alusta/kytkin yms. muutoksia tarvis tehdä??:think
      Johan tämä idea tyrmättiin edellisellä sivulla?
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4647
        • Tuusula

        #33
        Originally posted by visa e36 View Post
        Mitenkäs mahtaa onnistua tuo M60b30 istua M50b25:n vaihelaatikkoon? vai menisikö helpommaksi ostaa suoraan käypänen laatikko ja muokkaisi tarvittaessa vain kardaania. Rupee kohta löytymään sävelet tuon E36:n kanssa. Sopiva lohko olisi jo 2300€ myytävänä oili jalosella.

        Toisaalta voisi hakea saksasta suoraan jonkun E34 530:sen niin saisi siitä kaikki tarvittavat tilpehöörit.
        Ei mitään mahdollisuuksia naittaa M50 ja M60 laatikoita keskenään, aivan eri kone

        Halvinta ostaa suoraan E34 540 ja 530 joista myy turhat osat pois ja käyttää ne osat mitkä parhaiksi katsoo ...
        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • Harri G
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 9041
          • Iisalmi

          #34
          Originally posted by visa e36 View Post
          Onkos tuolla M60b30 ja b40 koneella mitään ulkoisia eroja... tulevaisuuden projekteja vaan mietin? Varmaan toki jostain moottorin sarjanumerosta erottaa, mutta jos hommaisi b30 lohkon ja putkittaisi yms.
          hmmm. Ja istuttaisi koko hökötyksen sitten E30:n koriin :think Nuo on kyllä hervottomissa hinnoissa nuo M60-koneet. Muuten ihan mielenkiintoinen tekniikka. Eikös se ole vielä vähän kevyempi kuin M30-kone.
          E39 ja E91

          Comment

          • Bouma
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 3108
            • Tampere

            #35
            jaahas sitten täytyy varmaan kans hakee e34 540i saksan puolelta.Verojahan ei tarvi maksaa jos auto tulee purkuun.
            MB CLS-12 350CGI AMG

            MYSTINEN.FI

            Comment

            • TheLate
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 418

              #36
              Originally posted by Bouma View Post
              jaahas sitten täytyy varmaan kans hakee e34 540i saksan puolelta.Verojahan ei tarvi maksaa jos auto tulee purkuun.
              Ite kattelin, että ruotsin puolella on aika halpoja nuo 530,540/730,740 vehkeet. Taitaa olla halvempi ruotsista tuodakkin...

              Comment

              • Bouma
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 3108
                • Tampere

                #37
                Originally posted by TheLate View Post
                Ite kattelin, että ruotsin puolella on aika halpoja nuo 530,540/730,740 vehkeet. Taitaa olla halvempi ruotsista tuodakkin...
                Joo kaveri sano kans samaa.Se kävi hakee just ruotsista e46 328 7000€ ja aivan huiput varusteet ja 170tkm ajettu. Ei paha.

                Tarvii katsoa et jos tosiaan pistäis M60b40/30 koneen e36 keulaan.
                MB CLS-12 350CGI AMG

                MYSTINEN.FI

                Comment

                • visa e36
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 753
                  • Järvenpää

                  #38
                  Originally posted by Harri G View Post
                  hmmm. Ja istuttaisi koko hökötyksen sitten E30:n koriin :think Nuo on kyllä hervottomissa hinnoissa nuo M60-koneet. Muuten ihan mielenkiintoinen tekniikka. Eikös se ole vielä vähän kevyempi kuin M30-kone.
                  Mulla olis tarkoitus istuttaa hässäkkä E36:seen.
                  Nykyiset
                  -63 Pontiac Catalina convertible
                  -05 E53 X5 3.0d

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4647
                    • Tuusula

                    #40
                    Originally posted by Harri G View Post
                    hmmm. Ja istuttaisi koko hökötyksen sitten E30:n koriin :think Nuo on kyllä hervottomissa hinnoissa nuo M60-koneet. Muuten ihan mielenkiintoinen tekniikka. Eikös se ole vielä vähän kevyempi kuin M30-kone.
                    210kg M60 vs. 212kg M30

                    Ja jos tollaisen tekee niin manuaalilootahan on se ainoa oikea vaihtoehto. Helpoin löytää 730:stä Tosin se 6v manuska ois "se oikea", maksaa vaan turhan paljon..
                    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • Freak
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 2560
                      • .

                      #41
                      joopajoo

                      Tässä M60 + E36 -konversiossa on muutamia pienoisia ongelmia, jotka selviävät kyllä nopeasti nettiäkin selaamalla. M60-konehan on alunperin tarkoitettu isoihin Bemareihin, joten esim. öljypohja on sen muotoinen, että se ei sellaisenaan sovellu E36:een joissa moottori sijaitsee suhteellisen takana etuakseliin nähden. Ongelmasta selviää helpoiten ja varmasti halvimmalla laskemalla etuapurunkoa tuuman pari, mutta lapsikin kyllä ymmärtää, ettei se tee hyvää ajettavuudelle eikä ole Suomen lakienkaan mukaan oikein. ALPINA on hoitanut homman teettämällä aika ison nipun osia öljypumpusta lähtien eli pelkkä öljypohjan muoto on se pienin ongelma ja tämä antaa varmaan osviittaa tästä savotasta. Tästä voi tarkistaa mitkä ovat ALPINAn omia osia. Miksi keksiä pyörää uudestaan eli parhaiten swappi tietysti onnistuu hommaamalla osat ALPINAlta, mutta kalliiksi se takuulla tulee.

                      On niitä koneita maailmalla E36:n laitettu, joten kaikki on kyllä mahdollista, mutta jos sen homman haluaa tehdä kunnolla, niin työtä se vaatii. Ja jos jotain hommaa ei tee kunnolla, niin kannattaako sitä tehdä sitten ollenkaan?
                      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                      Vanha Uuden liiton mies...

                      Comment

                      • Erich
                        BTCF Member
                        • Apr 2005
                        • 783
                        • Hämeenkyrö

                        #42
                        Originally posted by kake View Post
                        Tuolla jotain ->
                        MUTTA, muistaakseni nuo B40 poraus/isku mitat tuolla sivulla ei pidä paikkaansa. Joskus laskeskelin noita tilavuuksia ja en saanut tilavuudeksi 4 litraa vaan alle?
                        Imusarja ja kaasuläppä on ainakin isommat B40:ssä.
                        Totta turiset. Sait vissiin neljä ja puoli? Bimmerimaailma on stroukannut sitä 10 mm. Oikea isku on 80 mm. Dimensioissa on erona vielä B30 pienemmät venttiilit. Joku väitti mulle, että B30 kampura olisi valettu ja B40 taottu, vaan enpäs ole löytänyt tuolle tiedolle vahvistusta mistään. Kellään B30 kampuraa irrallaan, mistä voisi tsekata?
                        6 - E24 635
                        7 - E38 740
                        8 - E31 850

                        Comment

                        • kake
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2002
                          • 590
                          • Kerava

                          #43
                          Originally posted by Erich View Post
                          Totta turiset. Sait vissiin neljä ja puoli? Bimmerimaailma on stroukannut sitä 10 mm. Oikea isku on 80 mm. Dimensioissa on erona vielä B30 pienemmät venttiilit. Joku väitti mulle, että B30 kampura olisi valettu ja B40 taottu, vaan enpäs ole löytänyt tuolle tiedolle vahvistusta mistään. Kellään B30 kampuraa irrallaan, mistä voisi tsekata?
                          Juu, 4.5l.
                          Periaatteessa 3.0 lohko + 4.0 kampura olis 3.545litraa. Kaverilla olisi sopivasti tuollainen 4.0 "risa" moottori ja joskus tuli laskeskeltua noita tilavuuksia kun meinasin että laittais tollasen 3.0 V8:n E36 tai E30 keulille. :think
                          Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                          Comment

                          • visa e36
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 753
                            • Järvenpää

                            #44
                            Originally posted by Freak View Post
                            Tässä M60 + E36 -konversiossa on muutamia pienoisia ongelmia, jotka selviävät kyllä nopeasti nettiäkin selaamalla. M60-konehan on alunperin tarkoitettu isoihin Bemareihin, joten esim. öljypohja on sen muotoinen, että se ei sellaisenaan sovellu E36:een joissa moottori sijaitsee suhteellisen takana etuakseliin nähden. Ongelmasta selviää helpoiten ja varmasti halvimmalla laskemalla etuapurunkoa tuuman pari, mutta lapsikin kyllä ymmärtää, ettei se tee hyvää ajettavuudelle eikä ole Suomen lakienkaan mukaan oikein. ALPINA on hoitanut homman teettämällä aika ison nipun osia öljypumpusta lähtien eli pelkkä öljypohjan muoto on se pienin ongelma ja tämä antaa varmaan osviittaa tästä savotasta. Tästä voi tarkistaa mitkä ovat ALPINAn omia osia. Miksi keksiä pyörää uudestaan eli parhaiten swappi tietysti onnistuu hommaamalla osat ALPINAlta, mutta kalliiksi se takuulla tulee.

                            On niitä koneita maailmalla E36:n laitettu, joten kaikki on kyllä mahdollista, mutta jos sen homman haluaa tehdä kunnolla, niin työtä se vaatii. Ja jos jotain hommaa ei tee kunnolla, niin kannattaako sitä tehdä sitten ollenkaan?

                            Eihän nyt nuo modit olis mikään mahdottomuus..vaatii vain pientä pioneeri henkeä. Aikaahan moinen vain vaatii. Itselläni varmaan 2008-2009 talven hommia. Kunhan saa ensin tuon korin levityksen hoidettua ja vähäksi aikaa liikenteeseen. Todennäköisesti tulee tekniikka ostettua joskus keväällä ja rauhassa tarkastelee siitä kaikki, ettei tule mitään paskaa työnnettyä pellin alle. Hyvällä tuurilla saan vielä painojakauman pidettyä samana kun keula tulee kuidusta. Paino-ero tais olla jotain 12kg M50 ja M60 koneen välillä.:think
                            Nykyiset
                            -63 Pontiac Catalina convertible
                            -05 E53 X5 3.0d

                            Comment

                            • Bouma
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2007
                              • 3108
                              • Tampere

                              #45
                              Originally posted by Freak View Post
                              Tässä M60 + E36 -konversiossa on muutamia pienoisia ongelmia, jotka selviävät kyllä nopeasti nettiäkin selaamalla. M60-konehan on alunperin tarkoitettu isoihin Bemareihin, joten esim. öljypohja on sen muotoinen, että se ei sellaisenaan sovellu E36:een joissa moottori sijaitsee suhteellisen takana etuakseliin nähden. Ongelmasta selviää helpoiten ja varmasti halvimmalla laskemalla etuapurunkoa tuuman pari, mutta lapsikin kyllä ymmärtää, ettei se tee hyvää ajettavuudelle eikä ole Suomen lakienkaan mukaan oikein. ALPINA on hoitanut homman teettämällä aika ison nipun osia öljypumpusta lähtien eli pelkkä öljypohjan muoto on se pienin ongelma ja tämä antaa varmaan osviittaa tästä savotasta. Tästä voi tarkistaa mitkä ovat ALPINAn omia osia. Miksi keksiä pyörää uudestaan eli parhaiten swappi tietysti onnistuu hommaamalla osat ALPINAlta, mutta kalliiksi se takuulla tulee.

                              On niitä koneita maailmalla E36:n laitettu, joten kaikki on kyllä mahdollista, mutta jos sen homman haluaa tehdä kunnolla, niin työtä se vaatii. Ja jos jotain hommaa ei tee kunnolla, niin kannattaako sitä tehdä sitten ollenkaan?
                              Saat tämän asian kuullostamaan lähes mahdottomalta. Se ei todellakaan ole mikään paha asettaa keulaan M60b40/30 mosaa. Hyvät ihmiset jotka suunnitelette tällaista projektia niin älkää menettäkö motivaatioita tämän tekstin takia
                              MB CLS-12 350CGI AMG

                              MYSTINEN.FI

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎