Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 moottori lämpenee tosi huonostii?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeniE30
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 452
    • Helsinki

    e30 moottori lämpenee tosi huonostii?

    Joo eli auto on E30 323i turbo ja peltiin on tehty kesähelteitä varten 2 noin 30x10cm kokoista ilman poista/otto aukkoa, niin voikos se vaikuttaa koneen lämpiämiseen? Siis tottakai se lämmintä ilmaa poistaa aika rajusti koneesta mutta voikos se vaikuttaa paikallaan kun ei tahdo moottori lämmitä millään saa pitää reilut 10 minuuttia autoa tyhjäkäynnillä eikä nouse edes ekan viivan yli saatikas sitten ajossa noin 7-10 kilsan jälkeen ei ole vieläkään puolessa välissä eikä koskaan nousekkaan ihan puoleen väliin.. Missähän vika mahtaisi olla? voisiko noitte ilmanotto aukkojen peittäminen auttaa vai voiko olla joku termari vika ?
  • BeniE30
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 452
    • Helsinki

    #2
    Eikös se niin mene että kun auto on kylmä termostaatti ei päästä vettäkiertämään vaan vasta noin 80asteen lämmössä päästää veden kiertämään ja jos se on rikki niin kylmävesi kertää kokoajan ja kone lämpenee huonostI ? vai olenko aivan väärässä ?

    Comment

    • MikkoK
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2007
      • 748
      • Oulu

      #3
      Vasta käytiin samanmoisia keskusteluja täällä. Ja itsekkin kärsin vastaavasta ongelmasta... Omalla kohdalla ongelmat loppu termostaatin vaihdolla ja huolellisella ilmauksella...

      Comment

      • BeniE30
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 452
        • Helsinki

        #4
        juu.. pitänee ostaa uusi.. ei varmaan maksa paljoo sellanen.. mites tuo ilmaus onko kovakin homma ?

        Comment

        • Kauko
          Bimmer Rookie
          • Aug 2007
          • 35

          #5
          Originally posted by BeniE30 View Post
          Eikös se niin mene että kun auto on kylmä termostaatti ei päästä vettäkiertämään vaan vasta noin 80asteen lämmössä päästää veden kiertämään ja jos se on rikki niin kylmävesi kertää kokoajan ja kone lämpenee huonostI ? vai olenko aivan väärässä ?
          Termarihan voi hajota kahdella tapaa: joko jää jumiin auki tai jää jumiin kiinni. Eka tapa aiheuttaa hidasta lämenemistä ja toinen ylilämpöjä. Molempia on nähty... tosin auki jumittaminen on kai minulla ollut yleisin vika termareissa, eli oire on ollut se, ettei motti lämpene ja kabiinissakin on vilu.

          Comment

          • MikkoK
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2007
            • 748
            • Oulu

            #6
            Itellä on 3 eri autossa juminu nimenomaan auki. On nuo tyhjäkäynnillä lämmenny, joskin hitaasti, mutta sit maantievauhdissa lämmöt laskee rajusti. Nykysessä ei tullu lämmintä sisälle termarin vaihdonkaan jälkeen ku pitäähän se systeemi ilmata. Jäähdytysnesteen korkin vieressä on ilmausruuvi, raotin sitä jonkin verran ja kaveri piti vähä kierroksia koneessa. Sitä mukaa ku ilmaa poistuu niin lisäilin nestettä. Ja lämppäri sit koko ajan kuumimmalla mahdollisella ilmauksen ajan!

            Comment

            • BeniE30
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 452
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Kauko View Post
              Termarihan voi hajota kahdella tapaa: joko jää jumiin auki tai jää jumiin kiinni. Eka tapa aiheuttaa hidasta lämenemistä ja toinen ylilämpöjä. Molempia on nähty... tosin auki jumittaminen on kai minulla ollut yleisin vika termareissa, eli oire on ollut se, ettei motti lämpene ja kabiinissakin on vilu.
              Joo itellä vähän samat fiilikset kone ku jääpalikka ja kabiinissa palelee

              Comment

              • BeniE30
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 452
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Kimita00 View Post
                Itellä on 3 eri autossa juminu nimenomaan auki. On nuo tyhjäkäynnillä lämmenny, joskin hitaasti, mutta sit maantievauhdissa lämmöt laskee rajusti. Nykysessä ei tullu lämmintä sisälle termarin vaihdonkaan jälkeen ku pitäähän se systeemi ilmata. Jäähdytysnesteen korkin vieressä on ilmausruuvi, raotin sitä jonkin verran ja kaveri piti vähä kierroksia koneessa. Sitä mukaa ku ilmaa poistuu niin lisäilin nestettä. Ja lämppäri sit koko ajan kuumimmalla mahdollisella ilmauksen ajan!
                E30:sessä se ilmausruuvi ei taida olla siinä samassa paikassa koska tossa on paisunta säiliö olisikohan se ilmaus ruuvi se ruuvi mikä on vesipumussa ? sellanen 8 millinen pultti ?

                Comment

                • MikkoK
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2007
                  • 748
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by BeniE30 View Post
                  E30:sessä se ilmausruuvi ei taida olla siinä samassa paikassa koska tossa on paisunta säiliö olisikohan se ilmaus ruuvi se ruuvi mikä on vesipumussa ? sellanen 8 millinen pultti ?
                  Juu, empä muista minkälainen systeemi e30:ssa oli, muutama vuosi ku oli e30 325i alla. Tuossa e36 328:ssa tais olla ihan muovinen se ilmausruuvi...

                  Comment

                  • Grohe
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2007
                    • 49

                    #10
                    Missäs teillä bemareissa normaalisti lämmöt on? 85?

                    Comment

                    • BeniE30
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 452
                      • Helsinki

                      #11
                      Jossain niissä lukemissa pitäs olla.. 80-90astetta pyöreesti.. omassa alkaa ainakin flekti pyörimään 92 asteessa..

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16358
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by BeniE30 View Post
                        E30:sessä se ilmausruuvi ei taida olla siinä samassa paikassa koska tossa on paisunta säiliö olisikohan se ilmaus ruuvi se ruuvi mikä on vesipumussa ? sellanen 8 millinen pultti ?
                        E30 kuutosessa ilmausruuvi termarikotelon yläosassa.

                        Comment

                        • MikkoK
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 748
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Grohe View Post
                          Missäs teillä bemareissa normaalisti lämmöt on? 85?
                          Itellä ku oli E30 325i niin ainoa termostaatti mikä siihen oli saatavilla oli 80C.

                          Comment

                          • Rudenorth
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 2415
                            • Iisalmi

                            #14
                            Originally posted by Kimita00 View Post
                            Itellä ku oli E30 325i niin ainoa termostaatti mikä siihen oli saatavilla oli 80C.
                            On saatavana myös jotai 82-83c termareita.
                            MB W204 C320 CDI
                            Kawasaki Ninja ZX-7R

                            Comment

                            • BeniE30
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 452
                              • Helsinki

                              #15
                              elikkäs asiaan taas.. ostin uuden termarin ja otin vanhan pois ja katoin niin kyllä se ihan kiinni oli ja sitten laitoin sen kiehuvaan veteen niin aukes kyllä aika niheesti huonommin ku se uus ainakin, mutta eihän sen pitäs haitata lämpenemiseen vaan juuri päin vastoin että keittää.. mutta kun mulla ei lämmöt tahdo nousta ei sitten millää.. kuinkas nopeesti ne lämmöt pitäs nousta tyhjäkäynnillä normaaliin käyttölämpöön ? onkos mitään tietoo mistä muusta voisi johtua tuo huono lämpiäminen?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎