Eli auto on bmw e30 johon asennettu m50b25 moottori.
Auto on toiminut toistaiseksi loistavaksi kunnes eräs päivä hitsasin sitä akkukaapeli kiinni. Hitsauksen jälkeen auto ei enää lähtenyt käyntiin.
Huomasin että yksikään puola ei anna tulpalle kipinää. Testasin toisilla puolilla, mutta ei vaikutusta. Testasin myös toisella saman numeroisella bosch motronic moottorinohjausboksilla, mutta ei siltikään kipinää.
Heti vian ilmestyttyä bensapumppu käynnistyi normaalisti ja bensanpaineet näyttivät normaaleilta. Myöhemmin edes bensapumppu ei käynnistynyt vaikka virrat laittoi päälle ja yritti startata. Koitin uudella bensapumpun releellä, ei edelleenkään tule bensaa. Hyppylangan kun kytki releen tilalle niin bensaa kyllä tulee.
Mikä vika siis aiheuttaa sen että bensapumpun rele ei "vedä" eikä kipinää tule sytytystulpille?
Kaikki johdot näyttävät ulkoisesti täysin ehjiltä, ei ole sulanut mistään tms.
Voiko vika olla muualla kuin nokka-akselin tai kampiakselin asentotunnistimessa?
Auto on toiminut toistaiseksi loistavaksi kunnes eräs päivä hitsasin sitä akkukaapeli kiinni. Hitsauksen jälkeen auto ei enää lähtenyt käyntiin.
Huomasin että yksikään puola ei anna tulpalle kipinää. Testasin toisilla puolilla, mutta ei vaikutusta. Testasin myös toisella saman numeroisella bosch motronic moottorinohjausboksilla, mutta ei siltikään kipinää.
Heti vian ilmestyttyä bensapumppu käynnistyi normaalisti ja bensanpaineet näyttivät normaaleilta. Myöhemmin edes bensapumppu ei käynnistynyt vaikka virrat laittoi päälle ja yritti startata. Koitin uudella bensapumpun releellä, ei edelleenkään tule bensaa. Hyppylangan kun kytki releen tilalle niin bensaa kyllä tulee.
Mikä vika siis aiheuttaa sen että bensapumpun rele ei "vedä" eikä kipinää tule sytytystulpille?
Kaikki johdot näyttävät ulkoisesti täysin ehjiltä, ei ole sulanut mistään tms.
Voiko vika olla muualla kuin nokka-akselin tai kampiakselin asentotunnistimessa?
Comment