Eihän ne vaan ole 24V ballastit? Ja plussa ja miinus on oikein päin? Jos sarjat on uudet, niin tuskin kaikki ballastit on pimeitä, oli sitten mitä ihme merkkiä tahansa. Ballastin ulostuloa on yleensä aika hankala mennä mittailemaan. Ballastille kun tulee jännite sisään, jos polttimo ei ole kytketty, se yrittää sytyttää muutaman kerran tyyliin kymmenesosasekunnin aikana (n. 25kV jännitteellä) ja kun huomaa että virta ei ala kulkemaan, sammuu kokonaan.
Siinä ei yleismittari kerkeä reagoimaan muuta kuin korkeintaan rikkoutumalla...
Yrittääkö edes sytyttää polttimoa? Voi kokeilla vaikka jättämällä polttimolle menevät johdot irralleen ja jännite ballastille, jos johdoissa "rätisee/pärisee" niin sytytin toimii. Mutta ilmeisesti ovat aivan mykät?
Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
Järkyttävää laatua, mutta jos noista nyt saisi tulkittua jotain. Ballastille menevän johdon saa kyllä tyrkättyä sittenkin väärinpäin, luiskapuoli nyt tuntuu loogisemmalta. Liittimessä on se idioottivarmistus-ura minunlaisiani varten, mutta ei ballastissa mitään "ohjuria" ole.
Z3 3,0 Coupe -98 E30 325E 4D -85
Originally posted by TNT
Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella
Sarjan musta johto on kiinni auton valon ruskeassa johdossa. eikös se niin pidä mennäkin? Kun nämä sähköt ovat ihan ihme hommaa, niin voiko käydä jotain jos laitan ajovalon liittimet toisinpäin?
Eli lyhyen valon 2 johtoa...
Sarjan musta johto on kiinni auton valon ruskeassa johdossa. eikös se niin pidä mennäkin? Kun nämä sähköt ovat ihan ihme hommaa, niin voiko käydä jotain jos laitan ajovalon liittimet toisinpäin?
Eli lyhyen valon 2 johtoa...
eipä pitäisi voida tai siis itsekin irroitellut xenonit muutaman kerran ja ainahan ne johdon on ekaksi väärin päin laitettu mutta vielläkin toimii
Öö... siis pitääkö laittaa sarjassa tulleiden johtojen lisäksi joku piuha?
kokeile ensin laittaa xenonit auton omiin piuhoihin kiinni kokeile myös johtoja kumminkin päin eli punainen ruskeaan ja musta keltaiseen ja toisin päin jos ei vielläkänä toimi, niin sitten taitaa mennä releen kanssa leikkimiseen jos tämäkään ei auta olet luultavastikin huono tuurinen ja saanut maanantai kappaleen(kappaleet)
Edit: Hakua käyttämällä löytyy paljon juttua xenoneista kori mallilla ei ole niin väliä oli kyseessä sitten e36 e46 e92 jenjenjen taikkapa sitten volvo kaikki toimii samalla tavalla ja sieltä itse soveltamalla (kuvittelemalla aina lauseessa esiintyvälle e36,e46 jenjenjen tilalle e30)
Edit2: varmista myös että sytyttimissä lukee v12 eikä v24 koska v24 sytyttimet eivät toimi henkilöautossa. ja tosiaan jos et saa xenoneja toimimaan mitenkänä auton omista piuhoista niin tarvitset tälläisen Linkki
Edit3: tässä viellä howto kyseessä kuitenkni e36 mutta soveleltaan sovelletaan niin saadaan toimimaan howto taitaa sitten olla tuossa vedetty releen kautta valot
Öö... siis pitääkö laittaa sarjassa tulleiden johtojen lisäksi joku piuha?
Minäkään en mikään sähkömies ole, mutta mulla on nuo kupin maajohdot kiinni ihan, kuin halogeenien kanssa ja Xenonien oma maajohto erikseen iskaritolpan mutterin alla kiinni.
Spiddu: tuo Übergodin auto on mun entinen ja siinä kyllä pelas OLLO:n sarja ihan ilman relejohtosarjaa.
Minäkään en mikään sähkömies ole, mutta mulla on nuo kupin maajohdot kiinni ihan, kuin halogeenien kanssa ja Xenonien oma maajohto erikseen iskaritolpan mutterin alla kiinni.
Spiddu: tuo Übergodin auto on mun entinen ja siinä kyllä pelas OLLO:n sarja ihan ilman relejohtosarjaa.
juu no tuota en tiennyt foorumeilla vain on sanottu että vaihoihin autoihin saattaa tarvita releen että toimii. no mää en tiedä miten siellä e30 umpion sisällä johtoja on vai pitääkö se maa sitten vetää jonnekin muuaalle kuten tossa sanoit että iskarin tolppaan. e36 mallissahan umpion sisältä löytyy sekä plussa että maa. no mull on vähän sellainen kutina tässä uuberin jutussa että siellä on johdot väärin päin. Toivottavasti uuberi saa xenonit toimimaan meitsi lähtee nyt nauttimaan pihalle näistä helle keleistä
Joo, siis voihan sen maajohdon vetää sinne kupin sisälle toki, mutta ainakin mulla tuli niin täyteen ettei se menny enään kiinni se kuppi. Tein kompromissin ja iskari tolppaan xenonin maajohdon.
Comment