Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 323 kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [biohazard]
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 255
    • kiuruvesi

    #31
    Originally posted by jukheik View Post
    Noniin eilinen seoksen säätäjä ei näköjään osannut hommaansa CO oli jotain 8
    kierroksilla ja tyhjäkäynnillä prkl laihalla. Nyt tyhjäkäynnillä yhden luokkaa ja isommilla kierroksilla vajaa 1. Kävin tekee eilisin kaltaisen testin että tankkasin vitosel niin eilen pääsin 25km ja nyt 40km. Eli tämä entinen omistaja ei ollut oikeen osannut hommaansa, kuorikoon vaikka banaaneja tuon räpläämisen sijasta.
    kuhan vaan selviäisi mitenkä tämä ilmamassamittari säädetään :think

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #32
      Kansi pois ja kiekkoo pyörittelemään. Aloitus asento kannattaa kyllä merkata.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • [biohazard]
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 255
        • kiuruvesi

        #33
        Originally posted by JJT View Post
        Kansi pois ja kiekkoo pyörittelemään. Aloitus asento kannattaa kyllä merkata.
        siis kuinka sitä niinkun pyöritellään?

        Comment

        • jukkae
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3506
          • 70800

          #34
          Jos se ei ole vakioasennossa niin kantsii melkeinpä pyöritellä pakokaasuanakysaattorin perässä sitä. Muuten siitä ei tule helvettiäkään. Hammasratasta vaan jompaan kumpaan suuntaan. Löysemmälle niin menee rikkaammalle jne.. Tais olla ehkä.. ... .

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #35
            Originally posted by jukheik View Post
            Noniin eilinen seoksen säätäjä ei näköjään osannut hommaansa CO oli jotain 8
            kierroksilla ja tyhjäkäynnillä prkl laihalla. Nyt tyhjäkäynnillä yhden luokkaa ja isommilla kierroksilla vajaa 1. Kävin tekee eilisin kaltaisen testin että tankkasin vitosel niin eilen pääsin 25km ja nyt 40km. Eli tämä entinen omistaja ei ollut oikeen osannut hommaansa, kuorikoon vaikka banaaneja tuon räpläämisen sijasta.
            Ilmamäärämittarin ruuvista säädetään VAIN tyhjäkäynti seos. Kierroksille säätöön tarvitset tehodynometrin jolla saa vastusta ajoon ja silloin voi kiekosta säätää seoksen kohdalleen.

            Kulutus mittaukseen nuo arvot on ihan turhia, kun emme tiedä paljon bensa maksaa siellä päin. Joten tankki piri pintaan täysi, ajoa ja tankki täyteen. Litrat jaettuna kilometreillä kertaa 100. Sitten alkaa niitä todellisia lukemia löytymään. Mieluiten samanlaista ajoa, esim. sama työmatka joka päivä. Tarkkaan lukemaan vaaditaan useampi tankkaus.

            Comment

            • [biohazard]
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 255
              • kiuruvesi

              #36
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Ilmamäärämittarin ruuvista säädetään VAIN tyhjäkäynti seos. Kierroksille säätöön tarvitset tehodynometrin jolla saa vastusta ajoon ja silloin voi kiekosta säätää seoksen kohdalleen.

              Kulutus mittaukseen nuo arvot on ihan turhia, kun emme tiedä paljon bensa maksaa siellä päin. Joten tankki piri pintaan täysi, ajoa ja tankki täyteen. Litrat jaettuna kilometreillä kertaa 100. Sitten alkaa niitä todellisia lukemia löytymään. Mieluiten samanlaista ajoa, esim. sama työmatka joka päivä. Tarkkaan lukemaan vaaditaan useampi tankkaus.
              eli käsitinkö nyt ihan oikein eli siitä kuusiokolo kantaisesta ruuvista joka on ilmamassamittarin päällä näkyvissä siinä muovisuojan vieressä niin säädetään PELKÄSTÄÄN TYHJÄKÄYNTI seos ja se ei vaikuta "kierroksilla oleviin" seoksiin millään lailla ja sitten siitä hammasrattaasta säädetään taas " kierros seokset" ?? kiitos vastauksesta kyllä tämä tästä

              Comment

              • jukkae
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3506
                • 70800

                #37
                Originally posted by Bmw Master View Post
                Ilmamäärämittarin ruuvista säädetään VAIN tyhjäkäynti seos. Kierroksille säätöön tarvitset tehodynometrin jolla saa vastusta
                Mitä luulet kumpaan suuntaa pitäis ny vaikka kokeilla naksun tai pari kun ne on säädetty vapaalla huudattamalla? Rikkaammalle vai laihemmalle?

                Comment

                • jukkae
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3506
                  • 70800

                  #38
                  Niin ja pitäiskö tos mennä moottorijarrutuksessa kulutusmittari nollaan?

                  Comment

                  • crockett
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 1294
                    • Ilomantsi

                    #39
                    Originally posted by jukheik View Post
                    Niin ja pitäiskö tos mennä moottorijarrutuksessa kulutusmittari nollaan?
                    Pitää mennä.

                    *e30 cabriolet*
                    *Hailuksi*
                    *ex e30 325i m50*
                    *ex e30 5/88 pics*
                    Ostan e30 osaa

                    Myytävänä e30 osaa

                    Comment

                    • jukkae
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3506
                      • 70800

                      #40
                      Mulla jää esim satasen vauhissa ku jarruttaa nelosel tai kolmosel niin neljän litran pintaan.... Tuntuu että nyt paukkuu vielä entistä enemmän putkessa.. Oiskohan sytkä pielessä :o Mikä lie perusennakko?

                      Comment

                      • jukkae
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3506
                        • 70800

                        #41
                        Räpläilin tossa aikani kuluks sytkää, paukkuminen loppuu kun pistää todella paljon aikasemmalle sitä mutta sitten taas tyhjäkäynti nousee sinne 1500-2000rpm. Ja eikä mene nollaan mittari moottorijarrutuksessa. Voiko tämän kaiken aiheuttaa rikkinäinen ilmamäärämittari?

                        Comment

                        • motormike
                          Newbiemmer
                          • Dec 2007
                          • 7

                          #42
                          520

                          viimeks kaupungis 8 litraa sadal...

                          Comment

                          • 525iiäxä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1855
                            • Lappeenranta, Finland

                            #43
                            Originally posted by jukheik View Post
                            Mulla jää esim satasen vauhissa ku jarruttaa nelosel tai kolmosel niin neljän litran pintaan....
                            Kaasuläpän asentotunnistin ei oo kohillaan...? Vai olikos noissa semmoista...

                            Volvo V70 2.4T -02
                            E30 323i -84 (taas)

                            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                            Comment

                            • [biohazard]
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 255
                              • kiuruvesi

                              #44
                              Originally posted by jukheik View Post
                              Mulla jää esim satasen vauhissa ku jarruttaa nelosel tai kolmosel niin neljän litran pintaan.... Tuntuu että nyt paukkuu vielä entistä enemmän putkessa.. Oiskohan sytkä pielessä :o Mikä lie perusennakko?
                              mulla jää kans tasan tuohon 4litran pintaan moottorijarrutuksessa.?? :think

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16501
                                • Asikkala

                                #45
                                Originally posted by 525iiäxä View Post
                                Kaasuläpän asentotunnistin ei oo kohillaan...? Vai olikos noissa semmoista...
                                Tätä veikkaan, itsellä sama juttu. Tunnistin pitäis naksahtaa kun kaasun päästää pois, kuuluu jos ei ole muuta melua ympärillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎