Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e30 m20b25 kannattaako ostaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ankero
    Bimmer Rookie
    • Dec 2007
    • 40

    bmw e30 m20b25 kannattaako ostaa

    olen ajatellut ostaa 325 e30 korimallilla. kyselisin hieman tyyppivioista ja kaikesta mainitsemisen arvoisesta
    Last edited by ankero; 22-01-2008, 16:36.
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1363
    • Lempäälä

    #2
    noh, jos ei meinaa yhtään itse tehdä huoltoja niin eiköhän tämä itsesäädettävillä venttiileillä varustettu auto kannata jättää väliin.

    kansihan siellä ei nakuta, vaan venttiilit, useimmiten syynä on hieman epätasaisesti kuluneet painimet ja tätäkautta erittäin vaikea säätö.

    mutta jos osaa ja viitsii säätää venoja satunnaisesti eikä pelkää hieman käsien paskaantumista niin mikäjottei e30 menettelisi.

    helpoin vaihtoehto on kyllä ehkä tuo e34 m50-motilla, koita vaan löytää semmoinen yksilö millä on ajettu oikeasti alle 300tkm.


    mulla vois olla myynnissä orkkis 325 e30, osta pois. venttiilit naputtaa hieman.
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

    Comment

    • Jasu
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2110
      • Tampere / Isojoki

      #3
      Originally posted by ankero View Post
      olen ajatellut ostaa 325 e30 korimallilla. arveluttaa vain se yleinen "puimuri-ilmiö" eli kannen nakutus. eli onko ollenkaan järkeä ostaa sellasta vehjettä, vai olisiko järkevämpää ostaa e34 m50 koneella? kiitos etukäteen
      Siis se naputus ei ole vika vaan ominaisuus. Ja eikai se ole "järkevää" ostaa mitään vanhaa bemaria. Järkevää on ostaa uusi pieni diesel.
      Volvo S80 V8
      Mercedes C250d
      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14311
        • Oulu

        #4
        Ja myös ne suuttimet naputtaa näissä M20:ssä.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • M325i
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 1529
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          Kyllä nuo E34:set rupeaa olemaan aivan karmeita pommeja tällä ikää....Samaa vikaa kyllä E30:sessäkin,mutta sen kanssa pärjää helpommilla henkisillä säryillä Vähemmän hajovia osia. E34:silla rupeaa jo kaikilla olemaan se 500tkm taulussa OIKEASTI joka on jälkensä jättänyt lähes joka paikkaan. Toki helmiäkin on,mutta kannattaa herätä todellisuuteen. Jos tämänikäisessä autossa venttiilien pieni säksätys haittaa niin ei varmaan kannata edes sekaantua. Ja kyllä E30 325i on satakertaa kivempi lelu kun pakettiauton painoinen laiska 525:nen...
          E30 ja E46 ///M

          Comment

          • ankero
            Bimmer Rookie
            • Dec 2007
            • 40

            #6
            en pelkää käsien pientä paskautumista... autonasentaja kun olen kiinnostaa tuo e30 juuri sen pienemmän painon takia, mukava lelu sanoisin
            Last edited by ankero; 22-01-2008, 14:32. Reason: en osaa kirjoittaa prkl

            Comment

            • Osku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2005
              • 3324
              • Kouvola,Pilkanmaa

              #7
              No m50 pata E30 kopassahan olisi sitten ihanteellisin ratkaisu
              Kyllä jos haluaa semmosen auton joka on 20v vanha ja ei naputa/pidä ylimääräsiä ääniä niin ikänsä saa ettiä
              Kaikki m20 padat mitä oon kohdannu niin jonkunlaista napsutusta kuuluu.. kerran oli hiljainen E30 325i mut siellähän oliki m50 keulilla

              minkälainen käyttö sen mukainen auto..

              E34 todella mahtava auto ajella matkaa ja vetää liukkaalla luistoa..

              E30 on sitten paljon "hätäisempi" luistot nopeita ja kulmat loivia.. joku drift mies kohta varmaan kertoo kuinka olenkaan väärässä

              Ostat sen mikä miellyttää eniten silmää..
              on muuten melko työläs toi m20 venasäätö :think
              E30 24V 5D "Vakio"

              Originally posted by ///Make
              1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

              Comment

              • ankero
                Bimmer Rookie
                • Dec 2007
                • 40

                #8
                ei itsellä ole valitettavasti ( todella tarkoitan VALITETTAVASTI) tullut yhtään m20 huoltoon, en ole päässyt tarkemmin tutkimaan venttiilien säätöä... :think

                Comment

                • ankero
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2007
                  • 40

                  #9
                  jos jollain on myynnissä e30 2.5i koneella niin privaa vaan... mulla ois "ylimääräinen" derbi tallissa vaikkapa jonkun lapselle hyvin kulkeva vehje

                  Comment

                  • S4Driver
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 572
                    • Kaukana

                    #10
                    Sait privaa

                    Comment

                    • Osku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2005
                      • 3324
                      • Kouvola,Pilkanmaa

                      #11
                      Originally posted by ankero View Post
                      ei itsellä ole valitettavasti ( todella tarkoitan VALITETTAVASTI) tullut yhtään m20 huoltoon, en ole päässyt tarkemmin tutkimaan venttiilien säätöä... :think
                      No siinä mielessä työläs että on noita sylintereitä muutama enempi ku tavallisesti

                      ennemmin kiinnittäisin huomiota kaikkeen muuhun kun venttiileihin jos olisin ostamassa E30 325i...

                      Esmes.. ruostehommat 1prioriteettinä
                      ja sitten laatikko, perän pyöräntuenta,auton laillisuus(jos TV/KV),nesteiden kulutus(jäähdytys/moottori öljy jnejne),noitakin on moneen lähtöön..

                      Kannattaa ennemmin satsata enemmän rahaa semmosenn joka on jo hyvässä tikissä kun että ostaa halvalla ja laittaa tonnitolkulla uutta osaa

                      Eli ne venttiilit on varmaan pienin murhe jos ostaa jonkun 316/325 pommin
                      E30 24V 5D "Vakio"

                      Originally posted by ///Make
                      1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                      Comment

                      • ankero
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2007
                        • 40

                        #12
                        niin miten sen nyt ottaa... onha se kutos kone aina plussaa, kyllä sen takia näkee vähän enemmän vaivaa

                        Comment

                        • metanolman83
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 249
                          • itä suomi

                          #13
                          niin ja kun kyseessä on vain 12 venttiiliä niin sen tekee ilolla kun ajattelee 24 venttiilistä. olen itse kerran säätänyt ja ei se nyt niin kovin kummoinen homma ole.tietysti jos usein joutuu niin kyllä varmasti potuttaa

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎