Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 takakelkan puslien ulosvetimen piirustus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hednam
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 959

    e30 takakelkan puslien ulosvetimen piirustus?

    Kellään tallessa tuo ku itse en ainakaan löydä mistään ja ois puslavaihto edessä ja työkalu ois hyvä tehdä ennenku rupee hommiin

    kiitos tänhx tackar ja guten tag

    2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    #2
    Originally posted by hednam View Post
    Kellään tallessa tuo ku itse en ainakaan löydä mistään ja ois puslavaihto edessä ja työkalu ois hyvä tehdä ennenku rupee hommiin

    kiitos tänhx tackar ja guten tag
    onnistuu ihan hyvin normaalilla 2 haaraisella esim. bilteman ulosvetäjällä.
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • hednam
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 959

      #3
      Originally posted by GOOFY View Post
      onnistuu ihan hyvin normaalilla 2 haaraisella esim. bilteman ulosvetäjällä.
      pystykkö tarkentaan et miten ja kuinka :think

      2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8257
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        erittäin helppo rakentaa kun haet uuden puslan ja käytät sitä mitotukseen..
        olettaen tietysti että laitat samanlaisen vanhan tilalle.. mielellään käyttäen niin isoa kierretankoa kun puslan reijästä mahtuu.. korkkaa kierteet herkästi..
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • mcmake
          Newbiemmer
          • Oct 2003
          • 24
          • Lahti

          #5
          Tuon hieman epäselvän saksalaisen kuvatuksen avulla tein itse ulosvetäjän ja hyvin toimi.
          Attached Files

          Comment

          • CJM300
            Bimmer Rookie
            • Mar 2007
            • 146

            #6
            Vielä helpompi on vetää kosaanilla puslankehä kuumaksi ja vääntää raudalla irti pusla. Puslassa on nääs ulkokehälläkin kumia, kun lämmität sen kuumaksi, ei tarvitse paljoakaan voimaa niin pullahtaa ulos.. Näin siis ainakin 8 perässä mihin olen vaihtanut puslat. Takaisin isolla levylla ja kierretangolla,,,,,, Ja paljon rasvaa,

            Comment

            • GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

              #7
              Originally posted by hednam View Post
              pystykkö tarkentaan et miten ja kuinka :think
              korjataan sen verran että se olikin 3 haarainen bilteman ulosvetäjä...

              mulla oli se pitkä pultti korissa niin tiukassa että sitä vasten kesti vetää. ja jos se pultti olis irronnu niin sen tilalle voisi laittaa niin paksua kierre tankoa kun puslan sisälle mahtuu. pultti ja rikka tietenkin sit sinne väliin ettei se tanko painu auton sisälle siitä korissa olevan reijän läpi...

              mut ainahan se olis helpompaa paremmin soveltuvalla vetäjällä ja varsinkin silloin jos pusla on päässyt ruostumaan alareunasta niin haperoksi ettei siitä kestä pitää kiinni.
              Last edited by GOOFY; 28-02-2011, 21:17.
              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

              Comment

              • Juubi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 999

                #8
                Originally posted by GOOFY View Post
                korjataan sen verran että se olikin 3 haarainen bilteman ulosvetäjä...
                Jos olet noilla eväillä saanut puslat vaihdettua niin olet ainakin helpolla päässyt! -89 e30 325ix:ssä oli ainakin niin jumissa että meinasi usko loppua vaikka oli kumit kärvennetty pillillä pois. Tuon puslan yläpäässä oleva prikka oli siis jämähtänyt kiinni puslan sisäholkkiin oikeen huolella.

                Comment

                • GOOFY
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 4139
                  • .

                  #9
                  Originally posted by Juubi View Post
                  Jos olet noilla eväillä saanut puslat vaihdettua niin olet ainakin helpolla päässyt! -89 e30 325ix:ssä oli ainakin niin jumissa että meinasi usko loppua vaikka oli kumit kärvennetty pillillä pois. Tuon puslan yläpäässä oleva prikka oli siis jämähtänyt kiinni puslan sisäholkkiin oikeen huolella.
                  no ei tuokaan nyt ihan tunnissa irronnu... mulla oli ne puslat niin soköt että ulko ja sisä osat olivat melkein kokonaan irronneet toisistaan. sahasin ne kokonaan irti ja puslan ulko kehä lähti ensin pois ja sit löin sen pitkän keskipultin auton sisälle ja sit vain nitkutin sen puslan keski osan pois. ja tunkilla uusi pusla paikoilleen.
                  E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎