Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 316 -> 320 2.0 TwinTbo IC Vertailumallilapuja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tounela
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 283
    • Pori

    #31
    Kone tulee muijan autoon normaaliin arkiliikenteeseen. Oikeasti. "Tehoja aletaan sitten hakemaan vasta reippaasti kilon tuolla puolen.." autolla pitää päästä myös radalle. Ei sitä tottatosiaan huvikseen rakenneta nopeaksi.

    Siis ei tämä nyt voi olla noin vaikeeta. Tieliikennekäytössä autossa ei todellakaan tulla pitämään pätkääkään yli sen 130hv:n. Kyse on muijan käyttöautosta, joten se pitää saada mahdollisimman pian vain takaisin liikenteeseen.

    Mutta potentiaalia varataan reserviin, että ensikesänä pääsee RADALLE sillä. Ja ennen kesää autoon ollaan keritty vaihtamaan jo paremmat jarrut ja alusta.

    Eikä täällä ole asenteena sama se mitkä jarrut siellä on, nehän ovat vain vauhdin surma. Tarkoitin, että sama se mitkä jarrut siellä TIELLÄ on, aivan takuulla riittää liikenteessä. RADALLA sitten tarvitaan alustaa ja jarruja.

    Tiedän kyllä että suomessa on paljonkin pellejä jotka ajaa liian tehokkailla autoilla vakiojarruilla (tai jopa huonoilla vakiojarruilla) mutta minä en lukeudu niihin, saati muijani.

    Jotenkin nyt tuntuu kovin ennakkoluuloisilta nämä teidän asenteet.

    En tiedä viittiikö täällä enää kysyäkään, että mitä tulppia ootte käyttänyt ahdetuissa? Edellisessa tbo:ssa minulla oli vakiotulpat, mutta on varmaan parempikin vaihtoehto? (ei kiitos mitään 100e tulppia )

    E: Eikä mulle muuten selvinnyt, että miten tuolta realoem:stä niitä lappuja löytää? :O
    Last edited by Tounela; 17-03-2008, 07:44.
    Los Automobilos:

    E36 Touring 328i Msport man.
    +
    Volkswagen FT Bonito, coupe.
    +
    Ford Escort MK1. M60B40 6v man.

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #32
      Originally posted by Tounela View Post
      Kone tulee muijan autoon normaaliin arkiliikenteeseen. Oikeasti. "Tehoja aletaan sitten hakemaan vasta reippaasti kilon tuolla puolen.." autolla pitää päästä myös radalle. Ei sitä tottatosiaan huvikseen rakenneta nopeaksi.

      Siis ei tämä nyt voi olla noin vaikeeta. Tieliikennekäytössä autossa ei todellakaan tulla pitämään pätkääkään yli sen 130hv:n. Kyse on muijan käyttöautosta, joten se pitää saada mahdollisimman pian vain takaisin liikenteeseen.

      Mutta potentiaalia varataan reserviin, että ensikesänä pääsee RADALLE sillä. Ja ennen kesää autoon ollaan keritty vaihtamaan jo paremmat jarrut ja alusta.

      Eikä täällä ole asenteena sama se mitkä jarrut siellä on, nehän ovat vain vauhdin surma. Tarkoitin, että sama se mitkä jarrut siellä TIELLÄ on, aivan takuulla riittää liikenteessä. RADALLA sitten tarvitaan alustaa ja jarruja.

      Tiedän kyllä että suomessa on paljonkin pellejä jotka ajaa liian tehokkailla autoilla vakiojarruilla (tai jopa huonoilla vakiojarruilla) mutta minä en lukeudu niihin, saati muijani.

      Jotenkin nyt tuntuu kovin ennakkoluuloisilta nämä teidän asenteet.

      En tiedä viittiikö täällä enää kysyäkään, että mitä tulppia ootte käyttänyt ahdetuissa? Edellisessa tbo:ssa minulla oli vakiotulpat, mutta on varmaan parempikin vaihtoehto? (ei kiitos mitään 100e tulppia )

      E: Eikä mulle muuten selvinnyt, että miten tuolta realoem:stä niitä lappuja löytää? :O
      eikö nyt vaan olis parasta, että käyt kysymässä konttorilta tehorajat ja niitten jarrujen/alustan sopivuuden...
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        #33
        ...ennen kuin ihmeemmin lynkataan ja revitään niitä housuja näppiksen toisella puolella, niin katsoisin edes loppuun tuleeko tästä ikinä mitään ajatusta suurempaa. Ei muuten, mutta päivittäin tulee kymmenen turbo-projektia, joista 99% jää vain ajatukseksi ja 1% valmistuu keskeneräiseksi...

        Kotipoliisit herää jo nyt rajoitusten mukaan ajamisesta - haloo.
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • timmerman
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 57
          • Kullaa

          #34
          no niin Rockfordihan se täällä puhuu ihan asiaa.

          Comment

          • TheLate
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 418

            #35
            Originally posted by Tounela View Post
            Kone tulee muijan autoon normaaliin arkiliikenteeseen. Oikeasti. "Tehoja aletaan sitten hakemaan vasta reippaasti kilon tuolla puolen.." autolla pitää päästä myös radalle. Ei sitä tottatosiaan huvikseen rakenneta nopeaksi.

            Siis ei tämä nyt voi olla noin vaikeeta. Tieliikennekäytössä autossa ei todellakaan tulla pitämään pätkääkään yli sen 130hv:n. Kyse on muijan käyttöautosta, joten se pitää saada mahdollisimman pian vain takaisin liikenteeseen.

            Mutta potentiaalia varataan reserviin, että ensikesänä pääsee RADALLE sillä. Ja ennen kesää autoon ollaan keritty vaihtamaan jo paremmat jarrut ja alusta.

            Eikä täällä ole asenteena sama se mitkä jarrut siellä on, nehän ovat vain vauhdin surma. Tarkoitin, että sama se mitkä jarrut siellä TIELLÄ on, aivan takuulla riittää liikenteessä. RADALLA sitten tarvitaan alustaa ja jarruja.

            Tiedän kyllä että suomessa on paljonkin pellejä jotka ajaa liian tehokkailla autoilla vakiojarruilla (tai jopa huonoilla vakiojarruilla) mutta minä en lukeudu niihin, saati muijani.

            Jotenkin nyt tuntuu kovin ennakkoluuloisilta nämä teidän asenteet.

            En tiedä viittiikö täällä enää kysyäkään, että mitä tulppia ootte käyttänyt ahdetuissa? Edellisessa tbo:ssa minulla oli vakiotulpat, mutta on varmaan parempikin vaihtoehto? (ei kiitos mitään 100e tulppia )

            E: Eikä mulle muuten selvinnyt, että miten tuolta realoem:stä niitä lappuja löytää? :O
            Tämä valotti asiaa, kun tuloo emännän käyttikseksi(mahtaa olla mukava kauppakassi ) ja ne jarrut todella vastaa niitä tehoja

            Ilmaisin vain oman mielipiteeni asiasta, jonka kyllä käsitin vielä kaiken lisäksi väärin... Pahoittelen.

            Kun alkaa ilmaantua kysymyksiä tuosta projektista niin kannattaisiko tehdä oma, autoa koskeva topic "projektit"-osioon?

            Kotipoliisit herää jo nyt rajoitusten mukaan ajamisesta - haloo.
            Pitää olla valppaana ottamassa kiinni kaikki itse teossa No ei tässä mitään kotipoliisin virkaa olla vetämässä, edelleen ilmaisin vain mielipiteeni.

            Onnea rojektiin, late kuittaa!

            Comment

            • Tounela
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2005
              • 283
              • Pori

              #36
              eikö nyt vaan olis parasta, että käyt kysymässä konttorilta tehorajat ja niitten jarrujen/alustan sopivuuden...
              Ei se asia sillä paljon valotu. Sehän on selvä juttu, että eri konttoreilla saa eri vastauksia. Lähinnä faktat kiinnostaa. Mutta siitä olen varma, että projektille saa leiman muutoskatsastamalla 2.0 moottorin tt:nä, kun hakee teholapun, että tehoa on se 129hp. Alusta vastaa tällöin 320:tä.

              Ja kun ei vastauksia kuulunut tähän tulppa asiaan, niin NGK vakio tulpat laitoin. Ilmeisesti niillä pelaa. En muista mikä malli tulpista oli, mutta 5 lämpöarvo niissä oli. (ja kummallisia kirjaimia? ei ainakaan bp5es)

              Eikä se edelleenkään selvinnyt, että miten tuolta realoemistä saa niitä lappuja?

              ..ennen kuin ihmeemmin lynkataan ja revitään niitä housuja näppiksen toisella puolella, niin katsoisin edes loppuun tuleeko tästä ikinä mitään ajatusta suurempaa. Ei muuten, mutta päivittäin tulee kymmenen turbo-projektia, joista 99% jää vain ajatukseksi ja 1% valmistuu keskeneräiseksi...
              Kyllä tämä ihan valmiiksi asti tehdään. Moottori on pakosarjoja vaille valmis. (plus pikku hilpettä, öljynkierrot ja vesikierrot ym.) Ei ole varaa jättää paria tehdasuutta ahdinta sekä täydellisen remontin kokenutta moottoria lojumaan nurkkiin

              Tässä olis pari maistiaista koneesta.. Ihan vaan siksi, ettei ketään epäile huuhaajutuiksi..

              E: Ja tuosta väristä... Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä ja niin poispäin.. Eikä tästä ollut tarkoitus tulla "projekti esittelyä" siksi en laittanut projektit puolelle tätä, tarkoitus oli vain saada ne laput..
              Last edited by Tounela; 24-07-2010, 16:33.
              Los Automobilos:

              E36 Touring 328i Msport man.
              +
              Volkswagen FT Bonito, coupe.
              +
              Ford Escort MK1. M60B40 6v man.

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #37
                Originally posted by Tounela View Post
                Eikä se edelleenkään selvinnyt, että miten tuolta realoemistä saa niitä lappuja?

                Osakokonaisuus kerrallaan printaten, ei sieltä mitään "tämän joudut vaihtamaan"-todistusta saa, mutta lähinnä saa printattua laput, että minkälaiset osat autossa on uutena olleet ja vastaavasti luettelot niistä osista, jotka ovat paikoillaan.

                EDIT:oot laittanut "vastoin yleistä tapaa" männät 1-6 laatikon puolelta etkä jakopäästä
                Olli.

                Comment

                • JD
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 1194
                  • Espoo

                  #38
                  Originally posted by Tounela View Post
                  Eikä se edelleenkään selvinnyt, että miten tuolta realoemistä saa niitä lappuja?
                  Tuolla joku noin kolmas teksti kertoo mitä tavallisen muutoskatsastuksen tarvitaan:


                  Tosiharrastaja aloittaisi jarruista, ei ole päivääkään pidempää pois liikenteestä vaikka tekee sitä haaveiltua maksimitehoa vastaavat jarrut ensimmäisenä ja kun ne testailtu vaihtaa koneen...

                  Varsinkin kun
                  > Kyllä niitä jarruja sitten keritään vaihtelemaan ennen kuin alkaa peli ensinnäkään laulamaan

                  Koska jokainen tietää tuon koneen laulamaan pistämisen tarkoittavan hullun lailla revittelyä ja testailua, siitä on vaimon kauppa-ajot kaukana.

                  > Pitääkö takajarruille tehdä jotain? Molemmissahan on rummut takana...
                  Pitää, 316 takajarrut eivät sitten ole samat kuin edes 320i tehoisen jarrut. 316i ja 318i on pienemmällä jarrusylinterillä kuin 320i

                  Wheel brake cylinder

                  Part number: 34 21 1 156 167
                  Old part number: 34 21 1 154 506

                  Supplement: 22,20MM
                  Weight (kg): 0,297
                  Part use
                  3' E30
                  Model (engine)
                  316i (M10)
                  316i (M40)
                  316 (M10)
                  318i (M10)
                  318i (M40)
                  Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                  https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                  Comment

                  • Tounela
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2005
                    • 283
                    • Pori

                    #39
                    Originally posted by JD View Post
                    Tuolla joku noin kolmas teksti kertoo mitä tavallisen muutoskatsastuksen tarvitaan:


                    Tosiharrastaja aloittaisi jarruista, ei ole päivääkään pidempää pois liikenteestä vaikka tekee sitä haaveiltua maksimitehoa vastaavat jarrut ensimmäisenä ja kun ne testailtu vaihtaa koneen...

                    Varsinkin kun
                    > Kyllä niitä jarruja sitten keritään vaihtelemaan ennen kuin alkaa peli ensinnäkään laulamaan

                    Koska jokainen tietää tuon koneen laulamaan pistämisen tarkoittavan hullun lailla revittelyä ja testailua, siitä on vaimon kauppa-ajot kaukana.

                    > Pitääkö takajarruille tehdä jotain? Molemmissahan on rummut takana...
                    Pitää, 316 takajarrut eivät sitten ole samat kuin edes 320i tehoisen jarrut. 316i ja 318i on pienemmällä jarrusylinterillä kuin 320i

                    Wheel brake cylinder

                    Part number: 34 21 1 156 167
                    Old part number: 34 21 1 154 506

                    Supplement: 22,20MM
                    Weight (kg): 0,297
                    Part use
                    3' E30
                    Model (engine)
                    316i (M10)
                    316i (M40)
                    316 (M10)
                    318i (M10)
                    318i (M40)
                    Nyt musta alkaa tuntumaan, että täällä on lähes jokaisella pipo niin tiukassa, ettei veri kierrä päässä! Miten voitte "olettaa" noin paljon asioita.

                    Ensinnäkin "Kyllä niitä jarruja sitten keritään vaihtelemaan ennen kuin alkaa peli ensinnäkään laulamaan" tarkoittaa, että autossa on VAKIO SUUTTIMET. Vakio suuttimilla ei laulateta yhtään yli 150hv:n. Autossa on lisäksi VAKIO moottorinohjaus.
                    Tällä reseptillä ei "hullun lailla revitellä ja testailla". Kyllä niitä jarruja keritään sitten miettimään, kun se moottorista TEHON ottaminen tulee ajankohtaiseksi.

                    Tämä on kyllä ihan tajutonta, miten täällä otetaan yksistä jarruista hernettä noin paljon nenään. Varsinkin, kun yksikään teistä ei tiedä projektista tippaakaan sen enempää, kuin mitä olen itse sanonut. Paljon kyllä oletetaan.

                    oot laittanut "vastoin yleistä tapaa" männät 1-6 laatikon puolelta etkä jakopäästä
                    Merkitsin ne juurikin "väärinpäin" koska purin ja kasasin moottorin pukilla niin päin, että jakopää jäi oikealle vanttuulle niin ei päässyt männät sekoamaan
                    Los Automobilos:

                    E36 Touring 328i Msport man.
                    +
                    Volkswagen FT Bonito, coupe.
                    +
                    Ford Escort MK1. M60B40 6v man.

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #40
                      Originally posted by Tounela View Post
                      Merkitsin ne juurikin "väärinpäin" koska purin ja kasasin moottorin pukilla niin päin, että jakopää jäi oikealle vanttuulle niin ei päässyt männät sekoamaan
                      Meidän ei kannata toistemme jäljilt kasata siis konetta
                      Olli.

                      Comment

                      • Tounela
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2005
                        • 283
                        • Pori

                        #41
                        No tapoja on yhtä monta kun on tekijääkin.. Yleensähän männät merkitään niin päin kuin ne "kuuluu" eli jakopäässä syl 1 jne. Mutta minäpä merkitsin ne niin, että 1 on vasemmalla ja 6 oikealla
                        Los Automobilos:

                        E36 Touring 328i Msport man.
                        +
                        Volkswagen FT Bonito, coupe.
                        +
                        Ford Escort MK1. M60B40 6v man.

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #42
                          Originally posted by Tounela View Post
                          No tapoja on yhtä monta kun on tekijääkin.. Yleensähän männät merkitään niin päin kuin ne "kuuluu" eli jakopäässä syl 1 jne. Mutta minäpä merkitsin ne niin, että 1 on vasemmalla ja 6 oikealla

                          ööö, onko sulla kone poikittain? jos ei ole, niin mitäs silloin tapahtuu, kun katselet konetta toiselta puolelta?
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Tounela
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2005
                            • 283
                            • Pori

                            #43
                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            ööö, onko sulla kone poikittain? jos ei ole, niin mitäs silloin tapahtuu, kun katselet konetta toiselta puolelta?
                            Siis moottori on ollut pukilla kokoajan noinpäin kuin kuvassa näkyy, eli ykköspytty oikealla. Tykkäsin nyt vain merkata männät siinä järjestyksessä missä ne purin ja missä ne oli tarkoitus kasatakin, eli vasemmalta oikealle. Ei tässä nyt mitään sen kummempaa ole tapahtunut. Eikös se nyt ole pääasia, että männät on samassa järjestyksessä lohkossa takaisin uusine leluineen, kuin ne siellä alunperinkin oli
                            Los Automobilos:

                            E36 Touring 328i Msport man.
                            +
                            Volkswagen FT Bonito, coupe.
                            +
                            Ford Escort MK1. M60B40 6v man.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎