Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 moottori lämpenee tosi huonostii?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rudenorth
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 2415
    • Iisalmi

    #16
    Originally posted by BeniE30 View Post
    elikkäs asiaan taas.. ostin uuden termarin ja otin vanhan pois ja katoin niin kyllä se ihan kiinni oli ja sitten laitoin sen kiehuvaan veteen niin aukes kyllä aika niheesti huonommin ku se uus ainakin, mutta eihän sen pitäs haitata lämpenemiseen vaan juuri päin vastoin että keittää.. mutta kun mulla ei lämmöt tahdo nousta ei sitten millää.. kuinkas nopeesti ne lämmöt pitäs nousta tyhjäkäynnillä normaaliin käyttölämpöön ? onkos mitään tietoo mistä muusta voisi johtua tuo huono lämpiäminen?
    Ilmaa järjestelmässä? kiertovesi pumppu sökö?
    MB W204 C320 CDI
    Kawasaki Ninja ZX-7R

    Comment

    • BeniE30
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 452
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by Rudenorth View Post
      Ilmaa järjestelmässä? kiertovesi pumppu sökö?
      ÖÖ eihän jos vesipummpu on sökö niin vaikuta lämpenemiseen vaan ainoastaan saattaa keittää mut sitä pelkoo ei oo ku lämmöt ei nouse ja voiko muka jos järjestelmässä on ilmaa niin vaikuttaa lämpenemiseen ?

      Comment

      • BeniE30
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 452
        • Helsinki

        #18
        ÖÖ eihän jos vesipummpu on sökö niin vaikuta lämpenemiseen vaan ainoastaan saattaa keittää mut sitä pelkoo ei oo ku lämmöt ei nouse ja voiko muka jos järjestelmässä on ilmaa niin vaikuttaa lämpenemiseen ?

        Comment

        • BeniE30
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 452
          • Helsinki

          #19
          Ja mites tuo ilmaus nyt käytännössä tapahtuu eli pitääkö auto eka käyttää lämpimäksi ja sitten lämppäri puhaltamaan kuumaa täysille ja sitten ilmaus ruuvvi auki ja niin kauan lisää nestettä että ei laske pinta enään ?

          Comment

          • Cojootti
            Bimmer Rookie
            • May 2007
            • 155

            #20
            Kone kylmänä! Aja auto mäkeen nokka ylöspäin tai käytä tunkkia. Avaa ilmaruuvi ja kaada jäähdytinnestettä HITAASTI jotta ilma kerkiää tulla pois. Puristele alavesiletkua aina välillä. Kun tulee täyteen, laita täyttökorkin paikalle 1,5 litran limsapullo josta pohja sahattu pois(tiiviisti. käytä vaikka jotain teippiä). Kaada pulloon nestettä ainakin puoleen väliin. Puristele alavesiletkua ja jos tulee ilmaa, kaada ainetta lisää. Puhaltimen säädin kuumalle ja auto käyntiin. Sitten anna kaasuvaijerista kierroksia(olettaen että olet yksin) ja ihan varmaan ilmaa tulee. Täytä sitä mukaa pulloa ja jatka kunnes ilmaa ei enää tule. Muista välillä tarkkailla lämpömittaria ja kokeile että kabiiniin puhaltaa kuumaa.

            Comment

            • BeniE30
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 452
              • Helsinki

              #21
              Juu pitänee mennä koittamaan..

              Comment

              • BeniE30
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 452
                • Helsinki

                #22
                Joo sain ilmattua järjestelmän.. nyt puhaltaa lämmintä mutta ei se auto näyttänyt yhtään sen paremmin lämpeävän vaikka uuden termarin vaihdoin.. voiko toi ilmaus vaikuttaa auton käyntilömpöön ? ku ei nouse missää vaiheessa puoleen väliin toi viisari se on sen tokan viivan ja puolen välin puolessa välissä suunilleen.. mistähän mahtaisi johtua.. paikallaankaan ei nouse puoleen väliin eikä flekti ole edes kytkettynä..

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14333
                  • Oulu

                  #23
                  Jahas, joku muukin painii saman ongelman kanssa. Itselläni oli jo kesällä ongelmia, ettei tuo M20B25 lämpeä oikeaan lämpöönsä. Nyt vielä heikommin kun on 5 astetta pakkasta. Termarin vaihdoin itsekkin. Hyttäänkin lämpöä tulee, mutta moottorin lämmöt jää reippaasti alle puolen välin. Tyhjäkäynnillä lämmöt melekin nousee normaaliin. Kyselin kuumempaa termaria, kuin tuo 80 asteinen, mutta ei taida olla/kannattaako edes laittaa jos on?
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Rudenorth
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 2415
                    • Iisalmi

                    #24
                    Originally posted by zener View Post
                    Kyselin kuumempaa termaria, kuin tuo 80 asteinen, mutta ei taida olla/kannattaako edes laittaa jos on?
                    Ainakin paikallisessa liikkeessä tarjosivat mulle 80c lisäksi muistaakseni 82c ja 83c termaria. Talvea ajatellen voi laittaakin tommosen korkeampi lämpöisen.
                    MB W204 C320 CDI
                    Kawasaki Ninja ZX-7R

                    Comment

                    • BeniE30
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 452
                      • Helsinki

                      #25
                      Nyt tänne ihmeessä jotain tietoa jos jollain olis antaa vinkkejä tähän lämpö ongelmaan ..

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14333
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by Rudenorth View Post
                        Ainakin paikallisessa liikkeessä tarjosivat mulle 80c lisäksi muistaakseni 82c ja 83c termaria. Talvea ajatellen voi laittaakin tommosen korkeampi lämpöisen.
                        No kävin uudestaan, kun aikovat selvitellä, että onko korkeempi lämpöstä ja kuulemma pitäs saada 82 ja 88 asteisia... Mutta uskaltaako noi korkealämpöstä laittaa. Tuo 82 tuskin vaikuttaa asiaan. Vai onko vika jossain muualla?
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • FbonE
                          BTCF Member
                          • Jun 2006
                          • 878
                          • Pori

                          #27
                          itsellä vähän samoja ongelmia m43b16 moottorin kanssa ettei tahdo lämmetä edes sinisen yläpuolelle muutakuin paikallaan ja silloinkn huonosti näissä nolla keleissä.
                          termarin vaihtoa suunnitellut mutta prkl kun joutuu ostamaan uuden termari kotelon samalla kun ei muka saa sitä termaria pelkästään

                          kahtotaan miten käy nouseeko yhtään vai ei legendaarisella "pahvi syylärin eteen "virityksellä
                          Kulkineet:E61 525döö
                          ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
                          -Pori Connection-
                          bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

                          Comment

                          • Make H.
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 1278
                            • Kokkola

                            #28
                            Jostain muistelin lukeneeni että m20 motronic ei toimi kunnolla mikäli termarin on joku muu kuin 80C. Ootko varma ettei lämpömittari vaan jumita? Itellä ainakin vissiin jumittaa kun harvoin nousee edes siniseltä pois, mutta ei haittaa kun puhaltaa kuitenkin kuumaa etc.

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14333
                              • Oulu

                              #29
                              Vielä painitaan ongelman kanssa. Nyt kun on 10c pakkasta, niin ei tuossa 12km työmatkalla lämpeä lähellekkään puolen välin. Pitääkö tuohon koittaa pahvia taiteilla keulaan? Entäpä öljynjäähdytin?

                              Tyhjäkäynnillä lämpenee lähelle puolenvälin mutta putoaa samantien, kun lähtee ajelemaan.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • pheno
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1985
                                • Tampere

                                #30
                                heitetään arvaus. Mikä on viskon kunto? Jos on jumiutunut kiinni, niin saattaa jäähdyttää konetta vähän liiankin tehokkaasti varsinkin näin pakkasilla. Voishan sitä koittaa ajella hetken aikaa ilman viskoa, ja katsoa pysyykö lämmöt myös ajossa .

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎