Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottori ei käynnisty painepesurilla pesun jälkeen E28 ja E30 / KORJATTU + OHJE!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tsbmw
    BTCF Member
    • Jun 2004
    • 1493
    • Ilvola

    #31
    Vika löytyy?

    Koska kaikki sytytyspuolen osat toimii (tämä viimeinen varmistettu yksikkö ei vikaa poistanut) niin mittailin johtoja:
    - Virranjakajaan menevän virtaliittimen piuhat ovat mykät kun niissä pitäisi olla heikkovirta jotain 1,9V ja 1,6V sytytys kykettynä? Purin liittimen ja kaivoin piuhat esiin ja sama juttu eli ko. piuhoihin ei tule virtaa.
    - Electrical troubleshooter tiedosto joka netistä on ladattavissa väittää vian olevan mahdollisesti hanskalokeron katossa olevassa laitteessa, mutt lienee virhe koska TCI sytytysjärjestelmä saa sytytyshetken säätelyyn tarvittavan tiedon virranjakajan induktiokelalta.
    - Induktiovastus ohjausyksikön liittimen pinneistä 5 ja 6 => virranjakajaan lähtevät johdot - pitäisi olla 900 - 1200 ohmia, mutta ovatkin ääretön.
    - Virranjakajan koskettimesta mitattuna sama juttu. - MUTTA TESTASIN AIEMMIN TOISELLA JAKAJALLA => uusiksi testaus toisella jakajalla.
    Last edited by tsbmw; 20-04-2008, 09:55.
    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
    - E28 528i, 528i+, M5

    Comment

    • tsbmw
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 1493
      • Ilvola

      #32
      Korjattu!

      Vika oli painepesussa, virranjakajaan menevän johdon liitin oli murtunut ja VIRRANJAKAJAN KYLJESSÄ OLEVAN PISTOKKEEN OHUT LUKKORAUTA OLI JÄÄNYT VIRRANJAKAJAN KOSKETTIMEEN JA LINKSAHTANUT UROSKOSKETTIMIIN KIINNI, jolloin ne olivat oikosulussa. Rauta pois ja osat kiinni niin auto käynnistyi kuin "pupu pensaasta"!

      Virhe vianetsinnässä oli tarkistusjärjestyksessä, nimittäin pesuri oli kastellut myös TIC-systeemin sytytyksenohjausyksiköön tulevan leveän liittimen. kokeillessani toisella jakajalla oli LIITIN MÄRKÄ eikä systeemi sen takia käynnistynyt. Tarkistuslista E28 ja E30 TIC kärjettömällä sytytysjärjestelmällä varustettuihin Bimmereihin:

      1) Virranjakajan kansi kuivaksi.
      2) Ohjausyksiköön tuleva liitin sisältä kuivaksi.
      3) Ohjausyksiköön tulevan liittimen pinnien 5 ja 6 välinen vastus tulee olla n. 1000 ohmia. Liittimet 5 ja 6 ovat kun liitintä katsotaan edestä siten että 3 - kohoumaa ovat ylhällä on äärimmäisenä oikealla pinni 7 ja seutaavat 2 ovat 6 ja 5.
      4) Mikäli poistit virranjakajan ole tarkkana, että asento palautuu samaksi.

      Mitä opimme tästä:
      ÄLÄ PESE SÄHKÖOSIA PAINEPESURILLA, MEKAANINEN VOIMA VOI RIKKOA JA VETTÄ TUNKEUTUU SUOJAKUMIEN ALLE SAUMOISTA!
      Last edited by tsbmw; 20-04-2008, 13:15.
      - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
      - E28 528i, 528i+, M5

      Comment

      • Schutzstaffel
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 345
        • Lounais-Suomi

        #33
        Mul olis tähän kysyttävää saman asian merkeis, autoa ei ole kasteltu, mut siis tarkoitetaa tässä ilmeisesti sitä sähköjohtoa eikä kuparista maadoitusjohtoa ? Millä se rengas on siinä kiinni mihin maadoitusjohto tulee ? Mulla on se nyt irti meinaa. Kaikki kai muuten ok mut kipinää ei tuu, vika siis tuossa jakajan ympärillä kai..
        Monta 80-luvun autoa

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎