Noniin eilinen seoksen säätäjä ei näköjään osannut hommaansa CO oli jotain 8
kierroksilla ja tyhjäkäynnillä prkl laihalla. Nyt tyhjäkäynnillä yhden luokkaa ja isommilla kierroksilla vajaa 1. Kävin tekee eilisin kaltaisen testin että tankkasin vitosel niin eilen pääsin 25km ja nyt 40km. Eli tämä entinen omistaja ei ollut oikeen osannut hommaansa, kuorikoon vaikka banaaneja tuon räpläämisen sijasta.
kuhan vaan selviäisi mitenkä tämä ilmamassamittari säädetään :think
Jos se ei ole vakioasennossa niin kantsii melkeinpä pyöritellä pakokaasuanakysaattorin perässä sitä. Muuten siitä ei tule helvettiäkään. Hammasratasta vaan jompaan kumpaan suuntaan. Löysemmälle niin menee rikkaammalle jne.. Tais olla ehkä.. ... .
Noniin eilinen seoksen säätäjä ei näköjään osannut hommaansa CO oli jotain 8
kierroksilla ja tyhjäkäynnillä prkl laihalla. Nyt tyhjäkäynnillä yhden luokkaa ja isommilla kierroksilla vajaa 1. Kävin tekee eilisin kaltaisen testin että tankkasin vitosel niin eilen pääsin 25km ja nyt 40km. Eli tämä entinen omistaja ei ollut oikeen osannut hommaansa, kuorikoon vaikka banaaneja tuon räpläämisen sijasta.
Ilmamäärämittarin ruuvista säädetään VAIN tyhjäkäynti seos. Kierroksille säätöön tarvitset tehodynometrin jolla saa vastusta ajoon ja silloin voi kiekosta säätää seoksen kohdalleen.
Kulutus mittaukseen nuo arvot on ihan turhia, kun emme tiedä paljon bensa maksaa siellä päin. Joten tankki piri pintaan täysi, ajoa ja tankki täyteen. Litrat jaettuna kilometreillä kertaa 100. Sitten alkaa niitä todellisia lukemia löytymään. Mieluiten samanlaista ajoa, esim. sama työmatka joka päivä. Tarkkaan lukemaan vaaditaan useampi tankkaus.
Ilmamäärämittarin ruuvista säädetään VAIN tyhjäkäynti seos. Kierroksille säätöön tarvitset tehodynometrin jolla saa vastusta ajoon ja silloin voi kiekosta säätää seoksen kohdalleen.
Kulutus mittaukseen nuo arvot on ihan turhia, kun emme tiedä paljon bensa maksaa siellä päin. Joten tankki piri pintaan täysi, ajoa ja tankki täyteen. Litrat jaettuna kilometreillä kertaa 100. Sitten alkaa niitä todellisia lukemia löytymään. Mieluiten samanlaista ajoa, esim. sama työmatka joka päivä. Tarkkaan lukemaan vaaditaan useampi tankkaus.
eli käsitinkö nyt ihan oikein eli siitä kuusiokolo kantaisesta ruuvista joka on ilmamassamittarin päällä näkyvissä siinä muovisuojan vieressä niin säädetään PELKÄSTÄÄN TYHJÄKÄYNTI seos ja se ei vaikuta "kierroksilla oleviin" seoksiin millään lailla ja sitten siitä hammasrattaasta säädetään taas " kierros seokset" ?? kiitos vastauksesta kyllä tämä tästä
Mulla jää esim satasen vauhissa ku jarruttaa nelosel tai kolmosel niin neljän litran pintaan.... Tuntuu että nyt paukkuu vielä entistä enemmän putkessa.. Oiskohan sytkä pielessä :o Mikä lie perusennakko?
Räpläilin tossa aikani kuluks sytkää, paukkuminen loppuu kun pistää todella paljon aikasemmalle sitä mutta sitten taas tyhjäkäynti nousee sinne 1500-2000rpm. Ja eikä mene nollaan mittari moottorijarrutuksessa. Voiko tämän kaiken aiheuttaa rikkinäinen ilmamäärämittari?
Mulla jää esim satasen vauhissa ku jarruttaa nelosel tai kolmosel niin neljän litran pintaan.... Tuntuu että nyt paukkuu vielä entistä enemmän putkessa.. Oiskohan sytkä pielessä :o Mikä lie perusennakko?
mulla jää kans tasan tuohon 4litran pintaan moottorijarrutuksessa.?? :think
Comment