Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 1.8 keinuvivut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Franklin
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 10

    e30 1.8 keinuvivut

    eli nytte meni e30 1.8 kaasari koneesta auton keulasta päin laskettuna kolmannesta sylinteristä kumpiki keinu poikki.ajattelin vaihtaa uudet keinut mutta sitte tuli mieleen että selviääkö tuo nuilla uusilla keinuilla vai onko jossaki vielä suurempi vika?
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    #2
    Originally posted by Franklin View Post
    eli nytte meni e30 1.8 kaasari koneesta auton keulasta päin laskettuna kolmannesta sylinteristä kumpiki keinu poikki.ajattelin vaihtaa uudet keinut mutta sitte tuli mieleen että selviääkö tuo nuilla uusilla keinuilla vai onko jossaki vielä suurempi vika?
    Mittaa onko venttiilien/jousten asennuskorkeuksissa eroja.
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      semmosta essonbaaripuhetta olen kuullut että kulunut nokka herkistäis keinuja katkeamaan M10 ja M30 moottoreissa..
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • TheLoial
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 1109
        • Helsinki

        #4
        Kulunut nokka hajottaa keinuja. Vaihda samalla nokka-akseli.

        Comment

        • Franklin
          Newbiemmer
          • Feb 2008
          • 10

          #5
          koneessa on kuuleman mukaan kireämpi nokka.tulis varmaan halvemmaksi vaihtaa koko motti ku ostaa 8kpl uusia keinuja ja nokka?kierroksia oli muuten se 8000rmp tai vähä yli ku nuo nokat meni eli oisko tällä vaikutusta asiaan?onko näissä vehkeissä muuten kierroksen rajotinta?

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16465
            • Asikkala

            #6
            Rajoitin jos on niin reilussa 6000 rpm. eli sulla ei ole (ollut) tai ei toimi, kaasarikoneessa rajoitin on jakajan pyörijässä sellanen jousisysteemi. Perustuu keskipakovoimaan ja toimii niin että maadoittaa kipinän jakajan akseliin.

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2067
              • Banshee - Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Franklin View Post
              koneessa on kuuleman mukaan kireämpi nokka.tulis varmaan halvemmaksi vaihtaa koko motti ku ostaa 8kpl uusia keinuja ja nokka?kierroksia oli muuten se 8000rmp tai vähä yli ku nuo nokat meni eli oisko tällä vaikutusta asiaan?
              Olisi. Kierrokset tappoi nuo vakiovipat, tuskin muuta vikaa koneessa IMO.
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • Franklin
                Newbiemmer
                • Feb 2008
                • 10

                #8
                jeps eli kokeilla uusilla keinuilla.kannattaako nuo vaihtaa heti kerralla kaikki?ja onko nuo kl-varaosan keinut miten laadukkaita vai onko jotaki muuta paikkaa josta nuita saa?

                Comment

                • Tzeimi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 2067
                  • Banshee - Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Franklin View Post
                  jeps eli kokeilla uusilla keinuilla.kannattaako nuo vaihtaa heti kerralla kaikki?ja onko nuo kl-varaosan keinut miten laadukkaita vai onko jotaki muuta paikkaa josta nuita saa?
                  Tarvike febit taitaa olla melkein samaa kuraa kuin alkuperäisetkin nykyään. Vissiin 70-luvun vipat oli laadukkaampia niitä vaan ei oikein löydy hyväkuntoisia, jotta viitsisi kokeilla. IMO ne ehjäksi jääneet ovat ok ja hieman huonolaatusempi oli osunut sitten tuohon 3. pyttyyn tunnetuin seurauksin. Älä kierrätä ...tai sitten pitää sijoittaa enemmän noihin leluihin.

                  nimim. pari vajaata sarjaa melko uusia orkkiskeinuja
                  Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                  & 02 tulpo saniteetti dyno




                  Älä väkisin, ota isompi vasara.
                  If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                  Comment

                  • Franklin
                    Newbiemmer
                    • Feb 2008
                    • 10

                    #10
                    ok eli vaihtaa vaan tuohon 3.pyttyyn uudet keinut ja kahtua niitten loppujen kunto ja miettiä sitte tarkemmin.

                    Comment

                    • Franklin
                      Newbiemmer
                      • Feb 2008
                      • 10

                      #11
                      laitetaanko nuo keinut vaan paikalleen samallalailla ku otettiin eli naputellaan sitä akselia vaan takasi päin ja laitetaan keinu ja muut osat siihe väliin ja sitte lopuksi laitetaan ne sokat?

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #12
                        Originally posted by Franklin View Post
                        laitetaanko nuo keinut vaan paikalleen samallalailla ku otettiin eli naputellaan sitä akselia vaan takasi päin ja laitetaan keinu ja muut osat siihe väliin ja sitte lopuksi laitetaan ne sokat?
                        Juuri niin.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Franklin
                          Newbiemmer
                          • Feb 2008
                          • 10

                          #13
                          mihikkä momenttiin tuo kansi kiristetään?ja alotetaanko kiristäminen ristiin niin kuin yleensä?
                          http://juubi.hlan.net/index.php?page=car/325ix/engine tältä sivulla oli tämmönen ohje:kylmänä kiristämällä ristiin, ensin väännettiin momenttiavaimella 30nm tiukkuuteen, jonka jälkeen kaikki pultit kiristettiin kääntämällä 90 astetta ja tämän jälkeen vielä 90 astetta.Sama pätee varmaan 4 pyttyseen koneeseen?

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #14
                            En jaksa etsiä kiristysjärjestystä, mut
                            Ensin 60nm:n, sitten 33astetta, käyntiin ja lämpimäksi ja 25astetta lisää.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Vaiski_Dsm
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 133

                              #15
                              8 6 2 4 10 Jakopää
                              9 3 1 5 7

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎