Originally posted by Bouma
View Post
340i??
Collapse
X
-
Mitä siihen swappiin sitten tarvitaan jos se helppoa kerran on? Löytyykö jostain tehdasvalmiit osat (pl. alpina)?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
-
On niitä koneita maailmalla E36:n laitettu, joten kaikki on kyllä mahdollista, mutta jos sen homman haluaa tehdä kunnolla, niin työtä se vaatii. Ja jos jotain hommaa ei tee kunnolla, niin kannattaako sitä tehdä sitten ollenkaan?Originally posted by Bouma View PostSaat tämän asian kuullostamaan lähes mahdottomalta. Se ei todellakaan ole mikään paha asettaa keulaan M60b40/30 mosaa.
Hyvät ihmiset jotka suunnitelette tällaista projektia niin älkää menettäkö motivaatioita tämän tekstin takia
Kai ymmärsit kuitenkin pointin?
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Ehkä tuolla kommentilla koitettiin takoa hieman järkeä taivaanrannanmaalailijoiden nuppiin. Kaikenmoisia haaveilijoita ja "joo mä pistän 4x turbotetun V12 koneen E30:iin" - pioneereja on täällä vuosien saatossa näkynyt mutta suurella osalla suuret puhee mutta pienet teot..Originally posted by Bouma View PostSaat tämän asian kuullostamaan lähes mahdottomalta. Se ei todellakaan ole mikään paha asettaa keulaan M60b40/30 mosaa.
Hyvät ihmiset jotka suunnitelette tällaista projektia niin älkää menettäkö motivaatioita tämän tekstin takia
Toki jos ja kun joku tuohon swappiin ryhtyy niin
Noita on muutamia maailmalla tehty joten se ei vaadi kuin (taas edellä mainittu kommentti) malttia, taitoa ja rahaa.
Ja lopuksi vielä lainaus: Jos hommaa ei tee kunnolla, niin kannattaako sitä tehdä sitten ollenkaan?ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
Kun öljypohjan muoto on ongelma niin yksi vaihtoehto sen kiertämiseen on rakentaa kuivasumppu. Oma vakio öljypumppu voi toimia edelleen pumppuna joka tuottaa paineen koneelle. Tarvitaan siis vain vakion öljypohjan modaus, mielellään vähintään neljä vaiheinen imupumppu sekä erillinen säiliö öljylle. Tämäkin kuullostaa paljon helpommalta ja halvemmalta kun se loppujen lopuksi on mutta kaikki on mahdollista kun on tarpeeksi tahtoa toteuttaa asia.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
Noita 540i/740i saa kyllä todella edullisesti, mutta heti kun haluaa sen sillä 6v manuaalilla tekee pieni valmistusmäärä etsimisestä hankalaa. Samalla nousee myös hinta. Yhtenä vaihtoehtona on tietysti käyttää sitä m60b30 5v laatikkoa, luulisi senkin kestävän kohtalaisesti.
Tai sitten myydä se 8-10ke e36 pois ja käyttää moottorin hankintaan ja rakentamiseen menevät kulut välirahaan aitoon B8 malliin.
Aprilia RSV4
Comment
-
En sanonut että sekään helppoa on ensikertalaiselle mutta ammattimies(en minä) laittaa M60b40 mosan sen aika kivuttomasti e36 keulaan. Nähty tällainen projekti läheltä
Itse ainakin harkitsen kyseisen koneen laittamista keulaan
Ja katstastusmiehen kanssa on juteltu ja sanottiin että saa menee e36 M60b40 keulalla läpi tietyin muutoksin tietenkin.Mutta täytyy myöntää että myös minä ehkä elän haave maailmassa kyseisen projektin suhteen mutta toivottavasti saan projektin tehtyä tai sitten ostaa suoraan e36 M3.Last edited by Bouma; 13-10-2007, 20:24.
Comment
-
Varmaan hyvä känni ollut katsurilla päälläOriginally posted by Bouma View PostJa katstastusmiehen kanssa on juteltu ja sanottiin että saa menee e36 M60b40 keulalla läpi tietyin muutoksin tietenkin.
Ei tota oikein muuten voi selittää.

- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Comment
-
K1 katstastus mies kehu että e36 M3 voi käyttää vertailukohteena jos laittaa M60b40. Mutta kyllä se luetteli aika kivat muutokset mitkä pitää tehdä.
M60b30 koneen saa paljon helpommin sanoi katastusmies ja aika vähin muutoksin.
Comment
-
Oot kyllä ihan oikeassa.Työtä se vaatii ja aikaa ei kyllä tahdo riittää ku 12h yössä on töissä.Toisaalta tällaisen projektin tekeminen kiinnostaa koska se olis taas vähän erilainen kuin muillaOriginally posted by 316tic View PostMikä järki on ylipäätään laittaa tota fiasko pataa mihinkään ( m60 / m62 ) 6-syl s-sarjan konetta keulille ja hanaa.
:think
Comment
-
Taitaa kaatua siihen teho/painosuhteeseen tuolla 4l koneella. 3l voisi mennä läpi?Originally posted by Bouma View PostK1 katstastus mies kehu että e36 M3 voi käyttää vertailukohteena jos laittaa M60b40. Mutta kyllä se luetteli aika kivat muutokset mitkä pitää tehdä.
M60b30 koneen saa paljon helpommin sanoi katastusmies ja aika vähin muutoksin.

Eli jos ei m3:seen voi laittaa laillisesti tuota konetta niin miten sitten 325:seen?E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Originally posted by 316tic View PostMikä järki on ylipäätään laittaa tota fiasko pataa mihinkään ( m60 / m62 ) 6-syl s-sarjan konetta keulille ja hanaa.
Mitä järkeä on ylipäätään missään?
Comment
-
Eilen luin ton thredin ja aloin kans miettiin että mitähän se katstatusmies on mulle pölissyt. Niinku Aukes! sano et varmaan aika humalassa!Originally posted by _nixu_ View PostTaitaa kaatua siihen teho/painosuhteeseen tuolla 4l koneella. 3l voisi mennä läpi?
Eli jos ei m3:seen voi laittaa laillisesti tuota konetta niin miten sitten 325:seen?

Täytyy käydä siellä uudelleen mustaa valkosen kanssa.
Comment
-
Saman vastauksen sain M3 E30 kohdalla monelta konttorilta. Eli voi käyttää vertailumallina, mutta takapiruna on AKE. Kysyppäs sieltä, vastaus on: M3 ei kuulu samaan mallisarjaan. Mukavahan tuota olisi kokeilla ja katsoa mitä AKE tekisi vai tekisikö mitään. :thinkOriginally posted by Bouma View PostK1 katstastus mies kehu että e36 M3 voi käyttää vertailukohteena jos laittaa M60b40. Mutta kyllä se luetteli aika kivat muutokset mitkä pitää tehdä.
M60b30 koneen saa paljon helpommin sanoi katastusmies ja aika vähin muutoksin.

Comment

Comment