Osaisko joku sanoo mistä johtuu ku lämmöt nousee heti ku ajaa yli 60km/h. Kaupunki ajossa ei ole mitään ongelmaa eikä myöskään tyhjäkäynnillä nosta lämpöjä. tämä ongelma ilmeni termostaatin ja vesiventtilin vaihdon jälkeen. Ja auto on e30 -87 kaasari m10b18
Oon yrittäny ilmailla ja vaihdoin myös vanhan termarin takas ja sillä vanhalla termarilla ei nosta niin nopeasti lämpöjä ku uudella.
ei oo hauskaa kun ei voi ajaa yli 60km/h
En viitsinyt uutta topicia väsätä tämän takia, koska asia koskee m10 konetta.
E28 m10b18 alkoi oikuttelemaan ajoittain jokunen viikko sitten.
Normi maantieajossa mittari näyttää n. 80 astetta, mutta kaupunkiajossa lämmöt nousevat pikkuhiljaa kohti punarajaa. Viskon tarkastin ja rikkihän se oli eikä uudella viskolla ei juurikaan sen paremmin toiminut. Tarkastin myös lämpötila-anturin ja putsasin kummatkin navat, mutta ongelma ei kadonnut silläkään. Tänään koitin varovasti raottaa syylärinkorkkia, kun lämmöt olivat punaisella mutta keittämisen merkkejä ei juurikaan ollut. Ei kerännyt painetta järjestelmään, tai kuulunut sihinää tai porinaa letkuista eikä tulvinut nesteitä pihalle. Termarikin tuntuisi toimivan, koska alavesiletku oli lämmin.
Autoon on tehty kansiremontti 30tkm sitten, ja ei viitsisi uutta kansipahviakaan mennä sössimään.
Comment