Originally posted by Rockford
View Post
Enemmän tehoa e30 316i? HOWTO
Collapse
X
-
onhan niitä täälläkin kulmilla pari kappaletta ja löytyy varmaan muualtakin... jos sytkä on vaan mekaanisesti säädettävissä, niin kyllähän ylipaineesta aukeavilla lisäsuuttimilla saa suht asiallisen lelun rakennettua halvalla. niin paljon vaan työntää bensaa, ettei takuulla mene laihalle ja sit vaan säätelemään sytkää letku-kuulosuojain viritykset päässä.
Last edited by bemu2000; 10-05-2008, 19:40.
-
Eikö pärjää mun luumulleOriginally posted by BMW3 View PostElikkäs tarkoitus olisi saada tosta nuhamoposta enemmän irti, mitään neuvoja mistä kannattaa lähteä liikkeelle? Neuvoja kutitteluun kaipaillaan
Searchia on käytetty joten sitä on turha jauhaa
No ei sentään, itsellä on yläpään remontti tehty jokunen aikaa sitten joten kone vielä vetää yläkierroksilla mukavasti.
Comment
-
Halvalla ja helpolla tehoa irti 316i 1988 m40:stä
Elikkäs kuten otsikosta näkee, niin suuresta kiinnostuksesta johtuen olisi kiva saada tietää mitenkä saisi suhteellisen "halvalla" ja "helpolla" pikkasen tai pikkasen enemmänkin tehoa irti tuollaisesta orkkis 316i -88 m40:stä??
Tällä hetkellä mittarissa sellaset 183tkm.
Sit vähän erikseen, kuinka kannattavaa on hommata jonkin sortin alustasarja tuollaiseen HYVÄ kuntoiseen E30:seen siis kyseessä samainen auto..`??
Comment
-
Itekkin kylä äkkiä vastaisin tähän notta ei mitenkään eikä varsinkaan halvalla..
Tokihan voit kokeilla jotai pientä tehonlisää ettiä vaikkapa Tämmösestä ratkasusta Mutt se sit et löytyykö tuohon M40B16 konheeseen tuommosta palikkaa onki toinen juttu
Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.
Comment
-
säästä ne viritysrahat ja pidä autostasi vaan hyvää huolta.
ei kannata lähteä virittämään,rahat menevät hukkaan.
tai jos välttämättä tehoa halajaa lisää,niin vaihtaa sitten toiseen autoon,318is taikka 325.-e30 325tic track
Comment
-
Kannattavaa on jos hommaa oikkeasti hyvän alustan. Esim Koni, Bilstein, H&R.. Ja samalla vaihtaa sitte kaikki puslat, jäykempää kallistuksenvakaajaa, säädettävät koiranluut ja kunnon renkaat/vanteet. Noi "halvat" alustasarjat on vähän niin ja näin.. Normaali ajossa uudet vakioiskarit ja jouset + alustan puslat on mukavat ja "tarpeeksi" hyvät päivittäiseen ajoon.Originally posted by jehu87 View PostSit vähän erikseen, kuinka kannattavaa on hommata jonkin sortin alustasarja tuollaiseen HYVÄ kuntoiseen E30:seen siis kyseessä samainen auto..`??Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
E30 325iXA Touring
Lizzy - '82
Jättiprojekti
Comment
-
Originally posted by LiLHezz View PostKannattavaa on jos hommaa oikkeasti hyvän alustan. Esim Koni, Bilstein, H&R.. Ja samalla vaihtaa sitte kaikki puslat, jäykempää kallistuksenvakaajaa, säädettävät koiranluut ja kunnon renkaat/vanteet. Noi "halvat" alustasarjat on vähän niin ja näin.. Normaali ajossa uudet vakioiskarit ja jouset + alustan puslat on mukavat ja "tarpeeksi" hyvät päivittäiseen ajoon.
Mitenkä onko "kannattavampaa" hommata sitten kokonainen alustasarja ihan Suomessa toimivista liikkeistä (kun katson noita hintoja) vai esim. eBaystä jossa saattaisi olla sitten mahdollisesti halvempaa?
Mitenkäs sitten tuo asennus:
Eli siis jos/kun minulla olisi hallipaikka missä tehdä tuo alustanasennus sekä tarvittavat työkalut siihen niin onko se kannattavampaa vaikka oon täys keltanokka vai kannattaisko kysellä pk-seuduilla olevista liikkeistä hintoja?
Comment
-
Se on ihan miten itse tahtoo.. Itsellä ei ole Ebay:sta minkäänlaisia kokemuksia niin ei voi oikein kommentoida.Originally posted by jehu87 View PostMitenkä onko "kannattavampaa" hommata sitten kokonainen alustasarja ihan Suomessa toimivista liikkeistä (kun katson noita hintoja) vai esim. eBaystä jossa saattaisi olla sitten mahdollisesti halvempaa?
Mitenkäs sitten tuo asennus:
Eli siis jos/kun minulla olisi hallipaikka missä tehdä tuo alustanasennus sekä tarvittavat työkalut siihen niin onko se kannattavampaa vaikka oon täys keltanokka vai kannattaisko kysellä pk-seuduilla olevista liikkeistä hintoja?
Ja asennuksesta:
Jos tiedät miten käyttää jousipuristimia, ulosvetäjää ja tunkkia -> vaihda itse.
Jos et tiedä -> vie liikkeeseen.
Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
E30 325iXA Touring
Lizzy - '82
Jättiprojekti
Comment
-
Originally posted by LiLHezz View PostSe on ihan miten itse tahtoo.. Itsellä ei ole Ebay:sta minkäänlaisia kokemuksia niin ei voi oikein kommentoida.
Ja asennuksesta:
Jos tiedät miten käyttää jousipuristimia, ulosvetäjää ja tunkkia -> vaihda itse.
Jos et tiedä -> vie liikkeeseen.
Okei, kiitos infosta.!
Katsotaan mitä mahdollisesti tuleva tuo tullessansa jos tuo. =)
Comment
-
Halvin "virittäminen" taitaa olla auton keventäminen.Originally posted by jehu87 View PostElikkäs kuten otsikosta näkee, niin suuresta kiinnostuksesta johtuen olisi kiva saada tietää mitenkä saisi suhteellisen "halvalla" ja "helpolla" pikkasen tai pikkasen enemmänkin tehoa irti tuollaisesta orkkis 316i -88 m40:stä??
Tällä hetkellä mittarissa sellaset 183tkm.
Sit vähän erikseen, kuinka kannattavaa on hommata jonkin sortin alustasarja tuollaiseen HYVÄ kuntoiseen E30:seen siis kyseessä samainen auto..`??
Nii joo ja hirveän iso amismörinämörkö pönttö. Tehoa nuo ei lisää koneeseen tuo, mutta kuskin mieleen sitäkin enempi.
Comment
-
-
Ehkä paras ja edullisin "viritys" on laittaa kone kuntoon ja kaikki säädöt kohdalleen. Kartiofiltteri mäkeen ja vakio tilalle tai sitten esim. K&N cai-setti, jos ei vakiota halua laittaa. Kulunut nokka vaihtoon, vaikkapa lievä virinokka tilalle.
Tää nyt vaan on sellanen: Ei mopolla mahottomia
Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
tuo o oikeinOriginally posted by jehu87 View PostMinullehhan ei tule mitään amismörinämörkö pönttöä!!

Comment
Comment