Originally posted by jannmann
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ABS sähkökuvat / kytkentäkaaviot/ asennus e30
Collapse
X
-
Sulake taitaa olla jonkun releen "kosketin tai joku yliheittolanka releen sisällä" tai jotain tälläistä olen lukenut. Eli sen takia pitää ottaa rele pois jos haluu ABS jarrut pois käytöstä. Löytyishän se noista kuvista jos jotain kiinnostaa...
Joo, eli rupes sen verran itseäni kiinnostaa että se releen (ylivirtasuojarele) sisällä on se sulake mikä ohjaa ABS yksikön "aivoja".
Mut olen täysin samaa mieltä siitä että auto missä on alle 90 luvun ABS jarrut niin ei varmasti ole yhtä "tehokkaat" kun lukkiutuvat. Siis jarrutus matkat ovat lyhyempiä kun ABS jarruilla. Ainakin jos auto pysyy lapasessa.
Jos tästä tulee kiistaa niin ehdottaisin testiä? Ihan vaan sen takia että saisin perustella AKE:lle että normi jarrut toimii paremmin. Niin ei tarvis rueta vaihtelee niitä jarruja.
Testi vaikka 80-0km ABS:jarruilla ja ilman ja 120-0km sama juttu märällä/kostealla ja kuivalla asfaltilla. Aika ja pysähdys matka. (Molemmissa oltava levyt takana) Eli siis vaikka uudempi 325 ja vanhempi 325.Last edited by Jamppa1983; 11-10-2007, 20:39.Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!
M3 e90 & "M3" e30 turbo
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa1983 View PostSulake taitaa olla jonkun releen "kosketin tai joku yliheittolanka releen sisällä" tai jotain tälläistä olen lukenut. Eli sen takia pitää ottaa rele pois jos haluu ABS jarrut pois käytöstä. Löytyishän se noista kuvista jos jotain kiinnostaa...
Joo, eli rupes sen verran itseäni kiinnostaa että se releen (ylivirtasuojarele) sisällä on se sulake mikä ohjaa ABS yksikön "aivoja".
Mut olen täysin samaa mieltä siitä että auto missä on alle 90 luvun ABS jarrut niin ei varmasti ole yhtä "tehokkaat" kun lukkiutuvat. Siis jarrutus matkat ovat lyhyempiä kun ABS jarruilla. Ainakin jos auto pysyy lapasessa.
Jos tästä tulee kiistaa niin ehdottaisin testiä? Ihan vaan sen takia että saisin perustella AKE:lle että normi jarrut toimii paremmin. Niin ei tarvis rueta vaihtelee niitä jarruja.
Testi vaikka 80-0km ABS:jarruilla ja ilman ja 120-0km sama juttu märällä/kostealla ja kuivalla asfaltilla. Aika ja pysähdys matka. (Molemmissa oltava levyt takana) Eli siis vaikka uudempi 325 ja vanhempi 325.
Jos jarrutus märällä asfaltilla pitää tehdä 100km/h-0 ja paikkana on jyrkempi mutka, epäilen vahvasti ABS jarrullisen auton voittavan helposti.
Loskalla ja jäällä on turha kuvitella voittavansa sitä "80 luvun" tekniikkaa jos tarkoituksena on pysyä omalla kaistallaan.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Niin kakkihan ne vaikuttaa , mut testillä saa suuntaa antavan vastauksen. Kun 80-luvun autot vetää ne liinat kiinni 100 vauhdista.
Mulla on se vaan siinä pointtina,kun harraste autoo rakennan jolla ei todellakaan tulla ajaa muutakun kesällä. Eli onko ne ABS jarrut nyt sittenkään se paras vaihto ehto(tässä tapausessa lähes pakko) valitettavasti.Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!
M3 e90 & "M3" e30 turbo
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa1983 View PostNiin kakkihan ne vaikuttaa , mut testillä saa suuntaa antavan vastauksen. Kun 80-luvun autot vetää ne liinat kiinni 100 vauhdista.
Mulla on se vaan siinä pointtina,kun harraste autoo rakennan jolla ei todellakaan tulla ajaa muutakun kesällä. Eli onko ne ABS jarrut nyt sittenkään se paras vaihto ehto(tässä tapausessa lähes pakko) valitettavasti.
Toisin kun käyttöauton kanssa.
Onneksi kaikki tänne kirjoittelevat kuljettajat ovat kuitenkin keskivertoa parempia kuljettajia, joilta ei mene äkkinäisessä tilanteessa hartiat lukkoon.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by tepi_ View PostLainataan topikkia,eli mitä osaa tarvii autoon hommata jos lähtökohtana on 320i-88 jarrut? Onko jarrutehostin erilainen abs versiossa?
Tarviiko tuohon oman liittimen,vai voiko sellaisen nakerrella itse?
Comment
-
-
Ois kyllä itselle myös tarpeellista tietoo. Tuntuis järkevimmälle kun vetelis johdot alusta loppuun itse.
Jarrutehostin on kuulo puheiden mukaan erillainen. Sitä en tiedä että miksi?
Onko sulla sen boksin liittimestä kuvaa? Monta pinniä siinä on?Last edited by Jamppa1983; 04-12-2007, 19:37.Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!
M3 e90 & "M3" e30 turbo
Comment
-
-
Originally posted by tepi_ View PostLainataan topikkia,eli mitä osaa tarvii autoon hommata jos lähtökohtana on 320i-88 jarrut? Onko jarrutehostin erilainen abs versiossa?e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
Originally posted by janituz View Postite tein just tekniikan vaihdon ja pää sylinteri oli ainakin ulkosest samanlainen mutta yks sen lähdöistä on tulpattu abs mallissa.. itelläki on kyl onkelmaa noiden abs:ien kans.. ei toimi ollenkaa eli hyvät neuvot kalliit jälleen kerran..- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Tietysti makuasia, mutta itse en ABS:ää autoon lisäisi. Nuo E30 ABS:t on sen verran "museokamaa" että toiminta ei ole ihan tän päivän ABSien tasolla. Tietysti ihan perus katuajossa menee, ehkä, mutta itse poistin ABS:t toiminnasta kun sain muutaman kerran ABS:t jumiin sitten että poljin ei painunut lainkaan (ja tietysti yksikään jarru ei jarruttanut). Samoin jarrulla ja kaasulla kun ajaa samaan aikaan, niin ABS:lla on taipumusta lopettaa jarruttaminen. Muitakin vähemmän hauskoja tilanteita tullut noilla vastaan mutta ongelmat poistui kun veti töpselin anturilta irti.. Ensi talvena ne ABS:t lähtee siitäkin todennäköisesti kokonaan, jos en keksi hyvää tapaa tehdä katkaisijaa jolla ne saa halutessaan pois toiminnasta.
Ja nuo mun ABS:t todellakin toimii ihan kuten pitääkin normi katuajossa, mutta erikoisempi tilanne saa ne sekaisin.
Comment
-
-
Originally posted by metake View PostTietysti makuasia, mutta itse en ABS:ää autoon lisäisi. Nuo E30 ABS:t on sen verran "museokamaa" että toiminta ei ole ihan tän päivän ABSien tasolla. Tietysti ihan perus katuajossa menee, ehkä, mutta itse poistin ABS:t toiminnasta kun sain muutaman kerran ABS:t jumiin sitten että poljin ei painunut lainkaan (ja tietysti yksikään jarru ei jarruttanut). Samoin jarrulla ja kaasulla kun ajaa samaan aikaan, niin ABS:lla on taipumusta lopettaa jarruttaminen. Muitakin vähemmän hauskoja tilanteita tullut noilla vastaan mutta ongelmat poistui kun veti töpselin anturilta irti.. Ensi talvena ne ABS:t lähtee siitäkin todennäköisesti kokonaan, jos en keksi hyvää tapaa tehdä katkaisijaa jolla ne saa halutessaan pois toiminnasta.
Ja nuo mun ABS:t todellakin toimii ihan kuten pitääkin normi katuajossa, mutta erikoisempi tilanne saa ne sekaisin.E30 ja E46 ///M
Comment
-
Comment